Kuinka nopeasti saa abortin
Eli, huomenna viikkoja on tasan 11. Jos humenna otan yhteyttä terveysasemalle, onko toivoa että abortti ehditään tehdä ennen kuin tuo 12vk on täynnä?
Kommentit (57)
Mulla on kokemusta 9+ viikolla tehdystä keskeytyksestä. Tehtiin sairaalassa, koska oli niin pitkällä. (Ja ennen kuin joku ehtii jeesustella raskauden pitkälle päästämisestä niin olisin halunnut keskeytyksen jo aiemmin mutta en saanut aikaa, koska juuri silloin kesälomat ja lääkärin mielestä ok tehdä viikolla 9.) Verenvuotoa oli, teki kipeää mutta kipuihin sai lääkitystä helposti. Olin siellä aamusta pitkälle iltapäivään asti. Olisin päässyt jo aikaisemmin pois mutta halusin kivun takia levätä ja sitten nukahdin moneksi tunniksi. Vuoto kesti pari viikkoa. Toimenpiteen jälkeen tuli pieni tulehdus, jonka vuoksi nousi pieni lämpö ja sain antibiotteja.
Vierailija kirjoitti:
Voi sitä työntekijää joka joutuu kantamaan noinkin ison sikiön sairaalan biojätteisiin :(
Jos tehdään lääkkeillä niin kukaan ei sitä kanna biojätteeseen vaan plumpsahtaa vessanpönttöön niinkuin pieni kakka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi sitä työntekijää joka joutuu kantamaan noinkin ison sikiön sairaalan biojätteisiin :(
Jos tehdään lääkkeillä niin kukaan ei sitä kanna biojätteeseen vaan plumpsahtaa vessanpönttöön niinkuin pieni kakka.
No, kyllä sen sikiön joutuu tekemään tiettyyn astiaan, että nähdään tuliko kaikki, mitä pitikin tulla, veikkaisin imukaavintaa.
Vierailija kirjoitti:
Ystäväni sai juuri keskenmenon. Surettaa tällaiset, joille vauva on näin yhdentekevä.
Ystäväni myi juuri koiransa. Olen vihainen hänelle, koska minun koirani jäi viime viikolla auton alle ja hän kehtaa antaa omansa noin vaan pois :'((((
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti liian pitkään venytetty päätöstä. Voi sitä huonetoveria,jolla on esim. keskenmeno ja surua toivotusta lapsesta. Typerää. Osa maksaa useita tuhansia, että saisi edes yhden lapsen, heitä tulisi kohdella myötätuntoisemmin.
Minä en aio harteillani kantaa koko maailman epäonnea, tai tuntea syyllisyyttä toisten menetyksestä.
Ei ole yllätys, että viis muista, sopii tuohon logiikkaasi.
Ja sinun logiikalla ei toivottu lapsi tulee synnyttää, koska joku muu kärsii lapsettomuudesta ja keskenmenoista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä uskon, että se abortti sulle järjestetään - jos nyt ei ensi viikolla niin myöhemmin. Tarvitset kahden lääkärin luvan ja jos menee viikolle 12 niin Valviran luvan.
Mutta saanko kysyä, että miten olet pästänyt raskauden noin pitkälle? Oliko sinulla alunperin tarkoitus pitää lapsi?
Olen miettinyt asiaa jo liian pitkään. Olen tullut siihen tulokseen, että uuden vauva hoito käy liian raskaaksi.
no jospa sitten harkitset vaikkapa sterilisaatioo... tällä kertaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, kyllä sen sikiön joutuu tekemään tiettyyn astiaan, että nähdään tuliko kaikki, mitä pitikin tulla, veikkaisin imukaavintaa.
Ei kyllä tasan joudu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ettei joku tietämätön luule, että sinne pönttöön kuten uloste, ei vaan astiaan, jotta nähdään mitä tuli ulos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä uskon, että se abortti sulle järjestetään - jos nyt ei ensi viikolla niin myöhemmin. Tarvitset kahden lääkärin luvan ja jos menee viikolle 12 niin Valviran luvan.
Mutta saanko kysyä, että miten olet pästänyt raskauden noin pitkälle? Oliko sinulla alunperin tarkoitus pitää lapsi?
Olen miettinyt asiaa jo liian pitkään. Olen tullut siihen tulokseen, että uuden vauva hoito käy liian raskaaksi.
Huono luetunymmärtämisen kyky sinulla. Osikossa ei minun nähdäkseni lue: suosittele ehkäisyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä tasan joudu.
Kyllä joutuu, lääkkeellisellä aloitetaan. Ota huomioon raskausviikot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huono luetunymmärtämisen kyky sinulla. Osikossa ei minun nähdäkseni lue: suosittele ehkäisyä.
Sinulle määrätään lääkärin toimesta toimiva ehkäisy, osa ei itse ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä tasan joudu.
Kyllä joutuu, lääkkeellisellä aloitetaan. Ota huomioon raskausviikot.
Senkin saa vältettyä kaavinnalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei todellakaan, kyllä se sinne vessanpönttöön tipahtaa. Mitään astioita tuotu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no jos kerran ei ole eka eikä taida olla tokakaan lapsi kyseessä niin ei pitäs olla ehkäisy kai enään ongelma... jos uuden vauvan hoito käy niin raskaaksi..
Olet sentään ajoissa liikkeellä. Minun vastaanotolleni tuli kerran 17-v teini, joka 4 kk aiemmin oli tehnyt positiivisen raskaustestin. Hän oli liian myöhään asialla, raskaus oli jo puolivälissä.
Olen tehnyt yli puolivälissä raskautta, kun lapsella oli sydänsairaus. Ei olisi selvinnyt kohdun ulkopuolella.
Eli RV oli +20. En edes muista sainko lääkkeet suun kautta vai alapäähän. Jokatapauksessa pienellä kivulla pääsin ja ponnistin pieneen astiaan lapsen. Huilailin pari tuntia ja olin illalla jo kotona.
Ei mikään kauhea kokemus, henkisesti toki rankka. Yhden yön makasin sängyssä kun keho ei toiminut lainkaan. Olin kuin halvaantunut.
Ei ole yllätys, että viis muista, sopii tuohon logiikkaasi.