Kuuntelin salaa äitini puhelua

Vierailija

Siitä selvisi se ettei hän malta odottaa sitä kun muutan pois kotoa. Olemme riidelleet paljon, joten ymmärrän häntä. Sosiaaliset tilanteet pelottavat minua ja olen yksinäinen. Tämän lisäksi minulla on bulimisia taipumuksia. En ole kertonut näistä äidilleni, koska en ole läheinen hänen kanssaan. Tuntuu niin kurjalta, kun edes oma äiti ei jaksa minua. Tuntuu, että olen vain rasite hänelle. En saa edes nukuttua kun mietin tätä asiaa.

Sivut

Kommentit (29)

Vierailija

No miksi riitelet? Jos olet yksinäinen, eikö kannattais yrittää olla vähän vähemmän vaikea, vähän vähemmän riitainen, vähän sopuisampi, vähän ymmärtäväisempi? Ei oko maailman tarvi mennä niin kuin sä haluat, vaikka sulla oiskin mielenterveysvaikeuksia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No miksi riitelet? Jos olet yksinäinen, eikö kannattais yrittää olla vähän vähemmän vaikea, vähän vähemmän riitainen, vähän sopuisampi, vähän ymmärtäväisempi? Ei oko maailman tarvi mennä niin kuin sä haluat, vaikka sulla oiskin mielenterveysvaikeuksia.

Olen kyllästynyt riitelyyn ja yritän hillitä sitä, etten purkaisi kaikkea turhautumistani häneen. Viimeksi tänään olin vihainen, koska äiti tuli ilmoittamaansa aikaa aikaisemmin kotii enkä ehtinyt ahmia ja oksentaa haluamaani määrää ruokaa. Maailma ei pyöri ympärilläni enkä edes tiedä mitä haluan. Yksinäisyys johtuu epävarmuudesta, ei hankalista luonteenpiirteistä. AP

Vierailija

Elämä muuttuu, on vain sopeuduttava. Ethän sinä voi tietää, mitä kaikkea itsenäistyminen tuo tullessaan. Se voi nimittäin olla juuri se mitä tarvitset ja saat potkun persuuksille, että kuoriudut sieltä kolostas. Äitilläs voi olla vaan rankkaa, kyllä se sua rakastaa. Lähimmäisistä ihmisistä sitä tulee välillä sanottua sellaistakin mitä ei tarkoita. Tsemppiä, ja häntä pystyyn nainen!

Vierailija

Äiti on luultavasti väsynyt. Varmasti avoin keskustelu kummankin tuntemuksista ja pelisääntöjen sopiminen auttaisivat asiaa. Jos äitisi ei edes tiedä ongelmistasi niin et tietenkään voi olettaa että hän ymmärtää sinua. Suosittelisin että rohkeasti kertoisit mitä ajattelet ja minkälaisten asioiden kanssa kamppailet. Ehkä voisit kysyä myös äitisi tuntemuksista, voi olla että se auttaisi sinua ymmärtämään omalta osaltasi äitiäsi.

t. äiti/tytär

Vierailija

Olen 17. En asu äidin kanssa kahdestaan.

On vaikeaa edes yrittää keskustella koska äiti on useasti vähättelyllä pahentanu halua ahmia enkä luota häneen yhtään. Esimerkiksi äitini on monesti sanonut, että minun pitäisi "hankkia elämä", kun olen viettänyt viikonloppuja kotona. Äiti ei ole ihminen, jolle haluan kertoa asioista. Tiedän sen, että hän ajattelee mm. viiltelyn olevan huomionhakua ja masennuksen laiskuutta. Varmaan ajattelee samalla tavalla bulimiasta. Olemme liian erilaisia ja etäisiä.

En uskalla hakea apua enkä ole motivoitunut parantumaan. Olen ihan liian riippuvainen ruoasta ja siitä olosta, minkä saan oksentamisen jälkeen. Enkä halua lihota tai lopettaa laihduttamista. AP

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olen 17. En asu äidin kanssa kahdestaan.

On vaikeaa edes yrittää keskustella koska äiti on useasti vähättelyllä pahentanu halua ahmia enkä luota häneen yhtään. Esimerkiksi äitini on monesti sanonut, että minun pitäisi "hankkia elämä", kun olen viettänyt viikonloppuja kotona. Äiti ei ole ihminen, jolle haluan kertoa asioista. Tiedän sen, että hän ajattelee mm. viiltelyn olevan huomionhakua ja masennuksen laiskuutta. Varmaan ajattelee samalla tavalla bulimiasta. Olemme liian erilaisia ja etäisiä.

En uskalla hakea apua enkä ole motivoitunut parantumaan. Olen ihan liian riippuvainen ruoasta ja siitä olosta, minkä saan oksentamisen jälkeen. Enkä halua lihota tai lopettaa laihduttamista. AP

Äitisi on oikeassa. Tuonikäisenä on sitä vaikea ymmärtää.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Äiti ei ole ihminen, jolle haluan kertoa asioista. AP

Miksi sitten haluat asua hänen kanssaan? Siksikö vain, että hän (ilmeisesti) hoitaa kodin ja raha-asiat?

Vierailija

Voi lapsi kulta sinua, ihan ehdottoman tärkeää mennä vaikka koulukuraattorin juttusille. Usko, että tilanne ei oi juuri tuosta pahentua, tarvitset ammattiapua!

Vierailija

Tarvitset apua! Käytkö koulussa? Hakeudu terveydenhoitajalle! Hanki mielihyvä jostain muusta kuin oksentamisesta. Tai syömisestä. Ei tuo ole normaalia ja elimistö rasittuu ja voit aina vaan huonommin. Lihomisen voi ehkäistä ulkona lenkkeilemällä tai kuntosalilla käymällä. Syödä voit kasviksia ym muuta terveellistä mielin määrin. Ei tarvi oksennella. Kavereita voi saada uudesta harrastuksesta. Kuulostaa ihan utopistiselta, että suutut äidillesi joka tulee kotiin, vain siksi että saisit oksentaa rauhassa. Kai ymmärrät ettei tuo ole normaalia?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äiti ei ole ihminen, jolle haluan kertoa asioista. AP

Miksi sitten haluat asua hänen kanssaan? Siksikö vain, että hän (ilmeisesti) hoitaa kodin ja raha-asiat?

Minun on pakko asua täällä koska koulu on kesken. Suoritan paljon kursseja eikä ole aikaa osa-aika töille. Haluan muuttaa pois niin pian ku pystyn. AP

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat