Paras ruokaan liittyvä tahna?
Mikä näistä on sinun mielestäsi paras itsevalmistettava ja syötävä tahna/sekoitus?
Guacamole, hummus, baba ganoush (munakoisotahna), tabouleh, tsatsiki, raita, salsa, joku muu, mikä?
Kommentit (30)
Cheddardippi tai remouladekastike :) Mangoraja myös.
Hummus on hyvää. Olin vaihto-oppilaana Englannissa ja perheen äiti oli Lähi-Idästä ja teki maailman ihaninta ruokaa. Leipoi leipää ja tätä hummusta ja voi luoja että oli hyvää. Hän oli mestari kasvisruoassa. En ole saanut kotimaassa samanlaisia ruokia edes ravintolassa.
Turkkilaisissa, intialaisissa ym. ravintoloissa ja ulkomailla olen syönyt taivaallisen hyviä tahnoja, mutten ole onnistunut löytämään hyvänmakuisia reseptejä kotikäyttöön.
peanut butter, nutella, marmite, vegemite
Guacamole ja salsa t. mexico lover
Vierailija kirjoitti:
Hummus on hyvää. Olin vaihto-oppilaana Englannissa ja perheen äiti oli Lähi-Idästä ja teki maailman ihaninta ruokaa. Leipoi leipää ja tätä hummusta ja voi luoja että oli hyvää. Hän oli mestari kasvisruoassa. En ole saanut kotimaassa samanlaisia ruokia edes ravintolassa.
Et sitten pissiksenä vaivautunut avuksi keittiöön, olisit oppinut samalla tekemään niitä itse.
Onko kukaan kokeillut avocado-hummusta, eli vähän kuin guacamolen ja hummuksen sekoitusta? Jos olet niin toimiko?
salsa verde eli tomatillosta tehty vihreä salsa. saa mm. helsingin cholosta, jossa yhtenä salsavaihtoehtona.
Yksi parhaista tahnoista/levitteistä on tietysti perinteikäs munavoi! :)
Kylmäsavulohitahna, jonka pohjana esim. ranskankerma tms
Tabouleh on noista paras, mutta minusta se on enemmän salaatti. Tsatsiki ja guacamole myös lemppareita.
Hitsit, nyt taisin hoksata miksen tykännyt tekemästäni munakoisotahnasta... En laittanut koisoja uuniin vaan paistoin lohkot pannulla ja laitoin sellaisenaan tehosekoittimeen.. Ohjeen mukaan uunissa pehmenneet koisot koverretaan. Eli mun tahnaan meni ne kuoretkin, kääk. :'D
guacamole on herkullisinta noista. olen kokeillut tehdä hummusta ja munakoisotahnaa, mutta en tykännyt tahinin mausta.