Pika-apua esiintymisjännitykseen

Vierailija

En ole ennen ollut kovin jännittäjätyyppiä, mutta tänään sain paniikkikohtauksen, kun olin joutumassa puhumaan yleisön eteen. Maanantaina on uusi yritys, mutta edelleen tuntuu siltä, etten pysty... Propral voisi olla paras vaihtoehto, mutta onko mulla mitään mahdollisuutta saada sitä julkiselta ennen maanantaita klo 12?

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Diapam ja viina

Vähemmän todennäköisesti tähän hätään pameja saan kuin Propralia, enkä taida viinankäryisenä mennä töihin.

Vierailija

Se esiintyminen on yks kärpäsenkakka sun elämässä. Ja vielä pienempi kakka muiden elämässä. Tiistaina se on jo kaukana menneisyydessä.

Vierailija

Hengtysharjoitukset ovat auttaneet. Keskity vain omaan esitykseesi. Heittäydy siihen ja unohda yleisö kokonaan. Innostu asiasisallöstä, niin, ettei muulla ole mitään väliä. Artikuloi selvästi, älä hosu, keskity. Näin pääset "maaliin" helpoimmin ja nopeasti.

Vierailija

Pahimpina aikoina sanoin ihan siinä aluksi että mitähän tästäkin tulee.

Yleisö naurahti hyväntahtoisesti ja itsekin siitä rentouduin.

Vierailija

Googlaile viikonloppuna sanoilla "stage fright cbt" niin opit kuinka väärien ajattelumallien poisoppiminen tekee ihmeitä esiintymisjännitykselle.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
juu ihan vaikka päivystyksen lääkäriltä ku haet ni saat

Hulluksi on maailma mennyt, että lääkkeitä tarvitaan sen vaatimuksiin. :(

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Saat propralia päivystyksestä. Tai siis reseptin siihen...

Näinkö muka on? Tahtoisin tähän jonkun terveydenhuollon ammattilaisen varmistuksen. Kuulostaa vähän kummalta, että päivystyksessä ottaisivat vastaan tällaisen tapauksen.

Oikeastaan otsikko oli vähän huono. Kyse ei ole varsinaisesta esiintymisjännityksestä. Mun keho on tällä hetkellä tosi ylikierroksilla stressin ja unettomuuden vuoksi ja se paheni aika sfääreihin tuossa tilanteessa. Vielä puolta tuntia ennen esiintymistä olin kutakuinkin normaaleilla fiiliksillä, jotka minulla on aina ennen esiintymisiä - vähän oli perhosia vatsassa, mutta ei juuri jännittänyt. Itse tilanteessa kehoni vaan päätti, että nyt ei kyllä tehdä mitään.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat