Mitä tarvitaan pelaamiseen?

Vierailija

Auttakaa peli-ongelmaista :-) Näin lehdestä että on tullut hyvä peli (tomb raider). Olen aina ajatellut, että pelaamista olisi kiva kokeilla, mutta ikää on sen verran että en ole koskaan ollut oikein missään tekemisissä koko asian kanssa. Osaan kyllä erinomaisesti muuten käyttää windows tietokonettani, officea jne, myös työssä joka päivä.
Miten paljon minun siis pitäisi laittaa rahaa ja aikaa siihen, että minulla olisi tuo peli (tai jokin muu vastaava) ja voisin sitä kunnolla pelata? 500 euroa? 1500 euroa? Kalliiksi olen sen ymmärtänyt. Ja todella vaikealta tuntuu setviä, että mitä kaikkea pitäisi olla, tai millainen kone. Onkohan mahdollista jostain ostaa kone siten, että peli olisi siinä valmiina ja voisi vain aloittaa, eikä miettiä päätänsä puhki mitä kaikkea pitää tehdä.
Mitä kaikki maksaisi yhteensä? En usko, että nykyinen 9 vuotta vanha kannettava tietokoneeni on mikään pelikone...
Onko tällaisille uunoille mitään "games for dummies" kirjaa?
En nyt haluaisi omaisuutta tällaiseen upottaa, mutta tosi hauska olisi välillä jotain pelata, sellaista missä voi ratkoa ongelmia tai kokeilla lentosimulaattoria vaikka.
Avusta kiitollinen etukäteen. Katson tuossa illalla jos on tullut vastauksia.
N.50

Sivut

Kommentit (56)

Vierailija

Konsolin saat muutamalla satasella, koneen noin tonnilla.
Normaalin silloin tällöin pelailevan ei kannata suuria summia törsätä pelivarusteisiin.

Vierailija

Osta Ps4, sen mukana tulee paljon muutakin kuin pelkkä pelikone. Maksaa 370 euroo, voit ostaa sen Tomb Raiderin storesta digitaalisena ja ps plussan myötä saat joka kuukausi ilmaiseksi pelejä. Tämäkin viesti on kirjoitettu ps4, tässä kun on netti myös.

Wanha datakääpä

Helpoin ja halvin ratkaisu ummikolle on nykypäivänä hankkia konsoli. Joko PS4 tai XboxOne. Lisäksi nämä kelpaavat muuhunkin kuten esimerkiksi Netflix-käyttöön jne.

-

XboxOnen saa n.400 eurolla ja PS4 on noin 450 €. Tällä hinnalla et saa mitenkään päin tehokasta peli PC:tä. Lisäksi pärjäät tuolla samalla konsolilla vähintäänkin 3-5 vuotta, jossa ajassa PC:si on jo ikivanha kämä.

-

Tuo kaipailemasi uusi Tomb Raider löytyy näille molemmille konsoleille.

-

PS

Kaikille konsoli vs. PC vauhkoojille tiedoksi etukäteen: Aloitin tietokoneiden kanssa puuhastelun/pelaamisen vuonna 1984 Commodere 64:llä. Olen töissä IT-alalla. Omistan konsolin lisäksi sangen tehokkaan PC:n (jolla juuri nyt pelaan Elite Dangerousta).

Vierailija

En pelaa itse juuri tuota kyseistä peliä, mutta noin yleensä tarvitset itse pelin ja sitten tietokoneen, joka on tarpeeksi tehokas peliä pyörittämään. Jos menet tietokoneliikkeeseen ja sanot mitä haluat pelata, niin myyjän pitäisi osata myydä sinulle oikeanlaiset vermeet.

Joitakin pelejä voi pelata netissä useamman pelaajan kesken, ja silloin on hyvä olla tarpeeksi nopea nettiyhteys. Jotkut pelit ovat mukavampia oikeanlaisella peliohjaimella. Niitä myy se sama tietokoneliike, josta hankit koneen.

Tomb Rideria on näköjään julkaistu aika monta osaa (https://fi.wikipedia.org/wiki/Tomb_Raider), ja voi olla, että vanhempia osia pystyisit pelaamaan ihan nykyiselläkin koneellasi. Itse olen ostanut huuto.netista esin vanhoja SimCityjä; ehkä sieltä saisi Tomb Ridereitakin?

No, ei tainnut olla kovin informatiivista...

Vierailija

Konsoleilla pelaa vain lapset ja muut vajaaälyiset.

Hankit kunnollisen PC:n ja vaikka steamista tuon Tomb Raiderin. Riippuu myös paljon millaisia pelejä haluat pelata, hyviä suosituksia on Witcher 2 & 3. Soma myös näyttää melkoisen hyvältä.

Vierailija

Mistä alapeukut, minusta ps4 on mainio laite. Tässä on kaikki mitä minä tarviin, netistä lähtien ja nflix, areena, hbo jne..löytyy, myös spotify josta kuuntelen musaa :) Mitä muuta sitä ihminen muka tarttee, ai niin on tässä pirun hyviä pelejäkin. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Helpoin ja halvin ratkaisu ummikolle on nykypäivänä hankkia konsoli. Joko PS4 tai XboxOne. Lisäksi nämä kelpaavat muuhunkin kuten esimerkiksi Netflix-käyttöön jne.

-

XboxOnen saa n.400 eurolla ja PS4 on noin 450 €. Tällä hinnalla et saa mitenkään päin tehokasta peli PC:tä. Lisäksi pärjäät tuolla samalla konsolilla vähintäänkin 3-5 vuotta, jossa ajassa PC:si on jo ikivanha kämä.

-

-

PS

Kaikille konsoli vs. PC vauhkoojille tiedoksi etukäteen: Aloitin tietokoneiden kanssa puuhastelun/pelaamisen vuonna 1984 Commodere 64:llä. Olen töissä IT-alalla. Omistan konsolin lisäksi sangen tehokkaan PC:n (jolla juuri nyt pelaan Elite Dangerousta).

Miksi valehtelet noista hinnoista ei ps4 noin kallis ole, ei taida puhtaat jauhot olla pussissa kun pitää valehdella.

Vanha datakääpä

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

-

-

-

PS

Miksi valehtelet noista hinnoista ei ps4 noin kallis ole, ei taida puhtaat jauhot olla pussissa kun pitää valehdella.

Aivan pohjattoman syvä huokaus... Ei. En puolla erityisemmin kumpaakaan konsolia ja ei, konsoleista ei näemmä todellakaan voi sanoa mitään ilman, että äitin pienet fanipojat repisivät potkuhousunsa.

-

Nuo hinnat poimin pikana Anttilan verkkokaupasta.

-

Laitan tähän vielä teidän fanipoikien rauhoittamiseksi "disclaimerin":

1. XboxOne ja PS4 hinnat ovat kilpailutilanteen takia periaatteessa samoja. Molemmat ajavat asiansa hyvin

2. Ummikolle molemmista löytyy hauskoja ominaisuuksia ja hyvin vähän aidosti merkittäviä eroja.

3. Allerkirjoittanut on erityisesti sitä mieltä, että JOKAINEN voi itse valita kumman haluaa tai jos on liikaa rahaa ostaa molemmat.

Vierailija

En kyllä ymmärrä mihin jotain pceetä tarttee nykyään, kun konsoleista löytyy kaikki tarvittava nykyään. Toki joku hc jamppa ehkä, mutta tavallinen käyttäjä ei tee pceellä yhtään mitään. Minäkin olen luopunut pceestä aikoja sitten kun ps4 hommasin, tossa se pc oli pölyttymässä vuoden.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ostaa ps3 saa alle satasella huutonetistä. Ei kannata uusia pelikoneita ostaa kun ovat niin helvetin kalliita.
Minusta ps4 ei ollut kallis, alle 400, kaikki on suhteellista toki. Tällä sijoituksella sain laitteen josta on minulle iloa vuosiksi ja pääsen pelaamaan hienoimpia pelejä mitä löytyy. On tässä toki paljon muutakin kun pelit hyvää.

Vierailija

Kiitos asiallisista ja hyvistä vastauksista! Konsoli varmaan olisi ihan hyvä, mutta ainakaan kuvista päätellen niihin ei tule mukaan mitään katselulaitetta. En omista telkkaria, johon sen voisi kytkeä.Oletus kai että kaikilla tv :-)
Playstationiin varmaan kallistun koska sonyn tuotteista pidän.
Jos ihmettelette miksi en mene kodinkoneliikkeeseen, no palvelu siellä on usein joko asiantuntematonta tai teinimäistä. Ja haluan ostaa netistä, esim black friday tarjouksen.
Mutta avoin kysymys on tuo näyttö tai tv. Haluan pienen 24-32 tuumaisen, joka sopisi pelaamiseen. Minkä hankkisitte itse? En aio mitään sotapelejä pelata, vaan lähinnä älynystyröitä vaativaa. Ja jokin 50 tuuman taulu tv hirvitys, ei kiitos. Pilaisi olkkarin.
Hah, luulen muuten että jos tuon hankin alkaa siskonpoikien kanssa olla yhteinen puheenaihe.
Ap.

Wanha datakääpä

Unohda kaikki alle 30" ratkaisut tuohon. Konsolin kanssa kannattaa hankkia telkku eikä tietokonemonitoria.

-

32" hinnat alkaa tuolta parista sadasta eurosta ja 40" on alkaen pauttiarallaa 350 €.

-

Olen sitä mieltä itse, että mahdollisimman isolla kuva-alalla se kannattaa hankkia (tietysti sisustus ja tilat huomioiden). Varsinkin konsolilla pelaillaan yleensä sohvalla istuskellen ja pienen ruudun tihrustelu ei ole silloin hauskaa.

Vierailija

Jos haluat pelata oikeasti, niin kannattaa ostaa tietokone. Konsolipelit ovat yksinkertaisia ja ne ovat pääasiassa lapsille suunnattujakin.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat