Ulkomaalaiset vieraat Helsingissä?

Vierailija

Asun ulkomailla. Työpaikaltani on tulossa noin 15 hengen porukka Helsinkiin kolmeksi päiväksi. Päivisin olemme kiinni työasioissa, mutta iltapäiviksi/illoiksi minun pitäisi järjestää heille jotain ohjelmaa ja päättää missä syömme. Kaikkea mahdollista tuossa ajassa ei tietenkään ehdi näkemään ja kokemaan, siksi haluaisin laatia ohjelman jossa on sekä makupaloja jostain "tyypillisestä" suomalaisuudesta, että Helsingin erikoisuuksista. Ei siis ihan puhdasta turistihöttöä koko ajan. Porukka on pitkälti aika keski-ikäistä ja A4:ää, mutta mukaan mahtuu myös niitä (kuten se kaikkein suurin pomo) jotka todennäköisemmin arvostaisivat rennompaakin menoa ja erikoisempia elämyksiä.

Anna vinkkejä ravintoloista, baareista, kuppiloista, paikoista, elämyksistä...

Sivut

Kommentit (58)

Vierailija

Ihan sitä samaa mitä tekisit omienkin kaveriesi kanssa. Turha yrittäminen ja pönöttäminen on pitkäveteistä.

Ravintoloita on taas kovin hankala suositella, koska et niitä , tai ruokailijoita millään tapaa spesifioinut. Budjetista puhumattakaan.

Vierailija

Jep, en vaan ole muuta kuin vieraillut Helsingissä lomilla viimeisen 10+ vuoden aikana, eli pahasti alan pudota kelkasta. Siksi kaipaan vinkkiä.

Ravintoloihin pätee se sama kuin muihinkin vinkkeihin, eli olen kiinnostunut niin perinteisemmistä suomalaista ruokakulttuuria edustavista, kuin muidenkin kulttuurien keittiöistä. Elämys on tärkeintä. Kolme päivällistä - tällä hetkellä mielessä on ollut Savotta, Sandro & sitten joku perinteikäs helsinkiläispaikka.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Aika vaikea sua on neuvoa, kun et yksinkertaisiin kysymyksiin edes vastaa.

Ja ikähaarukkaakaan et kerro?

Täh? Sanoin että pitkälti ovat keski-ikäisiä, mutta ikähaarukka on siis 25-65. Syömään mennään porukalla, iltamenot ovat vapaaehtoisia mutta niihinkin varmaan odotetaan minulta opastusta. Budjettia yhden päivällisen tai tapahtuman suhteen ei ole mitenkään tarkasti määritelty, kokonaisuus ratkaisee. Eli ilolla otan vastaan vinkkejä hinnasta huolimatta.

Vierailija

Otathan huomioon, että noin suuren ryhmän kannattaa tilata ruokansa jo etukäteen yhteisenä menuna, tai sitten on turha kiukutella ja ihmetellä, kun ruoissa kestää.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Täh? Sanoin että pitkälti ovat keski-ikäisiä, mutta ikähaarukka on siis 25-65. Syömään mennään porukalla, iltamenot ovat vapaaehtoisia mutta niihinkin varmaan odotetaan minulta opastusta. Budjettia yhden päivällisen tai tapahtuman suhteen ei ole mitenkään tarkasti määritelty, kokonaisuus ratkaisee. Eli ilolla otan vastaan vinkkejä hinnasta huolimatta.

Palaapa asiaan sitten kun osaat asiallisesti kertoa ne mitä olette etsimässä.

Vittuilemalla et ainakaan vastauksia saa.

Ja helmikuun menot voit ihan itsekin kaivaa netistä, niitä kun on meilläkään harvalla tiedossa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Otathan huomioon, että noin suuren ryhmän kannattaa tilata ruokansa jo etukäteen yhteisenä menuna, tai sitten on turha kiukutella ja ihmetellä, kun ruoissa kestää.

Toki. Just jossain Savotassa ja Sandrossa tuon kokoinen ryhmä tuskin olisi ongelma, etenkin jos on yhteinen menu.

Farangista ja Gaijinista olen kuullut paljon hyvää, mutta itse en ole käynyt.

Vierailija

Gaijingiin on vaikea saada pöytää, mikä on budjetti ?

Tuolloin voi olla tosi kylmä, hiihtoloma on tunnetusti viimaa pahimmillaan.

Mä itse tykkään käydä paikallisten taidenäyttelyissä, keilaamassa ja sitten vaikka vaan syömässä.

Yhtenä iltana vois käydä Espalla suomalaiset liikkeet läpi ja siinä nurkilla, esim Marimekko, Tillander, Artek, Finnlayson, Kalevala Koru, Aarikka. Ja sitten Stockalla ja Lappi ravintolaan syömään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ja helmikuun menot voit ihan itsekin kaivaa netistä, niitä kun on meilläkään harvalla tiedossa.

No jos tämä ei sun mielestä ole ollut asiallista, niin sitten ei voi mitään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Gaijingiin on vaikea saada pöytää, mikä on budjetti ?

Tuolloin voi olla tosi kylmä, hiihtoloma on tunnetusti viimaa pahimmillaan.

Mä itse tykkään käydä paikallisten taidenäyttelyissä, keilaamassa ja sitten vaikka vaan syömässä.

Yhtenä iltana vois käydä Espalla suomalaiset liikkeet läpi ja siinä nurkilla, esim Marimekko, Tillander, Artek, Finnlayson, Kalevala Koru, Aarikka. Ja sitten Stockalla ja Lappi ravintolaan syömään.

Kiitos ideoista. Budjettia ei yhdelle aterialle ole määritelty, vaan mun pitäisi tehdä suunnitelma kaikille päiville kokonaisbudjetin kanssa. Ja sitten katsotaan meneekö läpi. Eli kerran tai pari varmaan voidaan syödä kalliimmin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

No kukahan se tässä oikein vittuilee ;)

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat