Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarvitseeko 2-vuotiaalle hankkia joululahjoja?

Vierailija
12.11.2015 |

Lapsi ei itse tajua vaikkei mitään saisikaan. En keksi hänelle mitään. Kaikenlaisia leluja on jo paljon. Onko kamalaa jossen hanki mitään? Voi tietysti antaa lahjaehdotuksia.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
12.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs Brion junarata?

Vierailija
22/46 |
12.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ajatellut opettaa häntä pelaamaan esim. palapelejä? Tuntuuko siltä, ettei ole kiinnostunut leikeistä? Eikö hänellä ole luontaista uteliaisuutta esineitä tai ihmisiä kohtaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
12.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se 2 v tajua asiasta mitään, jos ei muutkaan saa lahjoja. Mutta jos muut saa rapisevia paketteja, niin takuulla haluaa tutkimaan niitä. Jos ei ole mitään mitä haluat antaa, laita vaikka jotain muuta tarpeellista pakettiin ja mieluiten isoon pahvilaatikkoon pakattuna. Tuon ikäisistä paperien repiminen ja laatikon avaaminen ja sitten laatikossa istuminen on parasta:)

Lapsi saa varmasti joitakin lahjoja sukulaisilta ja saa vaikka avata meidän vanhempien paketit. En kuitenkaan usko, että pakettien avaaminen häntä kummemmin kiinnostaa. Varmaan ilahtuu jos saa jotain kivaa, mutta hän on aika nirso lelujen suhteen joten hankala keksiä mitään. Turhaa roinaa en millään haluaisi. Ap

Voi kuule kun lapsesi saattaa pitää turhasta roinasta.

Sittenhän se ei ole turhaa roinaa jos lapsi siitä pitää. Mutta esimerkiksi nuo monet pehmolelut mitkä tuolla lelukopassa käyttämättömänä seisoo, ne ovat aika turhaa roinaa. Katselen josko lapsi myöhemmin niistä kiinnostuisi. Ap

Vierailija
24/46 |
12.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten nämä pehmeät paketit, vaatteet tai jotain pientä naposteltavaa, kuten rusinoita? Voithan myös näyttää hänelle leluesitteitä ja katsella innostuuko hän jostain.

Ymmärrän ongelmasi. Minun lapsi on samanlainen vielä vanhempanakin. Hän ilahtuu karkeista ja vaatteista. Meillä on ollut aina pähkäileminen siitä, mitä ostaisimme hänelle.

Vaatteet eivät kiinnosta. Jotain naposteltavaa ja herkkua tietysti voisi paketoida. Ap

Vierailija
25/46 |
12.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme, ettei lasta kiinnosta mikään. On varmaan tullut äitiinsä.

Vierailija
26/46 |
12.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko talveksi pulkka, lumilapio, lumikola yms. ?

Pulkan olen hankkimassa. Mutten varmaan paketoi sitä. Ap

Vierailija
27/46 |
12.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et? Eikö olisi selvintä antaa joululahjaksi jotain mitä muutenkin aiot ostaa sen sijaan että yrität keksimällä keksiä jotain mitä lapsi ei välttämättä tarvitse.

Muovailuvahat on kivoja, sit on sellaista taikahiekkaa joka on aika hauskaa. Leikkikeittiövälineet on tuossa iässä pop.

Potkupyörä varmasti myös hyödyllinen, sillä voi harjoitella aluksi sisällä ja keväällä sitten pääsee ulosmpotkuttelemaan.

Vierailija
28/46 |
12.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et? Eikö olisi selvintä antaa joululahjaksi jotain mitä muutenkin aiot ostaa sen sijaan että yrität keksimällä keksiä jotain mitä lapsi ei välttämättä tarvitse.

Muovailuvahat on kivoja, sit on sellaista taikahiekkaa joka on aika hauskaa. Leikkikeittiövälineet on tuossa iässä pop.

Potkupyörä varmasti myös hyödyllinen, sillä voi harjoitella aluksi sisällä ja keväällä sitten pääsee ulosmpotkuttelemaan.

Mutta siis alkuperäiseen kysymykseen.. Jos ootte vaan perheen kesken jouluna eikä muutkaan saa lahjoja niin ei lapsi niitä tietenkään kaipaa. Mutta kyllä minusta olisi ihan reilua että lapsi jotain saa jos muutkin saa.

Vierailija
29/46 |
12.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se 2 v tajua asiasta mitään, jos ei muutkaan saa lahjoja. Mutta jos muut saa rapisevia paketteja, niin takuulla haluaa tutkimaan niitä. Jos ei ole mitestä haluat antaa, laita vaikka jotain mta pakettiin ja mieluiten isoon pahvilaatikkoon pakattuna. Tuon ikäisistä paperien repiminen ja laatikon avaaminen ja sitten laatikossa istuminen on parasta:)

Lapsi saa varmasti joitakin lahjoja sukulaisilta ja saa vaikka avata meidän vanhempien paketit. En kuitenkaan usko, että pakettien avaaminen häntä kummemmin kiinnostaa. Varmaan ilahtuu jos saa jotain kivaa, mutta hän on aika nirso lelujen suhteen joten hankala keksiä mitään. Turhaa roinaa en millään haluaisi. Ap

Minua vähän ärsyttää tuo asenne, että vanhemmat eivät osta lapsilleen lahjoja vaan olettavat, että isovanhemmat ja sukulaiset tuovat lahjat. Mm. siskoni tekee juuri tuota. Minun ja mieheni esikoinen on vielä alle vuoden ikäinen, mutta kyllä me hänelle ollaan ostamassa lahjoja.

Vierailija
30/46 |
12.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2- vuotiaat ymmärtävät yllättävän paljon lahjojen perään. Varsinkin jos on saanut tästä malleja päiväkodista ja isommilta sisaruksilta. (Minun kokemukseni)

Mitä lapsesi tykkää leikkiä? kerro, niin voimme antaa vihjeitä.

Ei käy päiväkodissa eikä ole isompia sisaruksia. Siksi ei lahjojen päälle ymmärrä mitään.

Lempilelunsa on pienet muoviset muumihahmot. Niitä katselee ja kuljettaa ympäriinsä. Ostin hänelle tämän jälkeen petshop elukoita kun ajattelin hänen tykkäävän figuureista, mutta ne eivät ole olleet niin kovassa suosiossa. 

Kaikki muut lelut ovat satunnaisessa ja harvassa käytössä. Pehmolelut, palapelit, dublot, autot, barbit, ponit, nuket, piirustusvälineet. Niitä ei kannata enempää hankkia. Hiekkalelujakin on riittämiin, ne ovat kyllä kovassa käytössä. Ap

Miksi sitten ostelet muulloinkin leluja? Tai näin päättelin tekstistäsi. Itse ostan yleensä vain synttäri- ja joululahjaksi, juurikin siksi ettei sitä tavaraa pyöri niin paljoa. Satunnaisesti jonkun pienen voi saaha muulloinkin, mutta harvemmin, ei oikeastaan koskaan.

En kovin usein ostele, mutta jotain olen ostellut jos olen löytänyt jotain josta lapsi voisi tykätä. Ja antanut samantein kun en ole montaa kuukautta jouluun jaksanut odotella. Ap

Vierailija
31/46 |
12.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei tajua? Meillä 2v kovasti miettii minkä joulukalenterin haluaisi, mitä joululahjoja yms. Vois olla ihmeissään jos jäiskin ilman...

Vierailija
32/46 |
12.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tissiä ton ikäselle, aikuiselle miehelle ne lahjat ;)

Vierailija
33/46 |
12.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kertoi nyt huonosti taustatietoja. Eli asiaan vaikuttaa aika tosi oleellisesti että saako muut lahjoja, onko sisaruksia jne. Mutta jos kyse oli siitä, että onko vanhempien pakko ostaa lapselle lahjoja, jos lapsi saa lahjoja isovanhemmilta, kummeilta ym. niin vastaus on että ei ole. Nykyään lapset saavat muutenkin ihan liikaa lahjoja eli joku tolkku olisi hyvä olla siinäkin asiassa. 2-vuotias ei tarvitse montaa lahjaa ja jos etukäteen on tiedossa, että lahjoja on tulossa ainakin x määrä, niin ei ole järkeä ostaa vain siksi että vanhempien muka olisi pakko ostaa lapselleen jotain.

Vierailija
34/46 |
12.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä että 0-2v:lle riittää mummien ja kummien lahjat. Enkä muutenkaan ymmärrä että lasten lahjoihin käytetään satoja euroja varsinkaan köyhissä perheissä. Jos pienenä tottuu saamaan paljon, niin vaatimukset kuitenkin kasvaa iän myötä.

Vierailija
35/46 |
12.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs Brion junarata?

Autoilla ei ainakaan montaa minuuttia leiki. Junaradalle voi käydä vähän samoin. Ap

Vierailija
36/46 |
12.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei tajua? Meillä 2v kovasti miettii minkä joulukalenterin haluaisi, mitä joululahjoja yms. Vois olla ihmeissään jos jäiskin ilman...

Rattikelkan, sukset ja luistimet olen jo ostanut jotka muutenkin olisin ostanut. Potkupyörä hyvä 2 vuotiaalle. Meillä ajaa jo niin lujaa ettei edes juosten pysy perässä. Ensi kevääksi pyörä.

Vierailija
37/46 |
12.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ajatellut opettaa häntä pelaamaan esim. palapelejä? Tuntuuko siltä, ettei ole kiinnostunut leikeistä? Eikö hänellä ole luontaista uteliaisuutta esineitä tai ihmisiä kohtaan?

Ollaan yksinkertaisia palapelejä koottu ja nuppipalapelejä. Osaa homman, mutta mieluummin vaan järjestelee ja katselee niitä paloja kuin kokoaa.

Varsinaisesti leikkiä hän ei osaa. Vaan ihastelee ja järjestelee tavaroitaan ja kuljettelee niitä. Varsinkin noita pienempiä esineitä kuten juuri palapelinpaloja ja muumihahmoja. Ap

Vierailija
38/46 |
12.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä 2-vuotias ymmärtää ja muistaa jopa myöhemmin. Itse muistan elävästi kuinka 2-vuotiaana olin marketissa äidin ja 6kk pikkuveljen kanssa, ja näin jossain tarjouskorissa ah-niin-ihanan pupunuken. Äiti vihjaili, että voisin saada sen jouluksi ja kysyi mitä haluaisin antaa pikkuveljelle lahjaksi. Valitsin sitten mustan koirapehmon pikkuveljelle, äiti osti sen  ja auttoi paketoimaan. Jouluna veli sai koiransa (joka on muuten ainoa pehmolelu jonka se aikuisena kotoa muuttaessa otti mukaansa) ja minä yllätys-yllätys sain pupuni. Muistan siis paitsi sen ilon ja odotuksen omista lahjoista, niin myös sen ylpeyden kun sain itse antaa vauvaveikalle jotain. Ja äidille muistan valinneeni t-paidan isän avustuksella. Eihän se taapero paljoa tarvitse, mutta kyllä se ylpeyden tunne joka tulee kun saa ihan oman paketin jonka saa itse avata on tärkeää!  

Vierailija
39/46 |
12.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se 2 v tajua asiasta mitään, jos ei muutkaan saa lahjoja. Mutta jos muut saa rapisevia paketteja, niin takuulla haluaa tutkimaan niitä. Jos ei ole mitestä haluat antaa, laita vaikka jotain mta pakettiin ja mieluiten isoon pahvilaatikkoon pakattuna. Tuon ikäisistä paperien repiminen ja laatikon avaaminen ja sitten laatikossa istuminen on parasta:)

Minua vähän ärsyttää tuo asenne, että vanhemmat eivät osta lapsilleen lahjoja vaan olettavat, että isovanhemmat ja sukulaiset tuovat lahjat. Mm. siskoni tekee juuri tuota. Minun ja mieheni esikoinen on vielä alle vuoden ikäinen, mutta kyllä me hänelle ollaan ostamassa lahjoja.

En oleta, että lapselle hankittaisiin mitään, enkä loukkaantuisi jos ei hankittaisi. Mutta tiedän, että hankkivat kuitenkin. Ap

Vierailija
40/46 |
12.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap taitaa olla ammattivalittajan adoptioon antama lapsi. Niin on samanlaiset jutut:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi