Pesetkö jauhenlihan ennen kypsennystä?
Eli pesettekö jauhenlihan ennen kuin kypsennätte?
Kommentit (3424)
Juu, pesen 90 asteessa valkopyykin kanssa. Linkous 1000 kierrosta per minuutti, hyvä tulee.
???????????????????????????????????????????????? Miksi pesisin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti. Ja jauhenlihan pyykkikoneessa ollessa kuullostan sipulit valmiiksi.
Ei sipulia mitään kuullosteta, vaan kuulotetaan!
Ärsyttää,kun ei osata Suomen kieltä.
Kyllä sipulia voi kuullostella mutta se on taitolaji. Sen verran pieni ääni niistä lähtee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei te jauhenlihan pyykinpesukoneenssa pesevät! Mitä lämpötilaan ja ohjelmaan suosittelentte? Käytättekö huuhteluainetta? Entäpä linkous? Kuinka monta kierrosta?
Astianpesukone on paras tähän. Mulla on sellainen Tubberwaaran siivilä, jossa on sellainen siivilämäinen kansi. Laitan jauhenlihan sinne sisään ja yhden Fairin tapletin (näitä saa Liidelistä edukkaasti) koneeseen. Pikaohjelma riittää, mutta huuhtelukirkastetta kannattaa käyttää.
En lähtis tavan pesukoneessa pesemään, tai sitten pitää olla hyvä pesupussi. Komforttia en myöskään käyttäisi, tekee jauhenlihan ihan löllöksi.
Hyviä ideoita on paljon.
Minä taas kesällä pesen jauhenlihan mattolaiturilla mäntysuovalla.
Siitä tulee niin ihana metsäinen tuoksu.
Talvella pesen lihan saunassa pyykkilaudalla ja esikiehautan padassa lakanoitten kanssa. Ripustan ulos kuivumaan niin lakanat kuin lihan, ja katso, jälleen liha tuoksuu raikkaalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei te jauhenlihan pyykinpesukoneenssa pesevät! Mitä lämpötilaan ja ohjelmaan suosittelentte? Käytättekö huuhteluainetta? Entäpä linkous? Kuinka monta kierrosta?
Astianpesukone on paras tähän. Mulla on sellainen Tubberwaaran siivilä, jossa on sellainen siivilämäinen kansi. Laitan jauhenlihan sinne sisään ja yhden Fairin tapletin (näitä saa Liidelistä edukkaasti) koneeseen. Pikaohjelma riittää, mutta huuhtelukirkastetta kannattaa käyttää.
En lähtis tavan pesukoneessa pesemään, tai sitten pitää olla hyvä pesupussi. Komforttia en myöskään käyttäisi, tekee jauhenlihan ihan löllöksi.
Hyviä ideoita on paljon.
Siitä tulee niin ihana metsäinen tuoksu.Talvella pesen lihan saunassa pyykkilaudalla ja esikiehautan padassa lakanoitten kanssa. Ripustan ulos kuivumaan niin lakanat kuin lihan, ja katso, jälleen liha tuoksuu raikkaalta.
Mattolaiturit on kyllä käteviä kun siinä hangatessa ja huuhdellessa samalla peseytyy järvikin.
Näin talvella kun on pakkasta, niin jauhenlihalle on todella helppo tehdä lumipesu. Ensin vaan hakataan mahdollisimman ohueksi lätyksi tuo jauhenliha, nakataan se lumikinokseen ja pyöritellään huolellisesti lumessa. Lopuksi harjataan vimmatusti katuharjalla että saadaan kunnolla töhnät irti. Kyllä on tuon käsittelyn jäljeltä puhdas ja raikas jauhenliha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyviä ideoita on paljon.
Siitä tulee niin ihana metsäinen tuoksu.Talvella pesen lihan saunassa pyykkilaudalla ja esikiehautan padassa lakanoitten kanssa. Ripustan ulos kuivumaan niin lakanat kuin lihan, ja katso, jälleen liha tuoksuu raikkaalta.
Mattolaiturit on kyllä käteviä kun siinä hangatessa ja huuhdellessa samalla peseytyy järvikin.
Nyt ollaan samoilla linjoilla!
Kaksi kärpästä yhdellä iskulla. Juuri tätä ajoinkin takaa.
Terv. Mattolaiturimuija
Tää on kyllä yksi legendaarisimmista aloituksista. Että oikein jauheNliha ja sen peseminen 😄😄😄
Pyyhin myös pyllyni ennen kuin käyn gagalla.
En ole löytänyt kaupasta jauhen lihaa, mutta kuulostaa siltä, että sen joutuis pestä ensin pesukoneessa.
n eläimenä tosi likainen, iahn erilainen kuin nauta tai edes kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sipulia voi kuullostella mutta se on taitolaji. Sen verran pieni ääni niistä lähtee.
Itse kuulustelen sipuleita aina ennen kypsennystä:
-Missä olit viime keskiviikko iltana?
-Kaupan hyllyllä.
-Ai niinpäs olitkin.
Noin järkevästi . Veri valutetaan pois aina lihoista jos niitä on jäänyt ja salaatit pestään ei tässä mitään vitsi nikkareita tarvi olla. Ei tosiaan voi muistaa että Stalin hyökkäsi Suomeen jo vuonna 1939 eikä täällä mitään saksalaisia silloin ollut yhtäkään Viipurissa muutama juutalainen lumppukauppa oli siellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmankos mitään ei ole tapahtunut pannussa kun olen kuullostellut vaan. Jauhenlihan jätän kokonaan ostamatta, koska saan pelkästä ajatuksesta pahoja oireita vaikka kuinka mielessäni jynssäisin sitä. Lisäksi jauhenlihaa ei taida olla saatavana laktoosittomana, gluteiinittomana ja ilman jauhenkarvoja.
Vierailija kirjoitti:
n eläimenä tosi likainen, iahn erilainen kuin nauta tai edes kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse kuulustelen sipuleita aina ennen kypsennystä:
-Missä olit viime keskiviikko iltana?
-Kaupan hyllyllä.
-Ai niinpäs olitkin.
Sipulin kuulustelu on paikallaan.
Nykyään ei voi enää luottaa minkäänlaisiin vihanneksiin.
Minä panen sipulit viikoksi kahdeksi tyrmään ennen paistamista. Oppivat olemaan.
Vierailija kirjoitti:
En ole löytänyt kaupasta jauhen lihaa, mutta kuulostaa siltä, että sen joutuis pestä ensin pesukoneessa.
Myös minulle täysin tuntematon eläin. Saako siitä sisäfilettä ja miltä maistuu jos ei pese ennen kypsentämistä? En vain ole tottunut pesemään mitään lihaa, joten siksi kysyn.
Minä olen joskus pessyt jauhenlihan autopesulassa. Sen saa helposti pestyä siinä samalla reissulla, kun kaupasta tullessa poikkea huoltoasemalla tankkaamassa ja pesemässä auton. Jauhenliha asetellaan auton etupellille tai katolle ennen pesukoneeseen ajamista.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen joskus pessyt jauhenlihan autopesulassa. Sen saa helposti pestyä siinä samalla reissulla, kun kaupasta tullessa poikkea huoltoasemalla tankkaamassa ja pesemässä auton. Jauhenliha asetellaan auton etupellille tai katolle ennen pesukoneeseen ajamista.
Siihen saa sitten kivan kalseeratun pinnan paistaessa, kun ottaa pikavahauksen pesun päälle.
Kyllä tiskikoneessa tai pyykkikoneessa