Joko pikkulintuja pitäisi alkaa ruokkimaan E-Suomessa?

Vierailija

Mietinpä vain näitä ilmoja...

Kommentit (5)

Vierailija

Olen jo (täällä ihan kaupungissa) kahdelle nokkelalle pienelle talitintille sanonut että eikö se nyt jo mene perille, että te ette ole tervetulleita tänne sisälle. Onneksi olen ollut juuri siinä ikkunan vieressä sattumalta, en nimittäin tiedä miten kätevimmin saattaa tintti suorinta tietä ulos, enkä niin paljon rakasta siivoamistakaan... Avonaisesta kapoisesta ikkunanraosta yrittivät, sellaisesta joka on säädetty juuri sellaisena tintin menevänä pysymäänkin ne on molemmilla kerroilla yrittäneet sisälle, höpsöt. Onhan tuolla vielä jotain ravintoa, mutta jos lintuja itse ruokkisin niin varmaan näillä hetkillä aloittaisin.

Vierailija

Ei ole haittaa, vaikka aloitat jo nyt. Oppivat paikan ja ovat hyvissä asemissa, kun maa jäätyy ja/tai lumi tulee. Mutta muista, että ruokintaa on jatkettava kevääseen saakka ilman taukoja.

Vierailija

Aloita vaan, minä aloitan aina lokakuun alussa mökillä. Se on luonnonsuojelualueen vieressä. Ravintolassa on käynyt melkoinen vilske ja monenlaista asiakasta perustintistä oravaan ja kanahaukkaan... (jälkimmäisen äkkirynnäkkö oli jännä bongata 2 metrin päässä keittiönikkunasta, jäi ilman saalista) Ruokaa laitetaan sen verran runsaasti, että riittää  kolmeksi viikoksi. Ripustan ne niin, että hiiret ja rotat ei pääsisi käsiksi, vaikkakaan niiden kiipeilytaidoista ei voi vannoa.

Kaupungissa voi tulla rottaongelmia, joten kannattaa miettiä, miten sen ruokintapaikan sijoittaa, ettei varise siemeniä. Naapureilta voi tulla sanomista.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat