Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Valmistuminen ahdistaa :(

Vierailija

Olen viimeistelemässä gradua eli valmistuminen on kohta lähellä.
Ahdistaa aivan älyttömästi kuitenkin :( Joka paikassa paasataan huonosta talouden tilasta ja akateemisesta työttömyydestä...

Tuntuu että elämä valuu jotenkin hukkaan jos nyt 27 vuotiaana joutuu vuosikausiksi työttömäksi. Ei voi hankkia lasta, ei asuntoa, ei autoa, eikä voi pidemmälle matkustella.
Töitä olen kyllä hakenut ja haen mutta pitäisi olla se 5 vuoden kokemus, mutta milläs saat kokemusta jos et pääse töihin.

Kohtalotovereita?

Sivut

Kommentit (84)

Vierailija

Historiaa luin pääaineena, mutta kaikki sivuaineet kauppatieteellisessä, johtamista ja taloustiedettä ja oikeustieteiden kursseja siihen päälle.

Typerä olin kun menin humanistiseen, mutta eipä auta valittaa.
Ehkä pitäisi jatkaa opettajan opinnoissa, kirjoittaa väikkäri tai tehdä toinen maisteri..

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No mutta ainakaan sulla ei ole lainaa, eihän?

2000 opintolainaa, mutta voisin maksaa sen säästöillä heti pois jos tahtoisin.

Jotenkin ärsyttää ja suuttuttaa todella paljon kun normaali perhe-elämä jää mitä ilmeisimmin haaveeksi :/

Vierailija

Joo se normaali keskiluokkainen elämä voi hyvinkin jäädä haaveeksi. Mutta on sitä onneksi muutakin maailmassa kuin poroporvarillisia elämänarvoja.

Vierailija

N täällä kohtalotover, tosin gradu vielä hieman kesken. Itse haen opettajan opintoihin ja yritän lukea lisää aineita, joita voisi opettaa. Vaikka ei opettajien työtilanne mikään hehkeä ole, mutta onpa yksi mahdollisuus enemmän.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Joo se normaali keskiluokkainen elämä voi hyvinkin jäädä haaveeksi. Mutta on sitä onneksi muutakin maailmassa kuin poroporvarillisia elämänarvoja.

Tee väikkäri niin olet henkisesti sentään yläpuolella.

Vierailija

Jos joutuu vuosikausiksi työttömäksi valmistumisen jälkeen, niin alan työt tai varsinkin uran saa unohtaa kokonaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Historiaa luin pääaineena, mutta kaikki sivuaineet kauppatieteellisessä, johtamista ja taloustiedettä ja oikeustieteiden kursseja siihen päälle.

Ehkä pitäisi jatkaa opettajan opinnoissa, kirjoittaa väikkäri tai tehdä toinen maisteri..

Toiseen maisteriin ei enää saa tukia?

Vierailija

Ymmärrän kyllä Ap:n pointin. Turhauttavaa kun joutuu nuorena maleksimaan kotona vuosien opiskelun jälkeen. Harmittaa kyllä nuorten puolesta.

Kannattaa opiskella lisää jos intoa riittää, parempi sekin kuin olla vain laakereillaan kotona. Ehkäpä kun talous joskus nousee niin voi hyödyntää lisäopintoja.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Jotenkin ärsyttää ja suuttuttaa todella paljon kun normaali perhe-elämä jää mitä ilmeisimmin haaveeksi :/

Mullapas onkin 14.000e :P

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Toiseen maisteriin ei enää saa tukia?

Ei saa ei, mutta korvauksilla voi tehdä, kunhan ei ilmoita olevansa päätoiminen opiskelija.

Vierailija

Turhaa "asiantuntijat" vinkuvat pitkistä opiskeluajoista. Ei se mitään auta vaikka valmistuisi 20v maisteriksi jos töitä ei kerran ole. Halvempaa se on pitää ihmiset yliopistossa kuin turhautuneena vuosikausia kotona.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Mullapas onkin 14.000e :P

Ei tuo paha ole. Lyhennän 50€ kuussa niin eipä rasita taloutta.

Vierailija

Yliopistokaupungeissa on jo lähes armeijan verran opettajia ja jopa tohtori-opettajia kun niin moni on tehnyt ajan kulukseen väikkärin ja pedagogiset opinnot. Kohta on jo tuplamaisteritohtorit liikkeellä..

Terveisin, nainen 29v ja väitöskirjaa kirjoittaessa

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat