Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarvitseeko 2-vuotiaalle hankkia joululahjoja?

Vierailija
12.11.2015 |

Lapsi ei itse tajua vaikkei mitään saisikaan. En keksi hänelle mitään. Kaikenlaisia leluja on jo paljon. Onko kamalaa jossen hanki mitään? Voi tietysti antaa lahjaehdotuksia.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
12.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko talveksi pulkka, lumilapio, lumikola yms. ?

Pulkan olen hankkimassa. Mutten varmaan paketoi sitä. Ap

Miksi et? Eikö olisi selvintä antaa joululahjaksi jotain mitä muutenkin aiot ostaa sen sijaan että yrität keksimällä keksiä jotain mitä lapsi ei välttämättä tarvitse.

Muovailuvahat on kivoja, sit on sellaista taikahiekkaa joka on aika hauskaa. Leikkikeittiövälineet on tuossa iässä pop.

Potkupyörä varmasti myös hyödyllinen, sillä voi harjoitella aluksi sisällä ja keväällä sitten pääsee ulosmpotkuttelemaan.

Mutta siis alkuperäiseen kysymykseen.. Jos ootte vaan perheen kesken jouluna eikä muutkaan saa lahjoja niin ei lapsi niitä tietenkään kaipaa. Mutta kyllä minusta olisi ihan reilua että lapsi jotain saa jos muutkin saa.

Kaikki saa pari ja lapsikin saa sukulaisilta. Kysymys on vaan, että pitääkö minun vanhempana niitä vielä hankkia lisäksi. Lapsi ei ymmärrä haluta enempää lahjoja.

Muovailuvahaa voisi kyllä kokeilla. Ap

Vierailija
42/46 |
12.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinun ap tarvitse omalle lapselle väkisellä ostaa lahjaa, jos et keksi mitään tarpeellista ja lapsi saa lahjoja muutenkin. Tuon ikäiselle voi olla vaikea mitään lahjakorttiakaan antaa, esim. sellaista missä lukisi "isi tekee sinun kanssa lumiukon" tai "äiti lähtee kanssasi pulkkamäkeen". Olisiko jotain nukketeatteria tai vastaavaa teidän paikkakunnalla, mihin voisit ostaa liput? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
12.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei tajua? Meillä 2v kovasti miettii minkä joulukalenterin haluaisi, mitä joululahjoja yms. Vois olla ihmeissään jos jäiskin ilman...

Lapset ovat erilaisia ja kehittyvät eri tahtiin. Meidän lapsi ei vaan vielä ymmärrä joulua eikä kaipaa lahjoja. Ap

Vierailija
44/46 |
12.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko jotkut lastenastiat tuon ikäiselle sopiva lahja? Sukulaislapsille olen juuri 2-vuotissynttäreille ostanut sellaisen Arabian lastenastiasetin, missä on lautanen ja muki. Niissä lautasissa on jyrkät reunat, joten niistä on helppo pienen lapsen kaapia ruokaa suuhun. Ja muki on sopivan pieni lapselle. Lasten aterimiakin voisit harkita, jos teillä ei niitä ole. Siis kunnollisia, vaikka niitä Hackmanin Muumeja.

Vierailija
45/46 |
12.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole ollut tapana ostaa itse lahjoja lapsille. Saavat riittävästi sukulaisilta paketteja. Joulupukista olemme kertoneet alusta asti että se on satua. Joulua on vietetty yhdessä eri kokoonpanoilla, välillä olemme olleet ulkomailla joulun.

Vastaus siis kysymykseesi: ei 2 v lahjoja tarvi teiltä jos saa muualta kuitenkin.

Vierailija
46/46 |
12.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap kertoi nyt huonosti taustatietoja. Eli asiaan vaikuttaa aika tosi oleellisesti että saako muut lahjoja, onko sisaruksia jne. Mutta jos kyse oli siitä, että onko vanhempien pakko ostaa lapselle lahjoja, jos lapsi saa lahjoja isovanhemmilta, kummeilta ym. niin vastaus on että ei ole. Nykyään lapset saavat muutenkin ihan liikaa lahjoja eli joku tolkku olisi hyvä olla siinäkin asiassa. 2-vuotias ei tarvitse montaa lahjaa ja jos etukäteen on tiedossa, että lahjoja on tulossa ainakin x määrä, niin ei ole järkeä ostaa vain siksi että vanhempien muka olisi pakko ostaa lapselleen jotain.

Näin olen itsekin ajatellut. En kyllä tiedä montako lahjaa sukulaisilta tulee ja mitä ne ovat, mutta jotain nyt ainakin tulee. Eli minun ei tarvitse tavararyökkiötä ostaa kun en mitään varmasti kiinnostavia lahjoja keksikään? Muita pieniä lapsia ei ole joulunvietossa, joten ei osaa kadehtia kenenkään leluja kun ei niitä muillakaan ole. Nuorten ja aikuisten lahjoja tuskin edes noteeraa. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi