Kuinka nopeasti saa abortin
Eli, huomenna viikkoja on tasan 11. Jos humenna otan yhteyttä terveysasemalle, onko toivoa että abortti ehditään tehdä ennen kuin tuo 12vk on täynnä?
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Mä en kestä näitä hihhuleita. Jos tulisin vahingossa raskaaksi, tulisin varmasti oikein lällättelemään abortillani näille, jotka kuvittelevat jotenkin voivansa vaikuttaa mun henkilökohtaisiin päätöksiini.
Siinähän lällättelet.
Vierailija kirjoitti:
Mä en kestä näitä hihhuleita. Jos tulisin vahingossa raskaaksi, tulisin varmasti oikein lällättelemään abortillani näille, jotka kuvittelevat jotenkin voivansa vaikuttaa mun henkilökohtaisiin päätöksiini.
hyi helvetti miten kylmä ihminen olet
Kyllä täytyy 13 ihmetellä kuinka höpö voi äiti-ihminen olla. Miksei äiti voi abortoida. Minulla kaksi lasta ja kolmatta ei tullut. En minä lastani tappanut vaan sikiön. Ei elämää tunteella eletä pelkästään vaan myös järjellä
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei tule vahingossa raskaaksi.
Kaikki jeesustelevat aborttien vastustajat voisivat joskus ottaa sen päänsä pois perseestä niin saattaisi heidänkin maailmansa avattua vähän. Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää, että on olemassa tilanteita jolloin on parempi ettei synnytä lasta tähän maailmaan?
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miten äiti-ihminen pystyy abortoimaan. Sieltä on tulossa samanlainen lapsi kuin nuo sinun olemassa olevatkin. Se on jo vauva ja ihminen. Toki on hyvä miettiä jaksamista jne, mutta eikö asioihin löydy muuta ratkaisua kuin abortti?
Minä en olisi pystynyt abortoimaan silloin kun en vielä ollut äiti. Nyt pystyn. Maailma ja sen realiteetit tuntuu aika erilaiselta. Koen myös olleeni itsekäs kun olen tällaiseen maailmaan lapsen tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä uskon, että se abortti sulle järjestetään - jos nyt ei ensi viikolla niin myöhemmin. Tarvitset kahden lääkärin luvan ja jos menee viikolle 12 niin Valviran luvan.
Mutta saanko kysyä, että miten olet pästänyt raskauden noin pitkälle? Oliko sinulla alunperin tarkoitus pitää lapsi?
Olen miettinyt asiaa jo liian pitkään. Olen tullut siihen tulokseen, että uuden vauva hoito käy liian raskaaksi.
Ei vauva nyt mikään tavara ole, jota pähkäillään jossain Huutonetissä... Otan, en otakaan, otan, en otakaan. Toivottavasti et saa aborttia. Anna adoptioon mieluummin. Se on jo VAUVA silmine, korvine, sormine, varpaine ja ehkä jollain tasolla tunteineenkin.
Iljettävä ajatus tuollainen: emmä ehkä jaksakaan, heitetään roskiin koko sikiö.
Jokainen tekee oman elämänsä ratkaisut itse. Esim aloittajan elämän ei pitäisi sinua hetkauttaa. Ja miksi toivot toiselle pahaa, ettei saisi aborttia? Sekö olisi uudelle lapselle hyvä lähtökohta elämälle? Sama myös jos antaisi adoptioon. Eli on hylätty heti. Tunnetko adoptoituja? Minä tunnen ja hankalaa on monella elämä ollut kera kysymyksen miksi minut annettiin pois?
Ota heti yhteyttä sinne lääkäriin. Kyllä luulen että se keskeytys järjestyy. Mielestäni päätöksesi on oikea jos olet vakuuttunut että et jaksaisi. Ensisijaisesti sinun tulee ajatella jo olemassa olevia lapsiasi. Valitettavaa on että raskaus on jo niin pitkällä. Toimenpide voi olla siksi fyysisesti raskas.
Kiinnostaisi vielä tietää miten homma käytännössä etenee, tehdäänkö kokonaan sairaalassa, tarvitaanko sairaslomaa ym. JOS jollakulla olisi ihan oikeita kokemuksia asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaisi vielä tietää miten homma käytännössä etenee, tehdäänkö kokonaan sairaalassa, tarvitaanko sairaslomaa ym. JOS jollakulla olisi ihan oikeita kokemuksia asiasta.
Varmaan noilla viikoilla tehdään sairaalassa. Sikiö on jo sen verran iso että verenvuotoa ym. on enemmän kuin pienemmillä viikoilla. Myös tujumpaa kivunhoitoa voi tarvita. Sitä en osaa sanoa, tehdäänkö kaavinnalla vai lääkkeillä.
9 viikon jälkeen keskeytys tehdään sairaalassa ja pitäisi onnistua lääkinnällisesti noilla viikoilla. Sairaslomaa saa tilanteen mukaan, yleensä kaiketi 1-3 päivää.
Voi sitä työntekijää joka joutuu kantamaan noinkin ison sikiön sairaalan biojätteisiin :(
Vierailija kirjoitti:
Voi sitä työntekijää joka joutuu kantamaan noinkin ison sikiön sairaalan biojätteisiin :(
Lienee ammatinvalintakysymys
Ystäväni sai juuri keskenmenon. Surettaa tällaiset, joille vauva on näin yhdentekevä.
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti liian pitkään venytetty päätöstä. Voi sitä huonetoveria,jolla on esim. keskenmeno ja surua toivotusta lapsesta. Typerää. Osa maksaa useita tuhansia, että saisi edes yhden lapsen, heitä tulisi kohdella myötätuntoisemmin.
Vierailija kirjoitti:
Ystäväni sai juuri keskenmenon. Surettaa tällaiset, joille vauva on näin yhdentekevä.
Kirjoitin tuon viesti oliko nro 39, tunnen syvää myötätuntoa ystävääsi kohtaan, kuten joka ainoaa keskenmenon kokenutta. Heitä pitäisi tukea paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti liian pitkään venytetty päätöstä. Voi sitä huonetoveria,jolla on esim. keskenmeno ja surua toivotusta lapsesta. Typerää. Osa maksaa useita tuhansia, että saisi edes yhden lapsen, heitä tulisi kohdella myötätuntoisemmin.
Minä en aio harteillani kantaa koko maailman epäonnea, tai tuntea syyllisyyttä toisten menetyksestä.
Vierailija kirjoitti:
Ystäväsi keskenmenolla ei ole mitään tekemistä jonkun toisen abortin kanssa. Keskenmeno on kamala ja varmasti surullinen kokemus, mutta ei oikeuta tuomitsemaan muita erilaisessa tilanteessa olevia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ystäväsi keskenmenolla ei ole mitään tekemistä jonkun toisen abortin kanssa. Keskenmeno on kamala ja varmasti surullinen kokemus, mutta ei oikeuta tuomitsemaan muita erilaisessa tilanteessa olevia.
Kyllä mielipiteen saa sanoa, ja todellakin suututtaa tuollainen asian pitkittäminen, noille raskausviikoille. Ellei jaksa lapsia, niin piuhat kiinni. Varaudu, että saat kokea monenlaista kohtelua.