Mitä tapahtuu työkkärin infotilaisuudessa?

Vierailija

Apua, auttakaa tietämätöntä. Sain kutsun työkkärin infotilaisuuteen (Helsinki, Pasila), joka on "noin tunnin kestävä ryhmätilaisuus". Mitä siellä tehdään, onko jotain "innostavia" ryhmätehtäviä, "pääseekö" koko ryhmän kuullen reflektoimaan omaa osaamistaan ja työllistymissuunnitelmiaan...
Ekaa kertaa asialla, joten asia mulle täysin vieras ja olen jo ihan paniikissa!

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

Ei mitään. Täysin turhia info, mutta jotainhan työkkärin täyty järjestää näyttääkseen, että kyllä tehdään jotain. Lisäksi määrärahat pitää johonkin tuhlata, ettei niitä vaan leikata.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei mitään. Täysin turhia info, mutta jotainhan työkkärin täyty järjestää näyttääkseen, että kyllä tehdään jotain. Lisäksi määrärahat pitää johonkin tuhlata, ettei niitä vaan leikata.

Niistä on jo viety 25% ensi vuodelta. Nuo infot on pakko järjestää, koska ihmiset ei kuuntele puhelimessa, mitä sanotaan vaan soittelee perään ja kyselee uudestaan sen kaiken, joka jo on kerrottu. Tuolla ryhmäinfossa voidaan kysyä, että ymmärsittekö.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mitä siellä sitten kerrotaan ja pitääkö itse valmistautua jotenkin? Nimim. tunnollinen työtön ei omasta tahdostaan

Ei tarvitse valmistautua. Siellä istutaan porukalla tyhmän näköisenä sen tunnin ajan ja lähdetään omille teille sen jälkeen.

Vierailija

Ei mitään, kuuntelette vain parin kolmen ihmisen selostusta/yleistä infoa mm. te-toimiston nettisivuista johon koko toiminta on nykyään keskittnyt. Muista kuitenkin mennä paikalle, sillä usein noissa tilaisuuksissa otetaan läsnäolijoiden nimet ylös.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Siellä  esitellään itsensä. Ja leikitään ryhmäytymisleikkejä ja halataan toisia ihmisiä.

Höpö höpö. Pelkkä luento se on.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Siellä  esitellään itsensä. Ja leikitään ryhmäytymisleikkejä ja halataan toisia ihmisiä.

Ja jokainen saa kaiketi myös pitää vuorollaan kymmenen minuutin ex tempore-esitelmän, jossa pohtii, miksi jäi työttömäksi ja millä tavoin aikoo edistää työnsaantiaan?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa, että yhteiskunnan varat pääsevät tälläkin tavoin hyötykäyttöön! Työttömät saavat tukea toisistaan, kokevat yhteenkuuluvuutta, ja kukaan ei syrjäydy.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ja jokainen saa kaiketi myös pitää vuorollaan kymmenen minuutin ex tempore-esitelmän, jossa pohtii, miksi jäi työttömäksi ja millä tavoin aikoo edistää työnsaantiaan?

Noinhan työssäkäyvät joutuvat tekemään, parhaimmassa tapauksessa jokaviikkoisissa viikkopalavereissa esittelemään aikaansaannoksiaan ja suunnitelmiaan. Miksi yhteiskunnan elättien tulisi päästä helpommalla?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Noinhan työssäkäyvät joutuvat tekemään, parhaimmassa tapauksessa jokaviikkoisissa viikkopalavereissa esittelemään aikaansaannoksiaan ja suunnitelmiaan. Miksi yhteiskunnan elättien tulisi päästä helpommalla?

Näin monta kommenttia, ennen kuin tämä pakollinen "työttömät on loisia, minä teen paljon enemmän ja olen muutenkin parempi" -kommentti saatiin!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Näin monta kommenttia, ennen kuin tämä pakollinen "työttömät on loisia, minä teen paljon enemmän ja olen muutenkin parempi" -kommentti saatiin!

Ja tätä varten piti vielä nostaa nostaa ylös topikki, joka oli vajonnut varmaan jo jonnekkin viidennelle sivulle ja kaikki oleellinen jo sanottu.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ja tätä varten piti vielä nostaa nostaa ylös topikki, joka oli vajonnut varmaan jo jonnekkin viidennelle sivulle ja kaikki oleellinen jo sanottu.

Yhdessätoista minuutissa viidennelle sivulle? Ei tää palsta ihan niin vilkas ole!

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat