Valkoinen maalaisromanttinen sisustus ja mies!
Eivät oikein sovi yhteen. Tulee tunne että mies on vain suostunut siihen että hänellä ei ole sananvaltaa sisustuksen suhteen. Siinä sitten yrittää olla sotkematta röyhelösohvatyynyjen järjestystä ja koittaa sopia johonkin kohtaan kotia olemalla siististi.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies haluaisi seinälle tekstitarran, mutta minusta se on liikaa....
Ettei vaan sellaista tarraa, jossa lukee HOME.
Ei, vaan jorain romanttisempaa... Hän on sellainen. Jos on ruusut tarjouksessa, saan niitä neljä punttia...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en kyllä tiedä mitään maalais- tai talonpoikaiskalustetta, aitoa siis, jotka ollisi maalattu valkoisiksi aikoinaan. Kustavilainen tyyli tuskin oli maalaisromantiikkaa.
Kyseessä ei olekaan epookkityyli.
Kyseessä ei todellakaan ole mikään tyyli, vain keino myydä huonosti tehtyjä, halpoja huonekaluja ja tarpeettomia sisuatustavaroita. Tietysti muistisairaalle on hyvä kirjoitellä seiniin, että tämä on keittiö, tÄmä on vessa, tämä on minun koti yms...
Totta kai se on tyyli, ihan selkeästi tunnistettava. Ei siitä tarvitse tykätä, vaikka sen tunnistaakin.
Miehetkin voivat tykätä erilaisista sisustustyyleistä, ja joillakin miehillä on hyvä maku, ja toisille riittää kun on joku huone jossa olla suojassa kylmältä ja sateelta ;).
Meillä on puolison kanssa onneksi jotensakin samanlainen maku sisustuksen suhteen. Kaunista pitää olla, ei liikaa tavaraa, kaikki pitää olla mieleistä, joskin kompromisseja on jouduttu tekemään ( ostettu Ikeaa käytännöllisyyden vuoksi). Molemmat tykkäämme kodikkuudesta, ja siisteydestä. Lattiat pitää olla aitoa puuta, keittiössä ja kylpytiloissa myös laadukaat, ja helposti puhdistettavat materiaalit. Kauniit verhot ikkunoissa, ja kauniit ja laadukkaat matot lattioilla, ja tämä on ehdottomasti myös miehen vaatimus. Mies tykkää nahkaisista sohvista ja tuolesta, ja niitä meillä on. On myöskin kangaspäällysteisiä sohvia ja tuoleja minun mieleisiäni. Kaikki sulassa sovussa ja harmoniassa keskenään. Mies arvostaa myös kauniita ja laadukkaita petivaatteita, eli olkoon tämä sitten niiden verhojen ja mattojen kanssa se miehen feminiininen puoli :). Kovaa valkoisuutta ja turhia hörhelöitä ym. kimaletta ja tekstejä seinillä tai tavaroissa kartamme sisustuksessa, ne eivät ole meidän juttu. Värit ovat meille tärkeitä sisustuksessa, ja niiden on oltava sopusoinnussa keskenään. Kaunista, kodikasta ja käytännöllistä pitää olla!
Minulla on maalaisromanttinen koti, jossa kahden kissani kanssa viihdymme loistavasti. Mieskaveri asuu koiransa kanssa omassa asunnossaan. Ei tarvitse riidellä sisustuksesta, eikä mistään muustakaan.
Ei niin, ja sehän se tekeekin tän "valkoisen maalaisromantiikan" sellaiseksi, että osa ihmisistä inhoaa sitä sydämensä pohjasta. Se on feikki. Siinä luodaan kulissia tavaroilla, jotka esittää jotain muuta kuin mitä ovat.