Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaverin luona tarjolla vain seissyttä kahvia

Vierailija
11.11.2015 |

Kävin kaverini luona kylässä ja oletin tietysti, että kahvit keitetään. No, tullessani pannussa oli noin yhden kupin verran kahvia. Kaveri sanoi, että ota siitä, se on aika tuoretta. Kaadoin itselleni kupin ja kahvi oli aivan kitkerää ja seisseen makuista. Sanoin siitä kaverille ja hän suostui sitten keittämään uudet kahvit. Tiskipöydällä oli valmismunkkeja avatussa pussissa, mutta niitäkään hän ei kehottanut ottamaan.
Vähän jäi kummallinen olo tuosta visiitistä. Että täytyy vieraan itse pyytää, että saa tuoretta kahvia. Vai onko tällainen nykyään ihan perusmeinkiä?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis kutsuiko sinut ihan vai menitkö itse?

Tää on aika olennainen kysymys. Jos itse on päättänyt piipahtaa eikä kaveri ole suoraan kutsunut niin on aika eri asia. 

Kysyin kaverilta aiemmin päivällä, että sopisiko jos tulisin käymään myöhemmin tänään. Hän sanoi että toki, mutta kun tulin niin sanoi että oli ehtinyt "unohtaa" että olin tulossa käymään. Eli en ihan kysymättä pamahtanut sisään, mutta ei toisaalta oltu myöskään kutsuttu.

Eli kutsuit itse itsesi ja ihmettelet kun ei tarjoilu pelaa... :D

No miten sitten pitäisi toimia, jos haluaa nähdä kavereitaan? Eikös se yleensä niin mene, että ottaa yhteyttä, pyytää käymään tai kysyy voiko tulla käymään? Minä tein niin ja ystävä oli sitä mieltä että tule toki. Kyllä siinä vaiheessa voi odottaa, että saisi edes tuoretta kahvia. Ja itse kyllä keittäisin kahvit, jos joku tulisi spontaanistikin käymään, jos siis ei olisi mitään muuta menoa.

Vierailija
22/30 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ois kyllä kehdannut pistää kaveria mua varten keittämään uutta pannullista, tai valittaa kahvista ylipäätään. En yleensäkään kahvin takia kavereilla käy joten se on yksi ja sama tarjotaanko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ihmettelen itsekin, jos ei kahvia tai mitään tarjota jos menen käymään kylässä.

itse ainakin tarjoan vieraille aina kahvia/teetä sekä jotain suolaista ja makeaa,  vaikka olenkin "köyhä opiskelija". Tuntuisi epäkohteliaalta olla tarjoamatta mitään...

Minä en tarjoa muuta kuin kahvia yleensä, toki jos nälkä on, niin saa jääkaapista ottaa mitä haluaa, kysyn kyllä onko nälkä. Mitään erillisiä tarjoiluja ei ole.

Vierailija
24/30 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis kutsuiko sinut ihan vai menitkö itse?

Tää on aika olennainen kysymys. Jos itse on päättänyt piipahtaa eikä kaveri ole suoraan kutsunut niin on aika eri asia. 

Kysyin kaverilta aiemmin päivällä, että sopisiko jos tulisin käymään myöhemmin tänään. Hän sanoi että toki, mutta kun tulin niin sanoi että oli ehtinyt "unohtaa" että olin tulossa käymään. Eli en ihan kysymättä pamahtanut sisään, mutta ei toisaalta oltu myöskään kutsuttu.

Eli kutsuit itse itsesi ja ihmettelet kun ei tarjoilu pelaa... :D

No miten sitten pitäisi toimia, jos haluaa nähdä kavereitaan? Eikös se yleensä niin mene, että ottaa yhteyttä, pyytää käymään tai kysyy voiko tulla käymään? Minä tein niin ja ystävä oli sitä mieltä että tule toki. Kyllä siinä vaiheessa voi odottaa, että saisi edes tuoretta kahvia. Ja itse kyllä keittäisin kahvit, jos joku tulisi spontaanistikin käymään, jos siis ei olisi mitään muuta menoa.

Joo, mutta keskellä arkea samana päivänä tulostaan ilmoittaminen on vähän tökeröä kun ei toinen ehdi edes valmistautua kylään tuloon, kuten myös on kahvista valittaminen ja asioiden odottaminen kavereilta sinua varten tehdyksi.

Vierailija
25/30 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootkohan käynyt meillä? :D

Vieraita passataan, tuttuja pidetään talon väkenä, varsinkin kun itse kutsuvat itsensä. Ihan vapaasti voit ensi kerralla keittää lisää kahvia, jos pannunpohja ei kelpaa, tapoihin meillä kuuluu kysyä onko muitakin juojia. Ja 11-vuotiaan kehotus ottaa munkkia on ihan yhtä hyvä kuin minunkin, voivat kuule olla 11-vuotiaan itse koulusta tullessaan ostamia, perheelle ylläriksi, en minä ala niitä vieraille luvatta jakelemaan.

Vierailija
26/30 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti pyrkisin tarjoamaan kaverille tuoretta ja hyvää kahvia, sellaista mitä itsekin joisi mielellään.

Mutta jos en syystä tai toisesta pystyisi, en vaikka jaksaisi tai olisin niin alakuloinen etten välittäisi niin voisihan kaveri keittää itse uudetkin kahvit.

Vierailija
27/30 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asian vierestä, mut ihan tosi kertokaa minkä ihmeen takia te kutsutte itse itsejänne kylään? Mä en ole ikinä kehdannut! Mua suorastaa v.tuttaa kun yhtäkkii on tälläisiä ihmisiä siunaantunut kaveripiiriini jo kolme. Käyvät jatkuvasti meillä mutta heille en ole koskaan päässyt kun en röyhkeästi sinne änkeä.

Vierailija
28/30 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurini keittää aina"uudet"kahvit lisäämällä yhden mitallisen vanhojen purujen joukkoon.

Vierailija
29/30 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asian vierestä, mut ihan tosi kertokaa minkä ihmeen takia te kutsutte itse itsejänne kylään? Mä en ole ikinä kehdannut! Mua suorastaa v.tuttaa kun yhtäkkii on tälläisiä ihmisiä siunaantunut kaveripiiriini jo kolme. Käyvät jatkuvasti meillä mutta heille en ole koskaan päässyt kun en röyhkeästi sinne änkeä.

???

Onko tämä koko ajan trollitykitystä vai tuntuuko musta vaan siltä.

Vierailija
30/30 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi neljä