Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluan kummiudesta eroon mutta en pääse

Tiellä tähtiin
15.11.2015 |

http://kaakkimus.blogspot.fi/

Tein tänään postauksen blogiini siitä että kummiudesta ei pääse vahingossakaan eroon. Miksi? Saahan suomessa avioeronkin. Pitäisikö suomessa saada erota kummintehtävistä.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
15.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäytyypä kummilapsesi äiti todella tökerösti! Kummin tehtävä EI ole ostaa lahjoja tai maksaa juhlia, ne perustuvat vapaaehtoisuuteen. Jos välität kummilapsestasi niin parhaiten täytät "kummin velvollisuutta" viettämällä tämän kanssa aikaa.

Jos olet loppuun kyllästynyt niin älä pidä yhteyttä, itse en ainakaan jaksaisi tollaista kohtelua. Tuskin näiden muiden lasten kummit ostavat koko katraalle lahjoja ja jos joku saa enemmän niin vanhemmat itse korjatkoon lahjaeron :D Olisit voinut kysyä, että missä minun lahjani ovat :D

Vierailija
22/29 |
15.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummudesta pääsee eroonkuin muslimiavioliitosta. Sanot vaan kome kerta ei ei ei. Ja lopetat yhteydenpidon ja et osta mitään ja et tapaa lasta tai vanhempia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
15.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole vähän älyinen sorry vaan

?

Tarkoitatko, ettet ole vähä-älyinen?

I rest my case.

Vierailija
24/29 |
15.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinku miksi sää edes aloit kummiksi ? Eikä silloin tullu mieleen ennen ryhtymistä ottaa asiasta selvää? Tosin oma kummini lakkasi olemasta kummini rippijuhliini tekemänsä haukkumasoiton jälkeen. (Terveisiä jos tunnistat itsesi! )

voisit vähän kertoa miksi hän haukkui, ette ilmeisesti olleet kutsuneet häntä konfirmaatiotilaisuuteen, jos kerran hän soitti? Meinaan, että itsellenikin meinasi käydä näin, että yrittivät pitää vaivihkaa "vain suvun parissa pienet juhlat" eli minua ei olisi haluttu kutsua, jolloin vedin totaaliset kilarit! Kuvittelepa, olit 15 vuotta lahjoja kantanut ja joka ikisenä syntymäpäivänä, jouluna, kastejuhlassa, ja sitten palkaksi haluttiin ohittaa kutsuni koko tilaisuuteen. Ajattelin että ei se vaan voi noin mennä, jos on pyytänyt joitain lapsensa kummeiksi, ja sitten (ilman syytä tai välien rikkoutumista) ohitetaan hänet kokonaan ihmisenä! Olisi sanonut heti minulle alussa tuon, niin olisin itsekin samoin lopettanut lahjojen kantamisen siihen paikkaan! Aika paha petos jopa mielestäni.

Vierailija
25/29 |
15.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummius muuten päättyy automaattisesti, kun lapsi täyttää 18 vuotta.

No eikä pääty. Se on elinikäinen pesti. Moni vain käsittänyt kummin tehtävät  väärin. Kummin tehtävä on ihan kirkkolaissa määrätty eikä se ole lahja-automaattina olo.

Vierailija
26/29 |
15.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummin on oltava oltava kirkon jäsen, joten loogisesti ajatellen kummiudesta pääsee eroon eroamalla kirkosta. Hankalahan sitä on huolehtia lapsen hengellisestä kasvatuksesta, jos itse on vääräuskoinen. Helpoin tapa lienee kuitenkin vain laiminlyödä kummin velvollisuudet.

Vierailija
27/29 |
20.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoosta päevee

Vierailija
28/29 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs vittua nyt taas

Vierailija
29/29 |
16.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummius muuten päättyy automaattisesti, kun lapsi täyttää 18 vuotta.

Kyllä sen katsotaan päättyvän ripillepääsyyn.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme neljä