En suostunut työterkkarilla vaa'alle, koska olin vihainen ed. punnituksesta

Vierailija

Vaihdoin työpaikkaa, kun lapseni täytti vuoden ja kävin työterveystarkastuksessa. Painoin silloin 79 kg ja olen 165 cm. Terkkari antoi laihdutusohjeet ja suorastaan töykeästi vihjaili, että monet naiset käyttävät raskauskiloja tekosyynä lihomiselle. Sain ohjeet laihduttaa puoli vuotta ja noin 2 kg kuukaudessa. Naama punaisena kuuntelin ohjeita lautasmallista ja oikeasta syöntirytmistä. Akka ei kertaakaan kysynyt, haluanko laihduttaa. Sanoi, että varaa aika puolen vuoden päähän, niin katsotaan, onko tavoite saavutettu. En koskaan varannut sitä aikaa. Nyt olin jälleen työterveystarkastuksessa, jossa pyydettiin vaa'alle. En todellakaan suostunut. Terkkari kysyi: "Onko arka aihe? Sinähän näytät nykyään niin paljon paremmalta kuin viimeksi tarkastuksessa. Kilojakin varmaan lähtenyt reilusti." Siis miten se akka voi sanoa noin? Todella töykeää. Tiedän painavani alle 70 kiloa nykyisin, mutta ne raskauskilot vain ovat lähteneet yöunien parannuttua ja rankan pikkulapsivaiheen helpotuttua. Eikä minulle ole tärkeää, olenko nyt paremman näköinen kuin ennen, koska en ole niin pinnallinen tyyppi. Onko muilla kokemusta vastaavista tilanteista? Tai työterveyshoitajan kommenteista?

Sivut

Kommentit (76)

Vierailija

Ylipaino aiheuttaa monia sairauksia, jotka haittaavat työkykyä. Työterveyshoitajalle maksetaan tuosta saarnaamisesta.

Olen kieltäytynyt ystävällisesti punnituksesta, kertonut kyllä painoni ja kuunnellut saarnat. En ottanut itseeni.

Vierailija

Terkkari on ainoastaan kiinnostunut terveydestäsi, ei siitä oletko hyvännäköinen.
Kai haluat olla olemassa lastasi varten mahdollisimman pitkään?

Vierailija

Työterveyshuollon tehtävänä on seurata kuinka työntekijän terveydelliset edellytykset ja työn vaatimukset kohtaavat.

Ei ole työnantajan etu, että duunari on plösö ja huonossa kunnossa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Sanoitko mielipiteesi hoitajalle vai lähditkö suomalaiseen tapaan nyökytellen huoneesta ja purnasit vasta jälkikäteen?

En sanonut mitään. Minun on vaikeaa sanoa silloin, jos loukkaannun. Taidan olla enemmän murjottaja ja passiivisaggressiivinen. Jos palautekysely tulee, aion kirjoittaa täsmälleen, mitä terkkarin suusta olen kuullut. Onhan tuo loukkaavaa! Ja kirjoitan tod.näk. myös, että mieluummin käyn omalla terveysasemalla, jos tulee terveyspalveluihin asiaa, koska siellä on asiakaspalvelu parempaa. Yksityinen yritys kyseessä, eli luulisi palautteen ja rahan kiinnostavan.
-ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Terkkari on ainoastaan kiinnostunut terveydestäsi, ei siitä oletko hyvännäköinen.

Justhan ap kertoi terkkarin maininneen, että näyttää paljon paremmalta. Eli ei pelkästään terveyden ammattilaisen näkökulmasta. Ihme piilovittuilua.

Vierailija

Mulla työterveyshoitajana on kyllä aika erilainen lähestymistapa painonhallinta-asioissa. Kerron niistä mahdollisuuksista, joilla voin asiakasta tukea painonpudotuksessa ja matkassa kohti terveellisempää elämää, MIKÄLI potilas on siihen halukas. Ja usein he palaavatkin asiaan, kun ovat vaihtoehtoja haudutelleet.
Tuollainen ap:n kohtaama terveysterrorismi on aikuisen ihmisen aliarvioimista, jolla terkkari nostaa itsensä jollekin ihme jalustalle. Huono maaperä lähteä enää rakentamaan yhtään mitään tuollaisen saarnan jälkeen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

No onko sitten asiallista kommentoida toisen näyttävän paremmalta kuin viime käynnillä?????? Jos ei ole kiinnostunut ulkonäöstä ollenkaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

No onko sitten asiallista kommentoida toisen näyttävän paremmalta kuin viime käynnillä?????? Jos ei ole kiinnostunut ulkonäöstä ollenkaan.

Kannattaa sanoa vielä kerran, että se ulkonäkö ei kiinnosta ollenkaan, niin kaikki varmasti tietävät, että se kiinnostaa.

Vierailija

Käyttäydyt,kuin teini-ikäiset.Kasva aikuiseksi.
Yleensä hyviin tapoihin kuuluu kertoa,jos toinen on mielestäsi jotenkin loukannut tms.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Niin. Hänelle paremman näköinen oletettavasti tarkoittaa terveemmän näköinen. Ei,miehiä miellyttävämmän näköinen...vaan jaksavamman ja ei nin sairastumisalrtiin näköinen.
Hyvä, kun uskaltaa puhua. Se on oikeesti sen työ. Sulla siitä tuli lukko?. Onhan se ollut tökerösti puhuttu. Muta hyvä, että voit paremmin.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat