1960 luvun aihe vapaa!
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siskolikka meni töihin Lontooseen ja lähetti kirjeessä kuvia paikallisesta uudesta muodista. Ette tytöt usko miten lyhyitä hameita naiset siellä käyttävät, helma keikkuu puolivälissä reittä! Eihän sellaisia kunnollinen nainen kehtaa päälleen laittaa!
Niin, ja kuulemma joku uusi yhtye on kovasti muodissa siellä, olikohan se Beatles nimeltään. Lupasi lähettää niiden levyn jouluksi.
Mikä lienee rautalankayhtye, tuskin semmonen kauan pinnalla pysyy. Frank Sinatra on varmasti parempi.
Tuollaiset poikayhtyeet on ihan tuhoontuomittuja, eivät tule koskaan menestymään.
Just niin! Ja kuka muka jaksaa kuunnelle jotain rämpytystä, eihän sen tahtiin voi edes tanssia! Huvittaakin ajatus, että ensi kesänä lavoja kiertäisi joku poikayhtye kunnon tanssiorkestin sijasta. Kyllä vaan eniten tykkään Laila Kinnusesta.
Pojat, ootteko kattoneet telkusta Myrskylintua. Tosi jännä sarja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vitsit miten siistiä sit ku Jenkit voittaa ja tuo rauhan tuonne Vietnamiinkin.
Nyt en ymmärrä. Siistiä? Onko teillä siivouspäivä? Miten vitsit liittyy siivoukseen? Miten purukumi tuo rauhan mihinkään?
Joo sori :D nyt en tajunnu et toi siistiä on varmaa jostain 80-luvulta lähtöisin
Olettekos jo kuulleet pillereistä, jotka estävät raskauden? Olen jo kuullut, keiltä lääkäreiltä niitä saa. Nyyh! Paul McCartney meni naimisiin Lindan kanssa. Pelottaako teitä, että meille käy kuten Tsekkoslovakialle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vi har fått nog av detta landet. Vi orkar inte med Kekkonen och kommunisterna. Och spårvagnskonduktriser som inte kan svenska!
Detta landet = detta land.
Mvh/Knugen
Opettele enemmän ruotsia.
Tultiin juuri lomamatkalta Italiasta. olisipa hienoa jos jossain Suomessa, esim Helsingin kauppatorilla olisi cafeteria jossa saisi pizzaa ja espressoa ja Chianti Ruffino viiniä sellaisessa hienossa koristepullosta. Saapuminen kotiin oli järkytys. Potkurikone pomppasi pimeällä Seutulan lentokentäll' jossa odotti pelkkä puuparakki, tullmimies penkoi kaikki laukkumme ja isäntä joutui maksamaan sakkoja ylimääräisistä tupakeista! Meneekö Suomi vararikkoon nyt muutamasta röökiaskista? Ylimääräisiä viinoja emme uskaltaneet ollenkaan ottaa mukaan koska siitä tulee syyte käräjille.
Meidän pojalla oli mukava matka, hän sai monta tyttöystävää Italiasta joiden kanssa hän aikooo innokkaasti kirjoittaa kirjeitä.
Mitä mieltä e-pillereistä, kukaan ehtinyt jo kokeilemaan?
Vierailija kirjoitti:
Löysin markan!
Kävin ostamassa karkkiaskin, jätskin ja tikkarin. Mä oon viisivuotias ja saan käydä ihan itse lähikaupassa.
Nykyään arvostellaan, kun teinit kirjoittaa av:lle, mutta oliko 1960-luvulla ihan tavallista, että 5-vuotiaat kirjoittelivat?
MARILYN MONROE ON KUOLLUT, KELLÄÄN LISÄTIETOA???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmi, että elämme vielä 1960-lukua, koska minä en ole vielä syntynyt.
Ps. kysymys teille 1960-luvulla syntyneille, niin oliko silloin kovin vaikeaa ja alkeellista elämä? Elettiinkö silloin vielä kivikautta? Entä oliko ikävää, kun värejäkään ei ollut vielä silloin, kun nehän tulivat vasta joskus 1970-luvun alussa?
Alkeellista oli. Tampereella asuttiin Nekalassa, oli ulkovessa joka oli neljän asuinhuoneiston yhteinen. Sisälle tuli kylmä vesi. Lämmitettiin pönttömuurilla. Se värittömyys oli ikävää, kaikki oli mustavalkoista, ilahduin suuresti, kun yhtäkkiä 70-luvulle tultaessa tuli elämä värikkääksi.
Uudessa levysoittimessa soi Laila Kinnusen savikiekko, täytyy olla tarkkana tuon timanttineulan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ps. kysymys teille 1960-luvulla syntyneille, niin oliko silloin kovin vaikeaa ja alkeellista elämä? Elettiinkö silloin vielä kivikautta? Entä oliko ikävää, kun värejäkään ei ollut vielä silloin, kun nehän tulivat vasta joskus 1970-luvun alussa?
Alkeellista oli. Tampereella asuttiin Nekalassa, oli ulkovessa joka oli neljän asuinhuoneiston yhteinen. Sisälle tuli kylmä vesi. Lämmitettiin pönttömuurilla. Se värittömyys oli ikävää, kaikki oli mustavalkoista, ilahduin suuresti, kun yhtäkkiä 70-luvulle tultaessa tuli elämä värikkääksi.
Meillä vielä vesi vintattiin kaivosta ja lämmitettiin saunan padassa. Takapuoli pyyhittiin sanomalehteen :), iltapäivällä painomuste ei enää värjännyt pyllyä.
Vierailija kirjoitti:
Vauva täyttää kohta pari kuukautta ja pitäisi palata töihin. Olen antanut korviketta mutta huutaa yöt. Miten jaksan töissä?
Panetko hoitoon vai otatko kotiin jonkun likan? Ite panin Elannon seinälle ilmotuksen ja sain näppärän kansalaiskoulun päättäneen tytön kotiin. Osaa laittaa ruokaakin ja lapsen rasut neuvoin keittämään hellalla. Oikein oppivaisen sorttinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä vielä vesi vintattiin kaivosta ja lämmitettiin saunan padassa. Takapuoli pyyhittiin sanomalehteen :), iltapäivällä painomuste ei enää värjännyt pyllyä.
Meillä oltiin edityksellisiä. Vesi saatiin saunaan kaivosta pumpulla, kylmä vesi siis.
Se Ameriikan uusi, nuori presidentti sanoi että aikovat lentää kuuhun vielä tällä vuosikymmenellä! Hahhah, sanon näin ameriikaks: not going to happen!
Aion karata Amerikkaan. Minusta tulee rouva Jim Morrison ♥ tai ainakin panen sitä!
Minua yskittää kovin ja hengitys vinkuu, juon joka aamu vahvaa kahvia siihen vaivaan. En uskalla sanoa äitille ja iskälle, että menisivät parvekkeelle polttamaan. Olen kovin kateellinen parhaalle ystävälleni Ainolle sillä hän on ainoa lapsi. Minä saan aina koulun jälkeen ja viikonloput hoitaa veljeä joka on 2vuotta ja siskoa joka on 5vuotta kun äiti ja isä on vaan töissä. En varmaan saa ikinä poikakaverikaan, tissitön vinkukeuhko :-(
en saa edes Jameksia ! Vaikka kaikilla muilla on sellaiset.
Sydäntään purki teille Eeva, 15 vuotta
Miten teidän lasten koulun aloitus on sujunut? Meillä erikoinen sai hammasharjan, kun terveyssisar kävi. Pitäs nyt alkaa harjaamaan hampaat joka päivä.
Onko teille käynyt niin kuin sanotaan, että jokainen lapsi vie yhden hampaan äidin suusta? Mulla ei ole vielä kuin 3 lasta, mutta jouduin ottamaan jo tekohampaat. Hyvät nämä ovat, kun eivät laittaneet etuhampaita näihin sillä tavalla ulkoneviksi niin kuin omissa hampaissa oli vaan paljon nätimmin.
Nämä terveysasiat nyt ovat muutenkin mielessä, kun tuli kutsu pienoisröntgeniin. Tulee tuonne koululle, tiedättekö millainen se on? Hyvähän tämä, kun kuvataan kun on noita tuperkkelitapauksia täälläkin ollut.
En muista millaista oli 60-luvulla, kun olen syntynyt v. 69. Mutta olen katsonut tuon ajan telkkariohjelmia ja elokuvia, lukenut lehtiä ja kirjoja myös ja kuullut vanhempieni ja siskoni ja veljeni muisteluita, joten jotain tiedän. Ei se mitenkään ankeaa ollut varmaan, jotkut asiat vaikeampia kuin nyt, jotkut helpompia. 70-luvusta onkin sitten enemmän muistoja ja monessa voisimme ottaa mallia niistä ajoista.