Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies töissä ja opiskelee illat, kotona alle 1v...

Vierailija
12.11.2015 |

Itse olen hoitovapaalla alle vuoden ikäisen lapsen kanssa... Välillä tuntuu kyllä ihan helvetin yksinäiseltä, kun mies poissa kotoa 6-20 arkipäivisin. Eilen eivät lapsen kanssa kerenneet näkemään ollenkaan, kun oli lapsi oli juuri päiväunilla sen ajan kun mies kävi vain kotona vaihtamassa vaatteet. Joinain päivinä on pari tuntia kotona ennen koulunalkua, mutta yleensä käy vain vaihtamassa vaatteet ja lähtee. Ja silloin kun on kotona, niin istuu suurimman osan ajasta kengät jalassa ja odottaa, että voi lähteä. Olen ollut niin ahdistunut viime kuukaudet tästä, kun en enää tiedä mitä tehdä. Ei oikein ole mitään tukiverkostoakaan, muutama ystävä minulta löytyy joita sitten näemme lapsen kanssa 1-2x/kk ja joskus mummoa, mutta muuten ollaan kahdestaan. Viikonloppuisin tietty mies kotona jos ei ole kavereiden kanssa, mutta päävastuu kaikesta on silloinkin minulla. Tiedän, etten voi toista kieltää opiskelemasta (enkä haluakaan), mutta suoraan sanottuna vituttaa, kun nuo opinnot voisi suorittaa kokonaan myös etänä, mutta ei halua. Kyseessä ei kuitenkaan ole mikään korkeakoulu tms vaan ihan kesken jäänyt lukio. Hän on sitä mieltä, että kun olen itse halunnut lapsen kanssa jäädä kotiin, niin ei kuuluisi asiasta valittaa. Niin ja kaiken lisäksi teen ruuat, siivoan, pesen hänen pyykit yms eli hoidan koko arjen pyörityksen yksin. Minulla on omaa aikaa aamuisin klo 4.30-06.00 JOS lapsi ei ole herättänyt yöllä ja jaksan herätä salille. Olen alkanut inhoamaan miestäni, enkä kestä enää olla hänen lähellään tämän tilanteen takia... tiedän, olen kusipää. Nyt vain mietin koko ajan, että jätänkö hänet vai kuuluuko minun vain jaksaa tätä? Olen alkanut miettimään sitä, että yksinhuoltajana saisin ehkä enemmän tukea lähimmäisiltä ja ehkä jopa viikonloppuisin kerkeisin sitten tekemään jotain, jos lapsi on isänsä luona.

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
12.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelmana taitaa olla ettei miestä kiinnosta koko lapsi, jos hän kerran voisi lukion suorittaa verkossa ja kun viikonloputkin on kavereittensa kanssa.

Henkilökohtainen mielipiteeni on, että nainen on päävastuussa lapsesta vaikka ei sitä ole yksin tähän maailman tehnyt. Miehen on aina helpimpi häipyä ja mies ei välttämättä saa luotua lapseen sellaista tunnesidettä kuin äiti. Reilua olisi, että mies osallistuu lapsensa hoitoon ja kasvatukseen, mutta jos ei kiinnosta niin minkäs teet.

Opetus kaikille, älkää ikinä hankkiko lasta pitäen itseselvyytenä, että mies on läsnä ja auttamassa. Ikinä ei voi tietää mitä tapahtuu ja pahinta ovat äidit jotka itkevät etteivät jaksa 4 lapsen kanssa kun mies otti ja lähti. Älä tee lapsia jos et niitä pysty yksin hoitamaan.

Nettilukio? Oikeasti!

Sama kun ei koskaan lukioon edes menisi. 

Poistetaan kaikki lukion ja yliopistotkin ja jokainen opiskelkoot asiat netissä.

Muutama video sinne ja vähän kopioitua tekstiä per kurssi niin opettajakin pääsee helpommalla. 

Eikä kukaan voi opiskella samassa kämpässä pikkulapsen kanssa. 

AP itse sanoo, että lukion voi suorittaa etänä loppuun. Monessa koulussa pystyy suorittamaan kursseja etänä, joten mikä on sun ongelma?

Voihan niitä suorittaa. Mutta ne on yhtä tyhjän kanssa. 

Joko käy koulun oikeasti loppuun tai sitten lopettaa koko systeemin.

Terveisin Mamma vuosimallia -54

Mitä järkeä yhteiskunnan on maksaa miljardeja vuodessa kouluista sekä opettajista jos jokainen pystyy opiskelemaan ne asiat täysin yksinkin yhtä tehokkaasti?

Eihän siinä ole mitään järkeä. 

Kyllä silloin koulut pitäisi poistaa. 

Ehkä se, että osa oppilaista tenttii erinäisistä syistä (kotona pieni vauva, haluaa käydä enemmän kursseja kuin kurssitarjotin mahdollistaa, oppii paremmin itsenäisellä opiskelulla..) muutamia kursseja, on kuitenkin HIEMAN eri asia kuin se että kaikki oppilaat alakoulusta asti opiskelee itsenäisesti.

No poistetaan sitten vaan lukiot ja yliopistot. Ne kun nytkin voi käydä netissä ja "itseoppimalla". 

Jos kurssin pääsee läpi ihan ilman kouluakin niin on aivan naurettavaa ylläpitää sellaista kurssia enää koulussa.

Ei ihme että suomalaisten todellinen osaaminen tippuu koko ajan vaikka kouluja käydään yhä enemmän.

Et selvästi enää ees lue mitä muut kirjottaa, oot vaan päättäny olevas oikeessa. Ihan vaan sen takia en jaksa enää jatkaa tätä seinälle puhumista, adjöö!

Pistä vaikka kansalaisaloite menemään tämän oivalluksen tiimoilta.

Vierailija
42/61 |
12.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on molemmilla varmasti oma käsitys arkenne pyörittämisestä, miehesi varmasti ajattelee teidän parastaan panostamalla tulevaisuuteen. Hän on varmaan vkloppuisin jo niin tööt väsynyt koko viikon hampaat irvessä puurtamisesta että tarvitsee vain lepoa. Mutta sitä tarvitset sinäkin myös.

aika pahastihan tuollaisella hurjalla suprittamisen tahdilla te molemmat palatte loppuun.

Nyt olisi syytä pitää pieni aikalisä tilanteesta ja jutella asiat halki.

Te molemmat tarvitsette lepoa, yhteistä aikaa, miehen täytyy myös alkaa auttamaan lapsen hoidossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
12.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopistoissa on kyllä porukkaa, joka käy vain pakolliset paikalla, tenttii kaiken ja saa huippuarvosanoja. Poikani tuttu on tällainen kuulemma. 

Minä en ymmärrä, miksi yksin opiskelua halveksutaan? Miten se asia tulee paremmaksi, jos joku kertoo sinulle asian, minkä voit lukea kirjasta? Suurin osa peruskoulun ja lukion aineista kyllä unohtuukin iän myötä. 

Kieliä voi oppia lähes missä iässä vain. Kielissä on kyllä ylemmissä kouluissa läsnäolopakko ja niissä se on ok, koska pitäisi oppia puhumaankin. 

Vierailija
44/61 |
12.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene töihin, kaikki ongelmasi ratkeavat sillä. Saat ns. omaa aikaa, saat rahaa, jaksat paremmin lapsen kanssa ja miehellä on kotona rauhallista tehdä läksyjään.

Samaa mieltä. 

Jostain syystä näitä tylsyydestä valittavia kotiäitejä ei vaan se työnteko kiinnosta

Mikä kotiäiti se vielä on, jos on alle vuoden ikäisen kanssa kotona? Aika moni on vielä senikäisen kanssa kotona eikä se tee kenestäkään varsinaisesti kotiäitiä. Emme tiedä mikä ap on ammatiltaan, mutta ihan esimerkkinä vaan, että jos minä olisin vaikka paskasti palkattu siivooja tai joku muu vastaava,  niin ei muakaan työnteko kiinnostaisi. Mikä siinäkin on, että aina pitää päästä sivaltamaan toisten ratkaisuja. Se ei muuta sitä tosiasiaa miksikään, että mies on ihan itse sen lapsensa siittänyt, joten saisi se silloin jonkin verran lapsen kanssa aikaakin viettää. Jos joku haluaa olla pikkulapsensa kanssa kotona enemmän kuin 9 kk, niin ei se saatana tarkoita vielä sitä että ei koskaan saisi vaatia mieheltä mitään.

Vierailija
45/61 |
12.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi viikonloput eivät riitä sinulle miehen seurassa? Jos oikeasti itse valitsit tuon elämäntyylin, että sinulla ei ole muuta sisältöä päiviin kuin vauva ja mies, niin mitä kuvittelit sen olevan? Miehelle olisi raskasta tuon päälle vielä alkaa tehdä iso osa kotitöistäkin. Eikä hän voi koko elämäänsä pysäyttää, kuka teidät sitten elättäisi. Jos lukion on tarkoitus johtaa korkeakouluopintoihin, niin tuo voi jatkua vielä pitkään.

Vierailija
46/61 |
12.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mies useinkin kavereiden kanssa viikonloppuisin? Sitä en sulattaisi, jos mies vielä viikonloputkin mennä viilettäisi jossain. Jos näin on, niin mies ei oikeasti taida olla kovin kypsä isäksi. Oliko lapsi toivottu? Halusiko mies itse yhtä paljon, kuin sinä? Eikö tuo kuvio ollut tiedossa jo, kun lapsi päätettiin pitää?

Vierailija
47/61 |
12.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yliopistoissa on kyllä porukkaa, joka käy vain pakolliset paikalla, tenttii kaiken ja saa huippuarvosanoja. Poikani tuttu on tällainen kuulemma. 

Minä en ymmärrä, miksi yksin opiskelua halveksutaan? Miten se asia tulee paremmaksi, jos joku kertoo sinulle asian, minkä voit lukea kirjasta? Suurin osa peruskoulun ja lukion aineista kyllä unohtuukin iän myötä. 

Kieliä voi oppia lähes missä iässä vain. Kielissä on kyllä ylemmissä kouluissa läsnäolopakko ja niissä se on ok, koska pitäisi oppia puhumaankin. 

Jos ihminen voisi oppia itse asiat yhtä hyvin kuin se että joku opettaa niin kehittyneissä maissa ei olisi enää peruskoulun jälkeen kouluja. Vaan kaikki opiskelisi asiat yksin.

Se on tietenkin totta että iso osa opettajista ei opeta vaan ainoastaan kertoo tunnilla asiat. Se EI ole opettamista.

Mutta ei kyllä kukaan  (poislukien oikeasti nerot eikä kyllä oikeastaan nekään) opi itsekseen asioita niin hyvin kuin oikean opettajan johdolla

Vierailija
48/61 |
12.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene töihin, kaikki ongelmasi ratkeavat sillä. Saat ns. omaa aikaa, saat rahaa, jaksat paremmin lapsen kanssa ja miehellä on kotona rauhallista tehdä läksyjään.

Samaa mieltä. 

Jostain syystä näitä tylsyydestä valittavia kotiäitejä ei vaan se työnteko kiinnosta

Mikä kotiäiti se vielä on, jos on alle vuoden ikäisen kanssa kotona? Aika moni on vielä senikäisen kanssa kotona eikä se tee kenestäkään varsinaisesti kotiäitiä. Emme tiedä mikä ap on ammatiltaan, mutta ihan esimerkkinä vaan, että jos minä olisin vaikka paskasti palkattu siivooja tai joku muu vastaava,  niin ei muakaan työnteko kiinnostaisi. Mikä siinäkin on, että aina pitää päästä sivaltamaan toisten ratkaisuja. Se ei muuta sitä tosiasiaa miksikään, että mies on ihan itse sen lapsensa siittänyt, joten saisi se silloin jonkin verran lapsen kanssa aikaakin viettää. Jos joku haluaa olla pikkulapsensa kanssa kotona enemmän kuin 9 kk, niin ei se saatana tarkoita vielä sitä että ei koskaan saisi vaatia mieheltä mitään.

Jos itse haluaa jäädä kotiin niin silloin ei todellakaan ole oikeutta valittaa miehen tekemisistä tai tylsyydestä. 

Vierailija
49/61 |
12.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asenneongelma molemmilla ja lapsihan siitä kärsii, hienoa. Nyt äkkiä miehen kanssa juttelemaan ja jos ette itse osaa tilannetta ratkaista, niin juttelette vaikka neuvolatädin kanssa.

Keskustelkaa ihan keskenänne :)

T: neuvolatäti, jolla oikeasti töissä kiirettä ihan muutenkin.

P.s. Miten ihmiset eivät opi kommunikoimaan ennen lapsen saamista? Perheterapia on eri asia kuin neuvola.

Vierailija
50/61 |
12.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. 

Jos itse haluaa jäädä kotiin niin silloin ei todellakaan ole oikeutta valittaa miehen tekemisistä tai tylsyydestä. 

Jos mies haluaa lapsen, niin hänen tulee kantaa vastuu ja olla myös lapsen kanssa. Vaikka äiti siellä kotona olisikin, niin kyllä isänkin pitää osallistua. Työ+koulu on ihan pätevä syy, mutta jos ei siellä kotona viihdy (kuten ap:n tekstistä käy ilmi) eikä edes yritä, niin joku on vialla.

Vierailija
51/61 |
12.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelmana taitaa olla ettei miestä kiinnosta koko lapsi, jos hän kerran voisi lukion suorittaa verkossa ja kun viikonloputkin on kavereittensa kanssa.

Henkilökohtainen mielipiteeni on, että nainen on päävastuussa lapsesta vaikka ei sitä ole yksin tähän maailman tehnyt. Miehen on aina helpimpi häipyä ja mies ei välttämättä saa luotua lapseen sellaista tunnesidettä kuin äiti. Reilua olisi, että mies osallistuu lapsensa hoitoon ja kasvatukseen, mutta jos ei kiinnosta niin minkäs teet.

Opetus kaikille, älkää ikinä hankkiko lasta pitäen itseselvyytenä, että mies on läsnä ja auttamassa. Ikinä ei voi tietää mitä tapahtuu ja pahinta ovat äidit jotka itkevät etteivät jaksa 4 lapsen kanssa kun mies otti ja lähti. Älä tee lapsia jos et niitä pysty yksin hoitamaan.

Nettilukio? Oikeasti!

Poistetaan kaikki lukion ja yliopistotkin ja jokainen opiskelkoot asiat netissä.

Muutama video sinne ja vähän kopioitua tekstiä per kurssi niin opettajakin pääsee helpommalla. 

AP itse sanoo, että lukion voi suorittaa etänä loppuun. Monessa koulussa pystyy suorittamaan kursseja etänä, joten mikä on sun ongelma?

Mitä järkeä yhteiskunnan on maksaa miljardeja vuodessa kouluista sekä opettajista jos jokainen pystyy opiskelemaan ne asiat täysin yksinkin yhtä tehokkaasti?

Ehkä se, että osa oppilaista tenttii erinäisistä syistä (kotona pieni vauva, haluaa käydä enemmän kursseja kuin kurssitarjotin mahdollistaa, oppii paremmin itsenäisellä opiskelulla..) muutamia kursseja, on kuitenkin HIEMAN eri asia kuin se että kaikki oppilaat alakoulusta asti opiskelee itsenäisesti.

No poistetaan sitten vaan lukiot ja yliopistot. Ne kun nytkin voi käydä netissä ja "itseoppimalla". 

Jos kurssin pääsee läpi ihan ilman kouluakin niin on aivan naurettavaa ylläpitää sellaista kurssia enää koulussa.

Ei ihme että suomalaisten todellinen osaaminen tippuu koko ajan vaikka kouluja käydään yhä enemmän.

Mä en oikein tajua tätä. Nykyään sanotaan, että vastuu opiskelusta pitää ottaa itse. Eli kirja kauniiseen käteen tai silloin kun ei ole materiaaleja (mikä ei ole harvinaista korkeakouluissa joillakin aloilla), niin materiaalitkin hankitaan itse, jotta oppisi jotain. Kuitenkin ilmeisesti jonkun mielestä vielä koulussa istuminen on välttämättömyys, vaikka opettajakoulutuksissakin sanotaan, että opettajan tehtävä on vain ohjata. Ei suoraan opettaa.

Vierailija
52/61 |
12.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. 

Mun mielestä olisi kuitenkin kohtuullista, että isä yrittäisi olla joskus lapsensa kanssa. Tietenkin suurin vastuu lapsen huolenpidosta silloin kuuluu äidille jos hän on kotona, mutta ei se mitenkään poista sitä, että he ovat yhdessä perhe. Mies ei vaan voi enää rientää menojaan joka kerta yhtään miettimättä, pitäisikö hänen kenties luoda side lapseensa, tai olisiko kumppanilla joskus tarvetta olla itsekseen. Tai voi, mutta silloin voi myös varautua ongelmiin. Kyse ei ole pelkästä tavallisesta tylsyydestä, kun on kyseessä isompi kuvio kuten perhe ja isän ja lapsen suhde. Kodin ilmapiiri vaikuttaa lapseenkin, joten jo senkin vuoksi olisi ihan hyvä isänkin joskus miettiä äidin hyvinvointia. Myös, vaikkakin se kotona olo on oma valinta ja lapsi rakas, on kuormittavaa olla pienen avuttoman lapsen ainoa huolenpitäjä varsinkin kun tietää, että näin ei tarvitsisi olla, vaan joissain perheissä isäkin oikeasti osallistuu lapsensa hoitamiseen ja viettää aikaa lasten kanssa.

Tässä on mun mielestä turha puntaroida sitä, onko isä varmasti halunnut lasta yhtä paljon kuin äiti. Sekö muka poistaa velvollisuudet, jos hän on halunnut lasta hieman vähemmän? Hän on itse valinnut jäädä elämään samaan perheeseen lapsensa kanssa. 

Vierailija
53/61 |
12.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomat idiootitko näitä kommentteja tänne suoltaa?

Vierailija
54/61 |
12.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset jätetään muutenkin jo ihan heitteille tässä yhteiskunnassa. Päiväkotiin vaan, koska työ ja opiskelu on vaan niin paljon mukavampaa ja raha, raha, raha. Surullista.

Vierailija
55/61 |
12.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sun mies suunnitteli vauvanhoidon? Miten on mahdollista, ettei hän tee mitään?

Vierailija
56/61 |
12.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nettilukio? Oikeasti!

Mä en oikein tajua tätä. Nykyään sanotaan, että vastuu opiskelusta pitää ottaa itse. Eli kirja kauniiseen käteen tai silloin kun ei ole materiaaleja (mikä ei ole harvinaista korkeakouluissa joillakin aloilla), niin materiaalitkin hankitaan itse, jotta oppisi jotain. Kuitenkin ilmeisesti jonkun mielestä vielä koulussa istuminen on välttämättömyys, vaikka opettajakoulutuksissakin sanotaan, että opettajan tehtävä on vain ohjata. Ei suoraan opettaa.

Se on vähän sama juttu kun nyt halutaan terveydenhuoltoon. Ihmiset hoitaa itse itsensä.

Naurettavan asiasta tekee se että nämä "opettajat" kuitenkin saavat pitää työnsä vaikka ei sitä työtä edes tee.

Parasta olisi (missä myös säästäisi erittäin paljon) laittaa koulurakennukset (lukio, yliopisto jne) muihin tarkoituksiin ja irtisanoa suurin osa opettajista ja koulujen henkilökunnasta

Vierailija
57/61 |
12.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset jätetään muutenkin jo ihan heitteille tässä yhteiskunnassa. Päiväkotiin vaan, koska työ ja opiskelu on vaan niin paljon mukavampaa ja raha, raha, raha. Surullista.

Muidenko pitäisi muka elättää mammat jotka haluavat olla kotona? Ei tule mitään. Jokainen elättäkööt itsensä

Vierailija
58/61 |
12.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai jätät sen sian. Omakin akka halusi eron ja tietenkin sen otimmekin. Nyt minä olen pikkupojan kanssa kotona. Akka varmaan manaa että ei ihan mennyt niinkuin hän hulluudessaan kuvitteli. Pojan ja minun elämä on hyvää vaikka on 99 ongelmaa mutta narttu ei ole yksi niistä. 

Vierailija
59/61 |
12.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli vähän sama tilanne tässä kolme vuotta. Mies oli töissä ja sieltä suoraan ma-to kouluun 17-20. Lapset oli koulun alkaessa 1 ja 5. Onneksi oli kaksi lasta, jotenkin nuorempi viihtyi paremmin, kun oli se isosiskokin pyörimässä tässä. Toisaalta koulun loppuvaiheessa alkoi isommalla olla joka ilta kavereita ja sitten nuorempi oli taas yksin. Oli se rankkaa. Meidän pelastus oli, että lapset oli hoidossa 15 pv/kk, kun kävin koulua ja koulua ei ollut joka päivä vaan välillä oli päiviä, että lapset oli hoidossa ja mä kotona tekemässä kouluhommia. Vaikka niitä kouluhommia toki tein, niin jäi siinä silti sitä omaa aikaa olla hiljaisessa kodissa ihan vaan olla. 

Miksi ajauduimme tämmöiseen tilanteeseen? Miehen työn tulevaisuus muuttui nopeasti epävarmaksi ja alkoi käydä sen takia iltakoulua, jotta saa uuden ja työllistävämmän ammatin. Ja hyvä niin. Viimeiset 6kk koulusta oli päivät jo työtön.

Vierailija
60/61 |
12.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi saisit juurikin enemmän tukea ollessasi yh kuin miehen kanssa?

Mikset pidä yhteyttä sukulaisiin nytkin??

Eikö teillä ole kirkon jårjestämiä vanhempai lapsiryhmiä? Tai neuvolan? Perhekahviloita?

Miten silloin oli kun ei ollut lasta vai aloittiko mies iltalukion sen jälkeen kun vauva syntyi?

oletko puhunut asiasta miehellesi?