Mihin Euroopassa uskallat nyt matkustaa?
Kommentit (35)
No meillä on varattu ja maksettu matka Berliiniin uudeksi vuodeksi.. Kyllä hieman hirvittää, haluammeko sittenkään tunkea itseämme Euroopan suurimpiin uudenvuoden juhliin, jonne saapuu jopa miljoona ihmistä. Berliini on aika turvallinen kaupunkin, mutta entä nyt? Suuriin väkijoukkoihin menemistä ei ilmeisesti suositella? En haluaisi antaa pelolle valtaa, mutta minkäs teet.... Uskaltaisitteko te mennä?
Olen matkustellut ympäri Irakia joten enköhän uskalla matkustaa mihin vain.
Ei helvetti av-mammat on tyhmää porukkaa :D
Ihan jokaiseen maahan ja vaikka heti ihan minne tahansa voisin lähteä. En ymmärrä tuollaista kyyristelyä.
Ihan mihin vaan paitsi Krimin niemimaa, Ukrainan Venajan-vastaiset raja-alueet, Venajan ja Georgian/Azerbaidzanin raja-alueet.
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsyttää tää "ei saa antaa pelolle valtaa" lässytys. Asun nyt Lontoossa ja todella pelottaa, että koska täällä teurastus alkaa. Ei nää terroristit ole mitään pehmonalleja, joihin tää love, peace ja jatketaan vaan pelottomasti yhdessä lässytys tehoaa. Ne ovat elukoita, raakalaisia, aivopestyjä hulluja.
Minusta se ei ole lässytystä vaan se on se mihin pitää pyrkiä. Minä en anna tuollaisten rättipäiden määräillä mitä voin tehdä ja mitä en. Jos tulee konekivääri vastaan niin sitten kaadutaan saappaat jalassa, eikä luimistelemalla nurkkia pitkin kuin metsän eläimet. Ranskalaisilla oli rohkeutta toimia vastarintaliikkeessä natsien miehityksen alla, ei kai nyt joku 8 uskovaista hullua heitä pompota, eikä kyllä minuakaan.
Meillä olisi koneessa paikat tulevana perjantaina Pariisiin lähtevässä koneessa. Emme kyllä tiedä yhtään mitä tehdä.
Pysykää kotonanne, mikä pakko se pillata rahojaan ja uhmata kohtaloaan tällaisena aikana?
Muhun on muutama vuosi sitten iskenyt kamala lentopelko niin en haluaisi matkustaa minnekään lentäen, mutta jos ei tarvitsisi lentää niin ihan minne tahansa.
Kaikkialle. Terrori-iskun osuminen kohdalle on edelleen äärimmäisen epätodennäköistä, paljon todennäköisempää on liukastua omassa kylpyhuoneessa kaalinsa halki.
Sen sijaan en lähde diktatuurimaihin tai maihin, joissa poljetaan räikeästi ihmisoikeuksia. Ihan vaan siksi, etten halua moisten maiden turistibisnestä tukea.
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsyttää tää "ei saa antaa pelolle valtaa" lässytys. Asun nyt Lontoossa ja todella pelottaa, että koska täällä teurastus alkaa. Ei nää terroristit ole mitään pehmonalleja, joihin tää love, peace ja jatketaan vaan pelottomasti yhdessä lässytys tehoaa. Ne ovat elukoita, raakalaisia, aivopestyjä hulluja.
Kerrankin asiaa. Minun on tehnyt niin pahaa lukra näitä epätodellisia lässytyksiä, että otetaan kaikki toisiamme kädestä kiinni, halataan ja rakastetaan niin kaikki muuttuu hyväksi. Vahingossakaan ei saa mainita, ketkä näitä tekoja tekee, he ovat uhreja myös ja blaa blaa
Lontooseen oli tarkoitus mennä viettämään joulua ja uutta vuotta, mutta enpä nyt tiedä, uskaltaako sittenkään. Viimeksi, kun kävin Lontoossa, ahdisti jo silloin kulkea metrolla, kun mietti niitä terroristi-iskuja, jotka olivat tapahtuneet muutama vuosi aiemmin. Vaikka onkin epätodennäköistä, että juuri itse sattuu paikalla iskun aikaan, ei se poista asian aiheuttamaa ahdistusta ja pelkoa. En haluaisi ottaa yhtään ylimääräistä riskiä, jos ei ole pakko.
Hyvä kuitenkin, että suurin osa ihmisistä ei pelkää ja anna terroristien rajoittaa heidän elämäänsä.
Olen muutenkin turvallisuushakuinen, enkä esim. aja autoa, koska se se vasta vaarallista onkin tilastojen mukaan. Mieluummin menen lentokoneeseen, junaan, laivaan tai bussiin kuin autoon.
Rasisistien uhreista tuli terroristeja tässä Pariisinkin tapauksessa.
No lol. Kaikkialle uskaltaa mennä. Porkkanaankin voi tukehtua. Itse Aasiassa, Etelä-Amerikassa, Afrikassa ja itäisessä Euroopassa matkustelleena voin kertoa, että mitä vain voi sattua missä päin maailmaa tahansa - jopa eurooppalaisessa, turvallisessa turistirysässäkin. Mun mielestä on naurettavaa, että ihmiset aina alkavat panikoimaan ja kauhistelemaan, kun jotain sattuu läntisessä Euroopassa ja lähempänä kotia. Muualla päin maailmaa tapetaan, soditaan, kidutetaan, pommitetaan ja terrorisoidaan jatkuvasti ihmisiä, suuriakin massoja. Niistä vain ei uutisoida paljoa eikä ne saa samanlaista mediahuomioita, sillä ne ei ole tarpeeksi kiinnostavia tai "mediaseksikkäitä". Tämäkin kertoo ihmismielen kieroudesta nykyisellään, länsimaalaiset ihmiset haluavat kuulla vain jotain suurimpia/järkyttävimpiä juttuja tai jotain pahaa täytyy tapahtua lähellä (=muille länsimaalaisille eli "lajitovereille"). Vain muodikkaisiin asioisin otetaan kantaa ja niitä jaksetaan kommentoida. On se niin tyylikästä vaihtaa FB-profiilikuva ranskanlippuun ja julistaa rukoilemaan Eiiffel-tornin puolesta, vaikka itse ei edes jumalaan uskoisi eikä oikeastaan edes lukenut Pariisin iskujen uutisointia sen tarkemmin...piti vain päivittää kun kaveritkin teki niin...
Phyi faan muslimit ja kaikki uskonkiihkoilijat!