Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vietän siivouksetonta viikonloppua

Vierailija

Ilmoitin aamulla miehelle ja 10-vuotiaalle, että minä en tänä viikonloppuna siivoa sitten kuin omani ja taaperoikäisen sotkut. Saavat itse katsoa tavaroidensa perään ja siivota jälkensä.

Keittiö on jo kuin pommin jäljiltä. Miehen johonkin lojumaan jättämä neulepaita kävi jo kuudenkympin pesussa, kun pyöräytin pyyhepyykit ja taapero oli avuliana kantanut vaatteen koneeseen. 10-vuotiaan huone näyttää kuin kaikki kaapit olisivat sylkäisseet sisältönsä lattialle. Ruokapöydän alla on kuopuksen lounaan jämät, joita mies ei pyyhlinyt. Pöydälle jääneen maidon laitoin jääkaappiin, koska se oli viimeinen purkki.

Katsotaanpa, mihin pisteeseen sikolätti kehittyy!

Kommentit (4)

Vierailija

Huh, kuulostaapa pahalta. En ikinä jaksaisi sotkuista lapsiperhe-elämää enkä varsinkaan tuollaisia valtapelejä ja piiloaggressiivista kiukuttelua. (Toisaalta en kyllä jaksaisi jatkuvaa, toisteista ja johdonmukaista  siisteyskasvatustakaan, joten...)

Vierailija

Tarkoitukseni on herätellä mies ja vanhempi lapsi näkemään, kuinka paljon sotkua he tekevät jatkuvasti ja mitä siitä seuraa. En ole piiloaggressiivinen,minähän ilmoitin mitä aion: en siivoa heidän sotkujaan.

Olen kyllästynyt olemaan siivoaja. On niilläkin kaksi kättä molemmilla!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Onko sinusta nöyryyttävää olla tilanteessa, jossa joudut siivoamaan muiden sotkuja?

Ei, pelkästään tympeää. En ole mikään siivooja, ja tämä on minunkin kotini.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat