Mitä mieltä tällaisesta parisuhteesta?

MitäTeen?

Elikkä tilanne on sellainen, että itse olen 19-vuotias ja poikaystäväni on 23. Aloimme seurustelemaan kun olin 17 eli olemme seurustelleet miltein 2v. Muutimme 3kk seurustelun jälkeen yhteen (olin nuori, naivi ja ensi kertaa rakastunut) jolloin tajusin poikaystäväni alkoholinkäytön olevan rajua. Hän joi ja juo yhä n. 3-4 kertaa viikossa humalanhakuisesti. Juomisen seurauksena hän myös useita kertoja laski alleen yöllä nukkuessaan. Minä valitin ja kitisin asiasta, johtuen myös osittain alkoholisti-isästä ja sen tuomista ongelmista ja yhteenotoista lapsuudessani. En siedä poikaystäväni juomista, ja nyt noin puolenvuoden ajan hän on alkanut käymään humalassa fyysiseksi, ei ole lyönyt, potkinut tai kuristanut, mutta töninyt pitkin asuntoa, sylkenyt naamalleni, heittänyt vesilaseja ja muuta tavaraa minua kohden satuttamistarkoituksessa. Henkinen väkivalta on rajua, olen hänen mielestään (humalassa, pyytää joskus anteeksi käytöstään) ruma, hirveä, minulla ei ole ihmisarvoa, huora, ällöttävä, hän halveksuu minua yms. Kiristää minua jäämään luokseen, lukuisista "eroyrityksistä" huolimatta tekeytymällä sairaaksi, satuttamalla itseään, sanomalla muuttuvansa ( vaikka tietää itsekkin, ettei aio lopettaa tuollaista käytöstä tai juomistaan) ja uhkailemalla mustamaalata ja tehdä elämästäni helvettiä. Hänen ystävänsä ovat hänen puolellaan kaikessa, hän ei ole tehnyt mitään väärää.

Tapasin hänen entisen kihlattunsa (yhdessä 4v) ja hän kertoi, että poikaystäväni teki hänelle kaikki samat asiat.

Poikaystäväni myös saa ilman syytä, täysin puuntakaa raivokohtauksia missä syyttää minua milloin mistäkin ja käy fyysisesti käviksi.

Epäilen hänellä olevan juomisesta johtuvaa ( On siis juonut 16-vuotiaasta asti tuolla tavalla) juoppohulluutta/psykoosia?

Monet ovat kuvailleet poikaystävääni narsistiseksi persoonaksi.

Mitä mieltä olette, olen aikeissa jättää hänet nyt kun muutettiin sattuneista syistä erilleen ja tilanne olisi täydellinen lopulliselle erolle.

Kommentit (11)

Vierailija

Mitä saat tuollaisesta suhteesta? Parempi olla yksin kuin noin tuhoavassa suhteessa. Ehkä tiedostamattasi toistat lapsuutesi traumoja. Aika tavallista on,että naiset toistuvasti hakeutuvat väkivaltaisiin suhteisiin. Lähde ennen kuin sinulla on lapsia huollettavanasi.

Vierailija

No onpa kurjaa. Mutta kyllähän sitä jonkun kanssa pitää olla, ettei vaan joudu olemaan yksin, sitä paitsi rakkaus voittaa aina <3

Kun on aloitettu olemaan yhdessä niin kannattaa ehdottomasti jatkaa eikä luopua kesken, eihän sitä vielä tiedä mitä ihanaa teillä on edessä. Lapsiakin voi olla tulossa ja arvaa kaduttaako sua jos nyt jätät tuon miehen etkä saa niitä!

Perhearvoja pitää vaalia, eikä heti ensimmäisistä vastoinkäymisistä erota. Ihmiset luovuttaa liian helposti nykyään, vielähän sinulla on terveys jäljellä, kannattaa käyttää se suhteeseen. Ei ketään saa hylätä alkoholismin takia, sillä se on sairaus ja kirkkaamman kruunun saat kun yrität vaan sinnikkäästi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No onpa kurjaa. Mutta kyllähän sitä jonkun kanssa pitää olla, ettei vaan joudu olemaan yksin, sitä paitsi rakkaus voittaa aina <3

Kun on aloitettu olemaan yhdessä niin kannattaa ehdottomasti jatkaa eikä luopua kesken, eihän sitä vielä tiedä mitä ihanaa teillä on edessä. Lapsiakin voi olla tulossa ja arvaa kaduttaako sua jos nyt jätät tuon miehen etkä saa niitä!

Perhearvoja pitää vaalia, eikä heti ensimmäisistä vastoinkäymisistä erota. Ihmiset luovuttaa liian helposti nykyään, vielähän sinulla on terveys jäljellä, kannattaa käyttää se suhteeseen. Ei ketään saa hylätä alkoholismin takia, sillä se on sairaus ja kirkkaamman kruunun saat kun yrität vaan sinnikkäästi.

Näin olisin minäkin vastannut. Onnea matkaan!! <3

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat