"Viekää Lapset Ikean lapsiparkkiin, ja itse Ikean kahvilaan kahville. Näin saatte tunnin yhteistä aikaa.""

Vierailija

Onkohan tuo otsikon neuvo parisuhdeajan löytämisestä tosissaan heitetty vai jonkinlaista kettuilua vanhempia kohtaan? Tuntuu uskomattomalta, että lapsiparkki ja Ikea voisi olla kenenkään käsitys hyvästä parisuhdeajasta.

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

Minusta hyvä idea, perskele vaan kun meidän mukelot ei halua sinne lapsiparkkiin. Ei mua häiritte muiden rääkyvät kakarat, ei mun niille tarvi mitään tehdä.

Vierailija

Minä olen se yh, joka annoin tuon viestin. Jos ei ole parisuhdeaikaa/omaa aikaa ollenkaan, niin tunninkin oma aika on ylellisyyttä.

Tuon ketjun aloittajahan ei kehdannut kysyä apua kavereiltaan, ja toisaalta ei ollut palkannut hoitajaakaan kertaakaan neljän vuoden aikana. Saattoi olla, että raha oli esteenä.

t. yh 24/7

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Varmaan siinä vaiheessa, kun tuo on paras vaihtoehto, ei tavoitella hyvää parisuhdeaikaa vaan mitä tahansa parisuhdeaikaa.

Meillä on mummolat kaukana ja isovanhemmat huonokuntoisia. Kyllä tunti Ikean kahvilassa kaikessa rauhassa puolison kanssa kelpaisi minulle milloin vaan.

Vierailija

Kysehän on asenteesta: sen parisuhdeajan ei tarvitse olla pelkästään kylpyläviikonloppuja, kaupunkilomia jne, vaan pieniä irtiottoja siitä omasta elämästä. Tunnissa ehtii kehumaan toista, kertomaan hänelle, että välittää vieläkin ja väsyneenäkin, rakastaa toista jne. Nuo voi kertoa kaikkialla, ei tarvita romanttisia ympäristöjä.

Itse otan mieluummin tunnin viikossa Ikeassa, kuin en ollenkaan.

Vierailija

Asutaan lähellä Vantaan Ikeaa. Me ehditään käydä kotona tunnissa miehen kanssa. :) Tai siis toinen vie lapset ja toinen oottelee kotona.

Vierailija

Mitä ap ehdottaa sen Ikean sijaan? Jos ei ole varaa palkata hoitajaa, eikä kehtaa kysyä kavereilta ja isovanhemmat sun muut eivät viitsi/pysty?

Vierailija

Me olemme siitä onnellisessa asemassa, että lapsilla on hyväkuntoiset eläkkeellä olevat isovanhemmat, joten hoitajista ei ole pulaa. Kaupunkilomia on pidetty, on käyty ravintoloissa, leffassa jne you name it.

Silti yksi parhaista muistoista on se, kun jätimme kuukauden ikäisen vauvan mummolaan siksi aikaa, kun kävimme kaupassa. Ostettiin jätskit ja syötiin ne auringon paistaessa Prisman parkkiksella, juteltiin ja nautittiin olostamme.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mitä ap ehdottaa sen Ikean sijaan? Jos ei ole varaa palkata hoitajaa, eikä kehtaa kysyä kavereilta ja isovanhemmat sun muut eivät viitsi/pysty?
Ei minulla ole mitään sen kummempia ehdotuksia. En vain oikeasti tiennyt, oliko tuo ehdotus vitsi vai tosissaan esitetty. Ilmeisesti sitten tosissaan. Ja lapsia ei tosiaan ole (eikä tule). -ap

Vierailija

No ei se kyllä ole parisuhdeaikaa. :D

Tuo sopii tilanteeseen jossa vanhempi tarvitsee todella paljon edes pienen hetken itsekseen, jotta voi kerätä hermot ja saada hetken rauhaa. Noh, "rauhaa" koska siellä vasta niitä huutavia lapsia, meteliä ja melskettä on, jos eksyy kiireaikaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Asutaan lähellä Vantaan Ikeaa. Me ehditään käydä kotona tunnissa miehen kanssa. :) Tai siis toinen vie lapset ja toinen oottelee kotona.

Tuo ei ole sallittua, toihan on heitteillejättö. Viimeksi tällä viikolla Ikeassa käydessäni jonkun lapsen vanhempia kutsuttiin palaamaan lapsiparkkiin jonkun ongelman takia. Sosiaaliviranomaiset hälytettäisiin paikalle, jos vanhemmat eivät kuulutuksen jälkeen saapuisi paikalle.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Saako lapsia tuolla tavalla edes jättää sinne niin, että vanhemmat eivät ole tavaratalossa paikallakaan? Eivätkö lapset näissä lapsiparkeissa ole kuitenkin viimekädessä vanhempien vastuulla? Eli jos jotain tapahtuu, vanhemmat kuulutetaan paikalle huolehtimaan lapsistaan?

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat