Eniten kunnioittamanne poliitikko kautta aikojen?
Minusta montaakaan ei pysty kunnioittamaan. Itselleen ja suvulleen kävmijöitä on valtavasti.
Kunnioita itse eniten Risto Rytiä. Uhrasi itsensä Suomen puolesta. Teki sopimuksen, jota ei aikonut noudattaa ja sitten joutui tietty sen takia eroamaan. Kärsi vielä vankeudessa sotasyyllisenä ja kuoli melko pian vapautumisensa jälkeen.
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Ohis: olen ihmetellyt, miksi tulevan nobelistin tilalle haluttiin Halonen.
Ahtisaarihan tuli peruspuoluepolitiikan ulkopuolelta ja katkaisi Kale Sorsan presidenttitien. Mistä Sorsa ja lauma muita demareita suuttui. Halonen taas oli kunnon demari ja vielä punainen ay-sellainen.
Ahtisaari puolestaaan oli ja on hyvin herkkähipiäinen ihminen.
Kotimaisista ilman muuta Ryti, tuoreemmista Iiro Viinanen, Esko Aho, Paavo Lipponen ja Sauli Niinistö. Vielä aktiivisista Liisa Jaakonsaari
Vierailija kirjoitti:
Kotimaisista ilman muuta Ryti, tuoreemmista Iiro Viinanen, Esko Aho, Paavo Lipponen ja Sauli Niinistö. Vielä aktiivisista Liisa Jaakonsaari
Minulla samat Lipposta ja Jaakonsaarta lukuunottamatta. Juha Sipilää kunnioitan myös, pyrkii aidosti nostamaan Suomen suosta ilman, että miettii puoluetta. Toisin kuin edellisen hallituksen ministerit.
Ajatusten Tonavaksi kutsuttiin Romanian kommunistihallitsija Nikolai Ceausescua. Hänellekin siis löytyy vielä kannattajia av-palstan vasemmistoälymystöstä? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eugen Schaumann tavallaan, vaikkei ollutkaan poliitikko, mutta uhrasi itsensä Suomen parasta ajatellen. Eli teki poliittisen teon.
(Se, joka murhasi venäläistävän kenraalikuvernöörin.)Eugen Schaumann oli suomenruotsalainen. Mitä täällä höpistään, että ne ei halua olla edes suomalaisia, Eugenkin uhrasi itsensä Suomen puolesta.
Eugen Shuman oli juutalainen aivan kuten pakolaistenhalaaja Astrid Thors
Ryti, Mannerheim, Paasikivi, Kekkonen. Pelastivat kukin vuorollaan Suomen kommunismilta. Listaa voi toki jatkaa myös Svinhufvudilla, Kalliolla ja Koivistolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla samat Lipposta ja Jaakonsaarta lukuunottamatta. Juha Sipilää kunnioitan myös, pyrkii aidosti nostamaan Suomen suosta ilman, että miettii puoluetta. Toisin kuin edellisen hallituksen ministerit.
Lipponen on listallani ihan siksi, että hänellä on ollut harvinaisen laaja kansainvälinen verkosto, hän on fiksu ja selkeä visio Suomen paikasta Euroopassa ja maan tulevaisuudesta, toisin kuin viime vuosien pääministereillä. Omapäinen ja äksy hän on epäilemättä, eivätkä demarit ole tykänneet hänestä ollenkaan, mutta ehdottomasti viime vuosikymmenien merkkimies. Viinasen, Ahon, Lipposen ja Niinistön ansiosta Suomella oli takavuosien hyvät vuodet.
Sipilä nostaa omaa ja rikkaiden häntää. Siinä on mies jonka takki kääntyy aina tuulen mukaan
Kyllä tarttis koko hallitus pistää uusiks,pressalla ei niin väliä ku ei sillä oo valtaaka
Ronald Reagan - tuhosi Neuvostoliiton.
Olof Palme - tuhosi Ruotsin.
Jeesus on korkein myös politikkona .
Mulla tulee Saulista jostain syystä Mannerheim mieleen.