Kaverin luona tarjolla vain seissyttä kahvia

Vierailija

Kävin kaverini luona kylässä ja oletin tietysti, että kahvit keitetään. No, tullessani pannussa oli noin yhden kupin verran kahvia. Kaveri sanoi, että ota siitä, se on aika tuoretta. Kaadoin itselleni kupin ja kahvi oli aivan kitkerää ja seisseen makuista. Sanoin siitä kaverille ja hän suostui sitten keittämään uudet kahvit. Tiskipöydällä oli valmismunkkeja avatussa pussissa, mutta niitäkään hän ei kehottanut ottamaan.
Vähän jäi kummallinen olo tuosta visiitistä. Että täytyy vieraan itse pyytää, että saa tuoretta kahvia. Vai onko tällainen nykyään ihan perusmeinkiä?

Sivut

Kommentit (30)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Hyviin tapoihin kuuluu viedä mukana jotain tarjottavaa ja tuliaisia. Et kai mennyt kaverille kylään tyhjin käsin?

Tuo nyt oli aika arkinen visiitti keskellä viikkoa, en ajatellut että sinne sen takia pitäisi pullaa kantaa. Enkä ajatellut, että niitä munkkejakaan pitäisi välttämättä tarjota, mutta kyllä minä nyt oletan että saisin edes tuoretta kahvia kaverin luona. Ja kun munkkipussi oli auki ja olivat niillä selvästi jo herkutelleet, niin olisi ollut ihan kohteliasta tarjota minullekin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Hyviin tapoihin kuuluu viedä mukana jotain tarjottavaa ja tuliaisia. Et kai mennyt kaverille kylään tyhjin käsin?

Höpöhöpö. Jos minä pyydän vieraita kylään, niin löytyy kyllä tarjottavaakin. Mikä ihmeen "hyvä" tapa tuo on, että vieraiden muka pitää tuoda tarjottavat ja tuliaiset mukanaan? Miksi kutsua ketään kylään, jos ei ole varaa tai halua tarjota mitään? Sivistymätöntä metsäläismeininkiä!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö. Jos minä pyydän vieraita kylään, niin löytyy kyllä tarjottavaakin. Mikä ihmeen "hyvä" tapa tuo on, että vieraiden muka pitää tuoda tarjottavat ja tuliaiset mukanaan? Miksi kutsua ketään kylään, jos ei ole varaa tai halua tarjota mitään? Sivistymätöntä metsäläismeininkiä!

No niinpä! Mietinkin, että onko tämä nykyään ihan yleistä että hyvät tavat on noin hakusessa. En minä ainakaan kehtaisi tarjota vieraalle haaleaa, seissyttä kahvia.

En tästä siis mitenkään verisesti loukkaantunut ja ollaan ihan hyviä kavereita, lähinnä ihmetytti tuo, ettei tuon vertaa oteta toista huomioon.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Tuo nyt oli aika arkinen visiitti keskellä viikkoa, en ajatellut että sinne sen takia pitäisi pullaa kantaa. Enkä ajatellut, että niitä munkkejakaan pitäisi välttämättä tarjota, mutta kyllä minä nyt oletan että saisin edes tuoretta kahvia kaverin luona. Ja kun munkkipussi oli auki ja olivat niillä selvästi jo herkutelleet, niin olisi ollut ihan kohteliasta tarjota minullekin.

No voi hyvänen aika. :D Arkinen visiitti mutta pitää olla munkit ja freesit kahvit tarjolla. 

Vierailija

Entäpä jos ne munkit oli varattu muille vieraille joita kenties tulossa illemmalla, tai luvattu lapsille harrastuksen jälkeen tms?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Entäpä jos ne munkit oli varattu muille vieraille joita kenties tulossa illemmalla, tai luvattu lapsille harrastuksen jälkeen tms?

Lapset oli niitä jo natustanut. Huvittavinta tossa olikin se, että kaverini poika 11v. sitten ohimennessään tokaisi mulle, että ota munkkia. En viitsinyt kuitenkaan ottaa kun äiti ei sanonut siihen mitään.

Vierailija

Just joo, kaverit on joku 5tähden hotelli :D Ystävistä jos on kyse, niin tuokoot omat munkkinsa, tietää hyvin, että en syö makeita ja täältä ei mitään munkkeja löydy.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

No voi nyt perkele, kai niitä munkkeja saa lisää vaikka lähisiwasta! Ei sitä pussia ainakaan esillä pidetä ja vielä avattuna, eikä tarjota vieraalle!

Ihan oikeasti ihmettelen, eikö ihmisillä ole nykyään enää mitään käytöstapoja...

Vierailija

Ota ensi kerralla omat eväät tai jää kotiin.

Ihan selvästi emäntä ei sinun arkisesta vierailustasi oikein innostunut kun oli noin nihkeä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

No voi nyt perkele, kai niitä munkkeja saa lisää vaikka lähisiwasta! Ei sitä pussia ainakaan esillä pidetä ja vielä avattuna, eikä tarjota vieraalle!

Ihan oikeasti ihmettelen, eikö ihmisillä ole nykyään enää mitään käytöstapoja...

Eli kaikki hedelmiäpusseista lähtien piiloon kun joku tulee kylään... :D 

Minä en ihan kaupan vieressä itse edes asu, eivätkä kaikki muutkaan. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Siis kutsuiko sinut ihan vai menitkö itse?

Tää on aika olennainen kysymys. Jos itse on päättänyt piipahtaa eikä kaveri ole suoraan kutsunut niin on aika eri asia. 

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat