Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laskin kuinka moni on Facebook-kuvansa vaihtanut

Vierailija
14.11.2015 |

Heitä on tällä hetkellä 25% kavereistani. Eikä voi sanoa, että heitä yhdistäisi "tekopyhyys" tai halu olla "tiedostava kaupunkilainen", mitä täällä nyt onkaan heitelty. He ovat opettajia, lastentarhaopettajia, hoitajia, muusikoita, kirjailijoita, duunareita, esimiehiä. Asuvat ihan ympäri Suomea, maalla tai kaupungissa.

Ihan kaikenalsia ihmisiä.

Pystyttekö te jotenkin profiloimaan oman ystäväpiirinne ihmiset, joilla on se tricolori-tunnus??

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
15.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä te tiedätte minkä veran ihmiset suree venäläisten lento-onnettomuutta? Ei facebookissa ole ollut mahdollista vaihtaa kuvaansa Venäjän lippua. En minä ainakaan mieti mitä kohtaan pyllistän laittamalla kuvani päälle Ranskan lipun värit. Tuollainen mahdollisuus oli facebookissa, enkä näe miksi en sitä käyttäisi.

Vierailija
42/56 |
15.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen matkaillut Pariisissa monia kertoja, ystäviäni asuu siellä, olen syönyt toisessa noista ravintoloista, joissa ammuttiin ja ystäväperheeni asuu alle puolen kilsan päässä tuosta teatterista. Kyllä koen, että isku tuonne on lähempänä itseäni kuin venäläisen koneen pudottaminen, joka sekin on erittäin tuomittavaa kuten ylipäätänsä kaikki iskut siviilejä vastaan niin Euroopassa kuin muslimimaissakin.

Mutta niin se vain menee, suru on konkreettisinta kun se jollain tapaa koskettaa itseä tai omaa kokemuspiiriä. Jokaisen maailman kauheuden edessä ei voi luhistua, mutta tämä kyllä pysäytti ja kyllä, profiilikuva on vaihdettu kuten sanoisin noin 80% kavereistanikin on tehnyt. Mitään yhdistävää tekijää en osaa sanoa, on henkilöitä ympäri Suomea ja ulkomailla, on koulutettuja, vähemmän koulutettuja, miehiä, naisia, nuoria, vanhoja, hyvin erilaisissa asemissa olevia, mielipiteiltään hyvin avarasti katsovia ja myös niitä kapeammin tai kriittisemmin maailmaa katsovia. Yhteistä on suru ja halu osoittaa olevansa hengessä mukana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
15.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaistuminen vaikuttaa. Vaikuttaa myös tietenkin se, että lentoturma vaikutti ensin onnettomuudelta/epäselvältä. Ja pikkuhiljaa alkoi tulemaan epäilyjä pommista. Eihän facebook ole "räjähtänyt" muissakaan lentoturmissa, esim Alppeja päin ajanut tai Ukrainassa alasammutusta. 

Vierailija
44/56 |
15.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suretteko itse enemmän ystävän kuolemaa vai kaukaisen tuttavan? Puolison vai naapurin?

Niinpä, se on ihan normaalia käytöstä, että enemmän surraan niitä, jotka koetaan läheisempänä. Ihmismieli nyt vaan toimii niin, eikä siinä mitään tekopyhää ole.

Vierailija
45/56 |
15.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli vaihtanut noin 20 % kavereista.

Näistä profiilikuvansa vaihtaneista:

- osa on keskimääräistä kansainvälisempiä ja paljon matkustavia

- osa keskimääräistä empaattisempia, herkkiä ja lempeitä ihmisiä

- vain pieni osa niitä samoja, jotka vaihtoi sateenkaaren värisen profiilin tuossa taannoin

- koulutustasolla ei näytä olevan suurta väliä, mutta aavistuksen ehkä keskiverto-FB-kavereitani korkeammin koulutettuja 

Vierailija
46/56 |
15.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskan lipun värit on ihqua mut suomen lipun värit on rasismia.

Ranskalaiset laulavat yhdessä kaaoksen keskellä. Mitäköhän suomalaiset tekisivät vastaavassa tilanteessa kun kaikki isänmaallinen on kiellettyä?

Mikäköhän suomessa on oikein vialla?

Vierailija
47/56 |
15.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minä en ole vaihtanut, ottamatta poliittiseen puoleen mitään kantaa: En luota tuollaisiin sovelluksiin ja nyt on jo ilmennyt, että hakkerit ovat saaneet leviämään oman vakoilukopionsa. Tämä on syy se. Kavereistani yksikään niistä, jotka ovat töissä it-alalla tai ovat muuten tietotekniikkaan tavallista enemmän perehtyneet, eivät ole vaihtaneet. 

Vierailija
48/56 |
15.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mussa taitaa olla jotain pahasti vialla, kun en osaa järkyttyä tästä iskusta. Ja toisaalta tuo alle 150 hlö on vasta alkusoittoa tulevalle. Trikoloriin vaihtaidin itsekin, jos johonkin. Se toinen symboli on liian aivopesevä - anarkistimerkki ja rauhanmerkki yhdessä eli suvakkien ääriaineksen arvot.

Sä osasit henkisesti varautua koska olihan tämä täysin odotettavissa jos vähääkään seuraa uutisia. Jos irakilaisten ja syyrialaisten niskaan laittaa pommeja ja ohjuksia vuosia niin kyllähän he kostavat.

Samaa mieltä että tämä on vasta alkua. Keski-Euroopan sotivissa maissa alkaa pommit paukkua. Suomi tuskin on terroristien kohteena kun ollaan aika pikku tekijä näissä sotimiskuvioissa.

Vierailija
49/56 |
15.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli vaihtanut noin 20 % kavereista.

Näistä profiilikuvansa vaihtaneista:

- osa on keskimääräistä kansainvälisempiä ja paljon matkustavia

- osa keskimääräistä empaattisempia, herkkiä ja lempeitä ihmisiä

- vain pieni osa niitä samoja, jotka vaihtoi sateenkaaren värisen profiilin tuossa taannoin

- koulutustasolla ei näytä olevan suurta väliä, mutta aavistuksen ehkä keskiverto-FB-kavereitani korkeammin koulutettuja 

Miten keskimääräistä empaattisemman ihmisen empaattisuus ilmenee verrattuna keskimääräisesti empaattiseen?

Vierailija
50/56 |
15.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi minä en ole vaihtanut, ottamatta poliittiseen puoleen mitään kantaa: En luota tuollaisiin sovelluksiin ja nyt on jo ilmennyt, että hakkerit ovat saaneet leviämään oman vakoilukopionsa. Tämä on syy se. Kavereistani yksikään niistä, jotka ovat töissä it-alalla tai ovat muuten tietotekniikkaan tavallista enemmän perehtyneet, eivät ole vaihtaneet. 

Hyvä pointti ^.

Nämä kaverit ovat kuitenkin facebookissa, it-puolen siis?

Vierailija
51/56 |
15.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heitä on tällä hetkellä 25% kavereistani. Eikä voi sanoa, että heitä yhdistäisi "tekopyhyys" tai halu olla "tiedostava kaupunkilainen", mitä täällä nyt onkaan heitelty. He ovat opettajia, lastentarhaopettajia, hoitajia, muusikoita, kirjailijoita, duunareita, esimiehiä. Asuvat ihan ympäri Suomea, maalla tai kaupungissa.

Ihan kaikenalsia ihmisiä.

Pystyttekö te jotenkin profiloimaan oman ystäväpiirinne ihmiset, joilla on se tricolori-tunnus??

Ne ovat vaihtaneet tricolori-kuvaan, jotka ovat aktiivisia somessa ja osallistuvat kaikkiin tämäntapaisiin juttuihin muutenkin, mutta ruotsinkieliset eivät ole vaihtaneet kuvaansa.

Vierailija
52/56 |
15.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ne edes on facebookissa? Facebookhan on vakoilukone itsekkin.

Vierailija
53/56 |
15.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa kyselin minäkin, tuossa 51 kommentissa ylempänä.

Vierailija
54/56 |
15.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveripiirissä vaihtaneissa on näitä vakivaihtajia, joilla on kaikki sateenkaaret ja haavistot pyörineet. Sen lisäksi ihan perusrealisteja eli kaltaisiani. Sitten myös muutamat äärirasistit on vaihtaneet. Väittäisin, että omassa kaveripiirissä vaihtoja on tehneet tasaisesti kaikenlaisista taustoista tulevat tällä kertaa.

Vierailija
55/56 |
15.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika laidasta laitaan erilaiset ihmiset. Sekä ns. suvakit että ns. rasistit, enemmän kuitenkin nämä samat, joilla on ollut Haavisto, Tahdon ja sateenkaaren värit ja jotka olivat torilla unelmoimassa. Ihmiset, jotka muutenkin ovat aktiivisia somessa. Ehkä koulutetuista suurempi osa vaihtanut.

Vierailija
56/56 |
15.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. Itse olen aika varovainen ja siellä olen siksi, että muutama kaveri jäisi muuten aika paitsioon. Klikkailemalla kaikenlaisia linkkejä kuitenkin kasvattaa todennäköisyyttä vakoiluun. Kyllä tämä vauvallakin olo on jonkinlainen vakoilukone, sillä spämmisähköpostiini tulee tähän liittyviä viestejä. Ehkä jäänyt hesarin kirjautuminen auki samalla kuin tähän kirjoitan. Joku raja pitää kuitenkin vetää.

Kyllä facebook vakoilee, näkeehän sen mainoksista, jotka on selvästi kohdennettu. Mutta nämä hakkereiden sovellukset ovat haitallisempia kuin sivupalkkiin tulevat mainokset. Netissä olo ja siellä kommentointi on kyllä riski myös itsessään, mutta en halua epämääräisillä sovelluksia kasvattaa riskiä lisää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme