Juoksua aktiivisesti harrastava, mutta vartalo

Vierailija

ei mitenkään timmi. Ihmettelen, että miten on mahdollista olla niin epäurheilullisen näköinen, jos harrastaa maratoneja, polkujuoksua ja käy salillakin? Monta vuotta harrastanut. Onko juoksu jotenkin huono laji vartalolle?

Sivut

Kommentit (40)

Näitä näkee maratoneilla

Juo tai syö liikaa tai väärin.

Voi olla ns. hyvä urheilija taustaltaan ja geeneiltään ja päästä ihan kohtuullisiin aikoihinkin, vaikka elintavat muuten ei olisi täydelliset. 40+ ihmisillä myös hormonitoiminta voi aiheuttaa/lisätä turhaa plösöä.

Vierailija

Pitkät urheilusuoritukset nostavat elimistön kortisolitasoa (jo silloin kun suoritus jatkuu kauemmin kuin tunnin), mikä saattaa vaikuttaa kehon rasvapitoisuuteen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Joillakin vaan on huono vartalon malli liikunnasta huolimatta.

Vartalon malliin ei tietysti voi itse vaikuttaa, mutta siihen vartaloon kertyvään rasvaan kyllä. Ymmärsin että ap.n sanoma -timmi- tarkoitti hieman plösöä vartaloa, ei huonoa vartalon mallia.

Vierailija

Oma vai toisen? Tää olis kai olennaista. Jos oma, niin tiedät itse parhaiten, mitä suuhun pistät.

Mä harrastin monta vuotta pelkästään juoksua ja kyllä niillä juoksumäärillä ja terveellisellä ruokavaliolla kroppa näyttikin just siltä miltä pitikin. Hoikalta juoksijan vartalolta. Nyt kun treenaan myös lihasvoimaa, näytän tasssiltä miltä tällä treenillä pitääkin. Ruokavalio.

Vierailija

Itselläni ollut sellainen mielikuva, että paljon juoksevat ja etenkin pitkiä matkoja harrastavat ovat sellaisia hoikkia ja jäntevän lihaksikkaita, ei löysiä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Itselläni ollut sellainen mielikuva, että paljon juoksevat ja etenkin pitkiä matkoja harrastavat ovat sellaisia hoikkia ja jäntevän lihaksikkaita, ei löysiä.

sinulla on melko väärä kuva tai olet katsellut vain olympialaisten maratonia :D

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Jos puhutaan kilpailijoista jotka juoksevat huippuaikoja, niin mielikuvasi on täysin oikea. Harrastaa voi pitkiä lenkkejä ym. urheilua olematta huippu-urheilijamainen.

Urheilijan geenit, elintasokroppa

11 tämä myytti kumoutuu, kun menet ensimmäiselle maratonillesi tai vaikka katsomoon. Valtaosa voi olla urheilullisen hoikkia ja osa kuivan kesän oravia, mutta kyllä sieltä löytyy aina myös "plösöjä" , jotka vetää maratonin 4h ajalla eli varsin vauhdikkaasti, vaikkei heistä uskois. 😊

Vierailija

Juoksen yli 10 km lenkkejä mut ei mun kroppa mikään ihmeellinen ole. Eihän se kehon malli siitä muutu. Herkkuja tulee syötyä. Mitat mulla 158/60.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat