Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Outo riippuvuus...

Vierailija

Kuulostaa oudolta, mutta olen koukussa teipin syömiseen... Siis siihen scotchin mattapintaiseen nimenomaan. Riippuvuus alkoi joskus teini-ikäisenä, nyt olen jo kolmekymppinen. Ko. teippi on aina tuoksunut mielestäni jotenkin houkuttelevalta. En oikein ymmärrä miten olen ajautunut tähän pisteeseen, mutta en tiedä mistä voisin hakea apua. Teippiä menee tällä hetkellä pari rullaa viikossa. Olen onnistunut vähentämäänkin jonkin verran... Nolottaa... Kukaan läheisistäni (mukaanlukien avomieheni) ei tiedä riippuvuudestani. Onko kellään vastaavanlaisia ongelmia tai neuvoja?
Olemme epäonnisesti yrittäneet hankkia lasta jo useamman kuukauden ajan. Minua huolestuttaa, etten voi teipin syömisen takia tulla raskaaksi. En vaan uskalla kertoa tätä miehelle... Pelottaa, että hän pitää minua friikkinä.

Kommentit (7)

Vierailija

Lisättäköön vielä, että elämän varrella on ollut kausittaisia "riippuvuuksia" mm. liimapuikkojen ja kynsilakkojen haisteluun, steariinin syömiseen, ihon tökkimiseen neulalla... Stressaantuneena ongelmat pahenevat. /AP

Vierailija

Kai tuommoiseen ongelmaan apu löytyisi jostakin terapiasta joten rohkeasti vaan ensin psykiatrin kanssa juttelemaan, siitä se ongelmien selvittely voi alkaa.

Vierailija

Minunkin mielestä tuo teippi on syötävän näköistä, mutta en ole koskaan syönyt. Kynsilakanpoistoaine ja jotkut ikkunanpesuaineet ovat tuottaneet joskus halua impata.

Ei tarkoitettu syötäväksi

Se teipin syönti saattaa tappaa sut. Mene vaikka mielenterveystoimistolle puhumaan tosta.

Vierailija

Tuskin se ammattilaisille kovin outoa on, sinne vaan puhumaan.
Onhan noita telkkarissa ollut ohjelmia, kuka syö lasia tai kiviä ja kuka miehensä tuhkia...

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat