Panacod ei toimi, mitäs sitten?

Vierailija

Tuli vain tokkurainen olo, mutta kivut eivät hävinneet mihinkään. Huomenna pitäisi ottaa Cytotecia keskeytyneen keskenmenon hoitoon, mutta enpä tällä kipulääkityksellä kyllä uskalla. Kohtalotovereita?

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

Panacod ei toimi kaikilla, osalla yhtä paljon apua kuin oelkästä paracetamolista. Soita päivystykseen, ettei tuu mokia lääkkeiden määrässä!

Vierailija

Tehostaako tuo Burana jollain tapaa Panacodin kivun lievitystä, jota ei selvästikään ole, vai olisiko sama, jos ottaisin pelkän Buranan?

Tällä hetkellä lähinnä ärsyttää tuo Panacodin vaikutus, tuli hönö ja huonovointinen olo, mutta sattuu aivan samalla tavalla kuin ennen lääkkeen ottoa. -ap

Vierailija

Ei buranaa keskenmenoon. Burana vähentää vuotoja, ja riskinä on ettei kohtu pääse tyhjenemään kunnolla jolloin seurauksena kohtutulehdus.

Voimia ap.lle :( Itsekin saman kokenut.

Vierailija

Kiitos osanotosta. Olen ihan ok, mutta todella pelottaisi ottaa tuota Cytotecia ilman kunnollista kivunlievitystä. Mikään Burana/Panadol ei todellakaan riitä. Synnytyksissäni yhdistävä tekijä on ollut täysin sietämätön kipu, kohtulihakseni on kuulemma sen verran vahva. Nyt jos vielä joutuisi keinotekoisesti tehostettuja supistuksia hankkimaan ihan vaan kotona, niin olen aivan kauhuissani... -ap

Vierailija

Kuinka paljon sinun on määrä sitä Panacodia ottaa? Maksimiannos on 2kplx3 (joskus jopa kertaa 4, eli 6-8 kappaletta vuorokaudessa)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kiitos osanotosta. Olen ihan ok, mutta todella pelottaisi ottaa tuota Cytotecia ilman kunnollista kivunlievitystä. Mikään Burana/Panadol ei todellakaan riitä. Synnytyksissäni yhdistävä tekijä on ollut täysin sietämätön kipu, kohtulihakseni on kuulemma sen verran vahva. Nyt jos vielä joutuisi keinotekoisesti tehostettuja supistuksia hankkimaan ihan vaan kotona, niin olen aivan kauhuissani... -ap

Olisiko sinulla ennemmin mahdollisuutta päästä maanantaina kaavintaan. Se käsittääkseni toteutetaan nukutuksessa. Kuuloistaisi sinun kohdallasi huomattavasti inhimmillisemmältä toimenpiteeltä.

T: 5

Vierailija

Panacodia oli annettu 1-2 tablettia kerralla, 3 kertaa päivässä. Otin tänään ensin yhden ja tunnin päästä toisen, mutta huomasin, ettei kipu vaan taitu yhtään.

Minulla ei ole mitään tulehdusoireita ollut. Mietin sitäkin vaihtoehtoa, jos vain jäisin odottelemaan ns. luonnollista tyhjentymistä. Vauva on menehtynyt rv 6, joten ei tuota raskausmateriaaliakaan mitenkään hurjan paljoa ole.

Kerran aikaisemmin tuulimunaraskaus on päättynyt nätisti itsekseen rv 11, kun silloin kanssa tuo Cytotec jäi mietityttämään.

Mutta, onkohan joku toinen vastaavassa tilanteessa löytänyt avun jostain toisesta kipulääkkeestä?

-ap

Vierailija

Vaadi kunnon lääkitys ja katso hoitosi perään! Ota tukihenkilö.

Mut lähetettiin kättäriltä kotihoitoon iltapäivällä kkm:n kanssa (rv 11) cytotecit eväänä + panacodia. Yöllä hirveät kivut, taju meni vessassa ja kun 1,5 h myöhemmin sain soitettua ambulanssin (sisko ei herännyt mun voipuneisiin avunhuutoihin)ja palasin kättärille sain panadolia. Jumalauta! Vihdoin tunteja myöhemmin sain morfiinia mutta niin pieninä annoksina tunnin välein ettei tehonnut (mulla on joku lääkeresistenssi ja puudutusaine ongelma). Lopuksi 12 h myöhemmin sain isomman annoksen ja tehosi. Kohtu ei avautunut yhtään eli mitään ei tullut ulos. Seuraavana aamuna lääkäri olisi aloittanut saman uudestaan ja lähettänyt mut kotihoitoon taas. Kieltäydyin. Kaavitaan ja sen jälkeen kotiutus (yksinään hotelliin kun en asu Suomessa ja ei ollut muuta majapaikkaa siinä vaiheessa) lääkäri tuumasi,ettei mua voida pitää osastolla yötä vaan sen takia ettei ole kotia. Hbl oli 90 ja pyörrytti. Viikonloppu ja unohtivat laittaa antibiootit e-reseptinä.

Yleisesti jäi sellainen tunne, että pitää itse osata/pystyä vahtimaan hoitonsa perään ja koko ajan. resurssit on vedetty terveydenhoitopaikoissa älyttömän kireelle. Jäi myös pelko omasta turvallisuudesta hoidettavana ollessa. Mitään ei oltu sanottu etukäteen tarpeesta tulihenkilöönsaattajaan. Mies ja perhe oli kotona ulkomailla.

Varsinaiseen kipulääke asiaan suhtaudun nyt niin että jatkossa ilmoitan esitietolomakkeessa painokseni 150 kg (painan n.70) niin saan riittävän kipulääkityksen. Tuskin edes tarkistavat paljonko oikeasti painan.

Cytotec ei ole toiminut mulla 2. Synnytyksen käynnistyksessäkään vaan aiheuttanut ainoastaan ihan jumalattomat kivut. Olisi pitänyt tajuta ettei se toimi kohdun tyhjennyksessäkään ja että tupla annos + kotihoito on yks helvetti! Lääkäri tuumasi hymähtäen yrittäessään kiskoa avautumattoman/pehmentymättömän kohdunsuun läpi "tunnistamattomaksi mössöksi" mennyttä kaksoisraskausmateriaalia ja vuotaessani verta pitkin tutkimushuoneen lattiaa, että "sulla on joku diagnosoimaton kohdunsuun avautumisongelma". Sen jälkeen siis päätin siirtyä kaavitaan.

Tämän viime marraskuisen jälkeen olen nyt sitten varmaan osastoa "hankala" potilas mennessäni synnyttämään tammikuun lopussa!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tiedän, että laitonta, mutta laitonta tai ei, niin toimii; kannabis.

laitonta mm koska lääkeyhtiöt eivät pääse osingoille. Sen vuoksi ihmiset eivät saa käyttää tätä yrttiä. Älytöntä.

Mulla kukka auttaa kuukautiskipuihin. Ainoa joka auttaa. Välillä kivut tulevat niin kovina että ei voi kun huutaa vuoteessa tuskasta. Kiitos kukan, ei tarvitse kärsiä :)

Vierailija

Kiitos näistä hyvistä vastauksista, etenkin nro 10. Jotain tuollaista olen aavistellut itsekin.

Tukihenkilön tarpeellisuudesta mainittiin, mutta ihan oikeasti. Miksi sitä kohtua on pakko lähteä heti kättelyssä lääkkeellisesti tyhjentämään, kun tulehdusoireita ei ole. Eikö voisi antaa luonnolle tilaisuutta hoitaa asia?

Entä jos Cytotecilla tyhjentyminen ei toimi ja kipeytymisen lisäksi alan vuotamaan päivätolkulla? Töitäkin pitäisi pystyä tekemään. Ei tässä nyt ole varaa tämän vuoksi millekään saikulle jäädä.

Sain sain perjantaina jotain lääkettä, joka lopetti keltarauhasen toiminnan ja siitäkin tuli sivuoireina järkyttävät lihas/nivelkivut, mihin kokeilin tuota Panacodia.

Olisi silloin pitänyt älytä kysyä, että mikä tämän lääkkeen nimi tarkalleen ottaen on, onko sivuvaikutuksia ja yleensäkin, onko tämä nyt oikeasti ihan välttämätön? Hoitaja vähän siinä ihmetteli, että miksi näin, mutta lääkäri sanoi että päättää raskauden ja valmistaa kohdunsuuta sunnuntaita varten.

Tuosta kannabiksen lääkekäytöstä on ollut netissä paljon keskustelua. Itse en ole koskaan kokeillut ja onkohan sitä tosiasiassa tilanteessani edes mahdollista laillisesti saada. Siis lääkäriltä reseptillä...

-ap

Vierailija

Reilut pari viikkoa kulunut ja kirjoitan vielä päivitystä, miten sitten lopulta meni.

En uskaltanut ottaa Cytoteceja. Sunnuntaina alkoi tiputteluvuoto, joka kasvoi lopulta runsaaksi, kuin pienessä synnytyksessä. Tuli verta, hyytymiä ja mitä nyt tuohon liittyykään. Vuoto alkoi tyrehtyä vielä samana iltana. Pari päivää sen jälkeen oli vielä pientä tiputtelua, mutta siinä se.

Kokemus oli täysin kivuton.

-ap

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat