Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

eroon tästä "sosiaallisten tilanteiden pelosta"

Vierailija

Haluan eroon tästä vaikka vihaan ihmisiä ylikaiken mutta olisi kiva olla edes joskus yleisillä paikoilla ilman että jännitän tai menen panikkiin tai että meinaan saada itkukohtauksen olen aina omassa huoneessani tuntuu että kaikki arvostelevat ja nauravat. Tärisen ,ahdistun,tuntuu sydämessä,hikoilen,jännitän tulee sellainen tunne että on pakko päästä pois. Kun kerroin tästä perheelleni "no sun pitäis käydä enemmän siellä ulkona" "no en mä usko et pelkäät" äitini alkoi ragemaan minulle koska pelkää sossuja en olisi saanut kertoa tästä mutta kerroin terveyden hoitajalle minulle on varattu lääkärille aika tiedän että en saa tukea tähänkään asiaan äitini ei jaksaisi rämpätä terapioissa perheeni ei ymmärrä he eivät usko vain vähättelevät

Kommentit (6)

Vierailija

Joskus kun olin paljon kotona niin ulos lähteminen todellakin ahdisti.. Jos alat käymään enemmän ulkona se katoaa.. Ei kokonaan mutta ei ole enää niin paha.

Vierailija

1. Menet lääkäriin, kun se varattu aika on
2. Harjoitat itsetuntemusta esim. kirjoittamalla
3. "Käyt ulkona"

Vierailija

Käy ulkona mutta älä aina samoilla kulmilla. Vähänkin isommissa kaupungeissa on monia tutustumisen arvoisia, ainakin sinun kannaltasi, paikkoja. Niissä voi olla helpompi hengittää.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Joskus kun olin paljon kotona niin ulos lähteminen todellakin ahdisti.. Jos alat käymään enemmän ulkona se katoaa.. Ei kokonaan mutta ei ole enää niin paha.

Kävin ennen monesti ulkona pakotin itseni menemään ulos mutta se vain paheni nykyään kouluun meno on vaikeaa jos minun pitää lähteä jonnekkin alkaa pelottamaan ja meinaan alkaa itkemään mutta osaan tukahduttaa sen jotenkin

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Kävin ennen monesti ulkona pakotin itseni menemään ulos mutta se vain paheni nykyään kouluun meno on vaikeaa jos minun pitää lähteä jonnekkin alkaa pelottamaan ja meinaan alkaa itkemään mutta osaan tukahduttaa sen jotenkin
siis hetkeks

Vierailija

Kirjasuositus: Mattilan "Herkkyys ja sosiaaliset pelot". Tuossa selitetään asioita hyvin ja varmasti auttaa kun ymmärtää tunteitaan paremmin.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat