Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mielipiteitä herättää suomalainen mies/aasialainen nainen -pariskunnat?

Vierailija

En tarkoita nyt kaljamahaista vanhaa ukkoa parikymppisen thaikun kanssa vaan esim. fiksua menestyvää insinööriä kenellä on kainalossa esim. tyylikäs moderni hongkongilainen tai tokiolainen bisnesnainen?
Koetko katkeruutta tai halveksitko miestä kun valitsi ulkomaalaisen? Olen itse tälläisessä suhteessa ja tuntuu että suomalaiset naiset katsovat meitä vähän nenän vartta pitkin kenties edellä mainituista syistä.
M31

Sivut

Kommentit (43)

Vierailija

Toivon että he ovat onnellisia yhdessä kuten toivon kaikkien pariskuntien olevan. Tämän enempää en vaivaa päätäni asialla.

Vierailija

Mistä mä voin tietää onko nainen oikeesti aasialainen vai esim adoptoitu sieltä eli suomalainen. Ei vois vähempää kiinnostaa, pareja nyt löytyy joka lähtöön..

Vierailija

Ei herätä mitään mielipiteitä, jos en tunne ihmisiä. Miksi pitäisi herättää? Kuulostaa siltä, että projisoit omia epävarmuuksiasi muihin ihmisiin. Elä ja ole onnellinen elämässäsi, älä mieti muiden mielipiteitä.

Vierailija

Kuule ei kiinnosta muiden parisuhteet. Jostain syystä suomalaisia miehiä tuntuu kuitenkin hirveästi kiinnostavan minun suhteeni tummaihoiseen jenkkimieheen.

Vierailija

Jos mies on läski ja normaali ja nainen joku aasialainen tuonti niin ajattelen että mies saa sitä mitä on tilannut. Saa tyhjätä pussinsa säännöllisesti ja turvaa rouvan elannon. Ajattelen että tarpeet on kohdanneet.

Vierailija

Yksi tälläinen nuori pariskunta muutti pois Suomesta, kun eivät jaksaneet niitä ennakkoluuloja jota jatkuvasti joutui kohtaamaan. Katsoin yleltä ohjelman, muuttivat Usaan, kumpikin korkeasti koulutettuja, hieno pariskunta. Harmi, että maassa on niin paljon rasisteja ja ennakkoluuloisia ihmisiä, että joidenkin pitää muuttaa maasta pois.

Vierailija

Eiköhän nuo tuijottelijat voi jättää omaan arvoonsa. Ennakkoluulot kertovat heistä ja heidän sivistystasostaan, eivät teidän suhteestanne. Olen itse suomalainen nainen, eikä suomalaisten miesten pariutuminen ulkomaalaisten kanssa herätä minussa mitään kielteisiä tunteita. En ajattele, että minulla olisi jokin etuoikeus suomalaisiin miehiin tai että muunmaalaiset "vievät" meiltä miehet. Sellainen on minusta vanhanaikaista ja aika kuppikuntaista ajattelua. Maailma kansainvälistyy, nykyään matkaillaan ja asutaan ulkomailla, eikä ole mitenkään yllättävää, että elämänkumppani voi tulla vastaan näissä kuvioissa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Yksi tälläinen nuori pariskunta muutti pois Suomesta, kun eivät jaksaneet niitä ennakkoluuloja jota jatkuvasti joutui kohtaamaan. Katsoin yleltä ohjelman, muuttivat Usaan, kumpikin korkeasti koulutettuja, hieno pariskunta. Harmi, että maassa on niin paljon rasisteja ja ennakkoluuloisia ihmisiä, että joidenkin pitää muuttaa maasta pois.

Höpö höpö

Vierailija

En ajattele siitä yhtään mitään. Ei minua kiinnosta sekään mitä muut ajattelee minusta ja aasialaisesta miehestäni.

Vierailija

Tuosta tulee mieleen ainoastaan takavuosien niljake Thomas Zilliacus. Vaikka hänen vaimonaan olisi Kiinan keisarinna, se ei miestä miellyttävämmäksi muuttaisi.

Itse tunnen kaksi paria, missä suomalaisella miehellä on vaimo/tyttöystävä kaukoidästä. Toinen on vanhempi pariskunta, jossa kumpikin on hyvin työteliäs ja vaimo tehnyt parhaansa oppiakseen kielen ja saadakseen ammatin ja työn (missä onkin onnistunut hienosti). Toinen on suomalaisen insinööri-vanhanpojan ja thaikkulaisen kynsienlaittajan yhdistelmä ja siinä ainakin on ihan rehellistä lypsymeininkiä: mies maksaa lasten ja anopin ja siskon ylläpidon ja matkat. Ilmeisesti ihan tyytyväisenä kuitenkin. Suomessa tämä tyttöystävä antaa itsestään kopean vaikutelman, ei tutustu kehenkään, ei opettele mitään kieltä ja esimerkiksi juhlissa leikkii koko ajan puhelimellaan. FB-kuvissa näyttää jostain syystä aina voitonmerkkiä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö

Yleltä tuli ohjelmasarja pariskunnista jotka ovat ulkomaalaisen kanssa, kyllä minusta oli aika selkeää miksi he Suomesta pois muuttivat. En kyllä minäkään tänne jäisi, jos olisin heidän tilanteessa. Suomihan on asenteineen vieläkin sellainen tuppukylä, että kaikkea erilaista katsotaan vieläkin kieroon, toisin kun oikeissa metropoleissa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat