Tarvitseeko 2-vuotiaalle hankkia joululahjoja?

Vierailija

Lapsi ei itse tajua vaikkei mitään saisikaan. En keksi hänelle mitään. Kaikenlaisia leluja on jo paljon. Onko kamalaa jossen hanki mitään? Voi tietysti antaa lahjaehdotuksia.

Sivut

Kommentit (46)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No todellaki olet kamala. Jos et 2-vuotiaalle keksi, niin entä sitten myöhemmin 4-, 5-, 6-vuotiaalle?

Sitten on helppoa hankkia kun lapsi luultavasti osaa itse esittää toiveita joulupukille. Ap

Vierailija

Ei se 2 v tajua asiasta mitään, jos ei muutkaan saa lahjoja. Mutta jos muut saa rapisevia paketteja, niin takuulla haluaa tutkimaan niitä. Jos ei ole mitään mitä haluat antaa, laita vaikka jotain muuta tarpeellista pakettiin ja mieluiten isoon pahvilaatikkoon pakattuna. Tuon ikäisistä paperien repiminen ja laatikon avaaminen ja sitten laatikossa istuminen on parasta:)

Vierailija

No hei haloo! Tottakai 2-vuotias jo tajuaa. Ja lapsillehan on helppoa ostaa. Olisiko vaikka jotain askartelutarvikkeita (2-vuotiaalle sopivia), muovailuvahaa, palapeleja, värityskirja, leikkiteltta, sitten on vielä ihan älyttömästi leluja, josta tuonikäinen pitäisi!
T. 2-vuotiaan äiti

Vierailija

No en minä ostanut 2-vuotiaalle mitään, sai kuitenkin monta pakettia mummeilta, kummeilta ym. Siinä vaiheessa se pakettien auki repiminen oli se pääpointti ja itse lahjat unohtui aika äkkiä. Oikein hyvin olen keksinyt sitten lahjat kun lapsi ollut isompi. Teidän mielestä kai pitäisi pikku vauvallekin ostaa jotain ettei tule paha mieli? Miksi kun se ei a) ymmärrä niistä mitään, ja b) saa muutenkin lahjoja?

Vierailija

2- vuotiaat ymmärtävät yllättävän paljon lahjojen perään. Varsinkin jos on saanut tästä malleja päiväkodista ja isommilta sisaruksilta. (Minun kokemukseni)

Mitä lapsesi tykkää leikkiä? kerro, niin voimme antaa vihjeitä.

Vierailija

Kenellekään ei ole pakko hankkia mitään lahjoja. Itse ainakin ostan  mielelläni tyttärelleni jotain lahjoja. Ei siihen tarvitse 1000e käyttää.

m38

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei se 2 v tajua asiasta mitään, jos ei muutkaan saa lahjoja. Mutta jos muut saa rapisevia paketteja, niin takuulla haluaa tutkimaan niitä. Jos ei ole mitään mitä haluat antaa, laita vaikka jotain muuta tarpeellista pakettiin ja mieluiten isoon pahvilaatikkoon pakattuna. Tuon ikäisistä paperien repiminen ja laatikon avaaminen ja sitten laatikossa istuminen on parasta:)

Lapsi saa varmasti joitakin lahjoja sukulaisilta ja saa vaikka avata meidän vanhempien paketit. En kuitenkaan usko, että pakettien avaaminen häntä kummemmin kiinnostaa. Varmaan ilahtuu jos saa jotain kivaa, mutta hän on aika nirso lelujen suhteen joten hankala keksiä mitään. Turhaa roinaa en millään haluaisi. Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Lapsi saa varmasti joitakin lahjoja sukulaisilta ja saa vaikka avata meidän vanhempien paketit. En kuitenkaan usko, että pakettien avaaminen häntä kummemmin kiinnostaa. Varmaan ilahtuu jos saa jotain kivaa, mutta hän on aika nirso lelujen suhteen joten hankala keksiä mitään. Turhaa roinaa en millään haluaisi. Ap

Voi kuule kun lapsesi saattaa pitää turhasta roinasta.

Vierailija

Huoh, missä joulumieli? :( Kyllä kaikki perheenjäsenet tarttee joululahjat, meillä on koirallekin aina paketteja! Sehän se koko joulun idea on ja kyllä se lapsi vaistoaa jos et sen verran hänestä välitä että viitsit joululahjat ostaa!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
2- vuotiaat ymmärtävät yllättävän paljon lahjojen perään. Varsinkin jos on saanut tästä malleja päiväkodista ja isommilta sisaruksilta. (Minun kokemukseni)

Mitä lapsesi tykkää leikkiä? kerro, niin voimme antaa vihjeitä.

Ei käy päiväkodissa eikä ole isompia sisaruksia. Siksi ei lahjojen päälle ymmärrä mitään.

Lempilelunsa on pienet muoviset muumihahmot. Niitä katselee ja kuljettaa ympäriinsä. Ostin hänelle tämän jälkeen petshop elukoita kun ajattelin hänen tykkäävän figuureista, mutta ne eivät ole olleet niin kovassa suosiossa. 

Kaikki muut lelut ovat satunnaisessa ja harvassa käytössä. Pehmolelut, palapelit, dublot, autot, barbit, ponit, nuket, piirustusvälineet. Niitä ei kannata enempää hankkia. Hiekkalelujakin on riittämiin, ne ovat kyllä kovassa käytössä. Ap

Vierailija

Meidän 1v 10kk ymmärtää kyllä todellakin. On vielä ihan mieletön frozen- fani siskonsa jalanjäljissä. Kyllä varmasti nauttii lahjoistaan muutenkin, kuin vain pakettien repimiseen takia.
Miten vauvoina te kaksvuotiaita pidätte? Nehän on jo ihan isoja lapsia. Jonkun puolivuotiaan kohdalla ymmärtäisin, mutta 2 vee tajuaa jo kaiken ympärillään.

Vierailija

Kyllä minun 2-vuotias ainakin ymmärtää lahjojen päälle. Isänpäivänäkin oli hiukan pettynyt, kun lahjat olikin isälle eikä hänelle. Kävi vielä jälkeenpäinkin isän lahjoja tutkimasta, että jos kuitenkin olisi jotain hänelle. Hänelläkään ei ole isosisaruksia, mutta kyllä hän muistaa esimerkiksi syntymäpäivänä saaneensa lahjoja ja tietää mitä lahja tarkoittaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kirjat ja pelit on aina hyvä valinta.

Kirjoja on jo paljon. Joistakin ei välitä ja joitakin katellaan päivittäin. Turha ehkä hankkia enempää kun lukemattomiakin on. Pelejä ei osaa pelata. Ap

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat