Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Viha sairastuttaa ihmisen myös fyysisesti

Vierailija

Se on valitettavaa. En kyllä tiedä voiko sitä välttää.

Kommentit (8)

Vierailija

Ei välttämättä viha, riittää vaikka suuri suru, vastoinkäymiset ja yksinäisyyskin. Minä sairastuin lopulta fyysisesti, kun ihminen josta välitin aidosti paljon, vain rääkkäsi ja kiusasi minua tahallaan ja toistuvasti. Tosin monen tekijän summiahan sairastumiset ovat, mutta tässä tapauksessa tiedän kuinka tunsin jonkin menevän silloin ensin henkisesti rikki hänen tekojensa takia, jonka jälkeen väylä kaikelle muullekin (fyysiselle) tuntui avoimelta, tajusin sen mutta en saanut sitä tapahtumakulkua enää estettyäkään. Nyt on terveys osittain mennyttä ja henkisesti takki todella tyhjä, lähes täysin tyhjä monestakin syystä.

Vierailija

Padottu viha sairastuttaa mielen varmasti. Viha puolestaan on yksi luonnollisimpa tunteita. On normaalia tuntea vihaa kun joku loukkaa sinua. Vihasta pääsee vain sen purkamalla. Tärkeintä lienee löytää tavat purkaa viha, niin ettei satuta itseään eikä muita.

Napatkaanappeja

"Viha sairastuttaa ihmisen myös fyysisesti"

Joka vuosi 30 000 ihmistä, jotka kokevat tunteita sairastuu vakavasti. Lopetathan jo tänään.

-Lääkintöhallitus

Vierailija

Niinhän se taitaa olla suurimmalla osalla ihmisiä. Mun mummi oli poikkeus, se kävi vihalla. Viha oli sen polttoainetta. Ja ihan pirrrruuttaan eli melkein satavuotiaaksi. Täytyy sanoa, et ihan kamala ihminen, niin mummuni vaikka olikin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Padottu viha sairastuttaa mielen varmasti. Viha puolestaan on yksi luonnollisimpa tunteita. On normaalia tuntea vihaa kun joku loukkaa sinua. Vihasta pääsee vain sen purkamalla. Tärkeintä lienee löytää tavat purkaa viha, niin ettei satuta itseään eikä muita.
Avaatko vähän? Jos joku yrittää loukata minua, kyseessä ei ole mitään mitä minä olen tehnyt vaan hänen halunsa loukata. Miten ihmeessä se minuun liittyy? Miksi huvikseni tuntisin kuluttavaa negatiivista tunnetta sen vuoksi?

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat