Runsas hiustenlähtö naisella

Vierailija

Oon kolunnut koko netin tyyliin läpi ja yrittänyt etsiä järkeviä syitä hiustenlähdölleni. Se alkoi noin pari kuukautta sitten ja hiuksia lähtee aivan järkyttävät määrät... Ihan tosissaan mulla ei oo paljon mitään hiuksia enää jäljellä ja hiukset on tosi harvat ja auki pitäessä päänahka näkyy helposti.

Hiukset lähtee tasaisesti ja niitä lähtee päivittäin paljon enemmän mitä kuuluisi lähteä. Suihkun aikana lattiakaivo on aivan täynnä hiuksia. Kun laittaa käden ikään kuin ponnari olisi ja liu'uttaa sitä koko hiusten matkalta niin hiuksia lähtee tällä tavalla pahimmillaan 40. Mulla oli samantyylistä hiustenlähtöä vuosi sitten, mutta kuitenkin hiuksia oli paljon enemmän päässä. Silloin testattiin kilppariarvot ja tsh oli 2.4 ja t4v 12, joten vajaatoiminnasta ei ole kyse. Anemiaa mulla oli myös silloin, joten kannattaisiko mun alkaa syömään rautatabletteja taas? Alkaisikohan ne kasvattaa mun hiuksia takasin...

Mutta tää vaikuttaa mun itsetuntoon tosi paljon, kun mietin tätä niin ahdistaa ja itkettää, koska mulla ei oikeasti kohta ole hiuksia. Ennen oli niin paksut ja hiusta oli paljon. Mistä tää vois johtua? Mikä tähän voisi auttaa? Kokemuksia? Lääkärissä oon käynyt, mut ei ne osaa siellä auttaa. :/ Stressiä on ollut vähän, mutta en usko että se aiheuttaisi näin runsasta hiustenlähtöä.

Kommentit (9)

Vierailija

Kannattaa kyllä kuitenkin käydä uudelleen tarkistuttamassa kilpirauhasarvot. Loppujenlopuksi aika matalalla tuo t4v kuitenkin.

Voisko tuo olla alopeciaa?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kannattaa kyllä kuitenkin käydä uudelleen tarkistuttamassa kilpirauhasarvot. Loppujenlopuksi aika matalalla tuo t4v kuitenkin.

Niin no musta tuntuu ettei lääkärit oikein ota tosissaan. Viimeksi kun halusin tarkistuttaa kilpirauhasarvot niin lääkäri käski mennä suoraan kokeisiin vaikka kello oli yli 12 ja olin syönyt normaalisti. Silloin arvot oli paremmat. Mutta kun tuossa ei saisi 12 tuntiin syödä ja koe pitäisi ottaa ennen klo 12 aamupäivällä. En tiedä mitä on alopecia, täytyy katsoa googlesta. :) ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Niin no musta tuntuu ettei lääkärit oikein ota tosissaan. Viimeksi kun halusin tarkistuttaa kilpirauhasarvot niin lääkäri käski mennä suoraan kokeisiin vaikka kello oli yli 12 ja olin syönyt normaalisti. Silloin arvot oli paremmat. Mutta kun tuossa ei saisi 12 tuntiin syödä ja koe pitäisi ottaa ennen klo 12 aamupäivällä. En tiedä mitä on alopecia, täytyy katsoa googlesta. :) ap

Jos unirytmisi on normaali eli heräät aamulla, niin kilpirauhastestit mahdollisimman aikasin! Heti, kun labra aukeaa. Oliko se nyt jopa 60% kun tsh voi "parantua" keskipäivään mennessä yksilöstä riippuen. Vajaatoimintaisen tsh voi siis olla keskipäivällä jo todella normaali.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Jos unirytmisi on normaali eli heräät aamulla, niin kilpirauhastestit mahdollisimman aikasin! Heti, kun labra aukeaa. Oliko se nyt jopa 60% kun tsh voi "parantua" keskipäivään mennessä yksilöstä riippuen. Vajaatoimintaisen tsh voi siis olla keskipäivällä jo todella normaali.

Unirytmi on normaali ja ihmettelin tätä lääkärin toimintaa... Pitäisi näköjään mennä vielä kolmannen kerran testeihin. 😑 mut sitten jos arvot on taas samat mitä aloituksessa kerroin, niin joutuu etsimään taas uutta syytä.. ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen olet? Käytätkö tai oletko käyttänyt hormonaalista ehkäisyä?

Olen 21. Aloin käyttämään hormonaalista ehkäisyä raudanpuutteen takia. Ja hiustenlähtöä oli jo siis silloin ennen kun olin koskaan käyttänytkään e-pillereitä. Ap

Vierailija

Mulla lähti hiukset yhden lääkkeen sivuvaikutuksena. 1/10 000 oli tämä haittavaikutus. Sä et ilmeisesti käytä muita lääkkeitä?

Vierailija

Oletko tarkastanut d-vitamiini arvot? Itsellani lahtee hiukset jos arvot laskee, vastaavasti kun aloitan teho kuurin huomaa selkeasti etta uutta hiusta rupeaa kasvamaan. Myos stressi voi aiheuttaa hiustenlahtoa, ei valttamatta heti vaan muutaman kuukauden viiveella.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat