Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Menenkö synnyttämään yksin?

Vierailija

Haluaisin miehen mukaan, mutta hän ei pääse. En millään haluaisi yksin synnyttää. Ajatus doulasta epäilyttää. Synnyttäminen on niin henkilökohtainen tapahtuma enkä halua vieraan ihmisen hierontaa tms. Ketään tuttujakaan ei ole, kenet ottaisin synnytykseen.
Pärjäänkö yksikseenkin?

Sivut

Kommentit (75)

Vierailija

Anoppi tai oma äiti, tai molemmat. On voimaannnuttava kokemus kun suvun vanhemmat äidit auttavat nuoren naisen matkalle äitiyteen.

Vierailija

Miksi mies ei pääse synnytykseen mukaan? Pakko se on yksin pärjätä jos ei mies pääse ja ketään vierasta et sinne mukaan halua.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Anoppi tai oma äiti, tai molemmat. On voimaannnuttava kokemus kun suvun vanhemmat äidit auttavat nuoren naisen matkalle äitiyteen.

Heistä ei olisi tukea tai apua, eivät ole sellaisia. Ap

Vierailija

Voit mennä yksinkin, yksin synnyttävistä pidetään kyllä hyvä huoli ja synnytyksessä on silloin koko ajan joku läsnä jos niin haluat. Itse kyllä harkitsisin doulaa. Hän toimii ihan sinun toiveidesi mukaan! Eli ei tosiaankaan hiero tai muutenkaan koskettele jos et sitä halua.

Vierailija

No voi mennä yksinkin mutta en suosittele olemaan yksin kun synnytys alkaa ja millä kuljet?Koita nyt vaan raahata se isä sinne..ei voi mikään olla niin tärkeää kuin oman lapsen syntymä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Synnytin yhden lapsista yksin ja ei se huono kokemus ollut.

Miten selvisit supistuksista ilman tukea? Eikö ollut yksinäistä? Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No voi mennä yksinkin mutta en suosittele olemaan yksin kun synnytys alkaa ja millä kuljet?Koita nyt vaan raahata se isä sinne..ei voi mikään olla niin tärkeää kuin oman lapsen syntymä.

Kyyti järjestyy. Varmasti pääsen ajoissa sairaalaan. Matkakin kestää korkeintaan vartin. Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

No ei todellakaan kaikilla niin ole!
Mieluummin ottaisin tuntemattoman, tai antaisin vaikka opiskelijaryhmän seurata koko synnytystä, kuin ottaisin äitini tai anopin mukaan! :D

Vierailija

siis miten ni isä ei pääse mukaan?? ainoo jos on työmatkalla toisella puolella maailmaa? mutta eipä tuo tarkoita sitäkään että laskettuna aikana syntyisi välttämättä, mulla meni esikoinen 4 päivää yli keskimmäinen viikon ja nyt tää kolmas on jo 8 päivää yli..

itsellä ei meinnannut istukka irrota (ja on nyk. kuulemma on yleistäkin..) niin kyllä se isäntä piti vauvasta sen aikaa huolen kun itse jouduin nukutukseen, onneks se riitti ja istukka pitahti sillä sekunnilla.. itse sain hyvät 5 tunnin unet.. eli ei sielläkään heti olla herättelemässä, vaan annetaan nukkua ihan rauhassa!

vaikkakin kyllähen hoitsutkin hoitaa pakon edessä, mutta itsestäni tuntuisi jotenkin vieraalta että jo heti kättelyssä joku muu hoitaa vastasyntynyttä kuin isä tai minä..

Vierailija

Kyllä sä jonkun sinne tarvit ainakin supistusten ajaksi ja seuraksi ennen touhotusta.Synnytys-salissa vvoi vetää pään täyteen ilokaasua ja olla vaan mutta se alku voi olla pitkä ja hankala..

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat