Pesetkö jauhenlihan ennen kypsennystä?
Eli pesettekö jauhenlihan ennen kuin kypsennätte?
Kommentit (3424)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten kun Jauhenlihan on pesty Sipulija kuulosteltu sekä kulotettu ja Kanammunat kuorittu pestynä, ketä vielä korppu jauhoja lisää? Minä olen sen lainen. Heh ehkä sairaan loinen, vitsivitsi!
Eipä mitään lähen kiertää mualimaa.
Lähen kiertää maa ilmaa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä jauhenliha pestään sille erikseen valmistetulla jauhenlihan pesukoneella, joita myydään hyvin varustetuissa kodinkonekaupoissa!
Ei siihen tarvita erikoispesukonetta, minä pesen jauhenlihat jalkakylpylaitteessa, todella kätsy laite tuohon tarkoitukseen. Ensin tietysti liotan omat jalkani pehmoisiksi ja sen jälkeen asettelen jauhen sisäfileet laitteeseen (vettä ei tarvitse vaihtaa, jaloista irronneet kovettumat ja varpaanvälinöyhtät antavat fileille ihanan eksoottisen ja aromaattisen maun).
Laitteen pore- ja hierontatoiminnot mureuttavat jauhenfileet suussa sulaviksi. Paras tulos saavutetaan kun jauhenlihan annetaan olla koneessa vähintään vuorokausi.
Oikein hyvä idea. Saako käyttää...
Minä laitan rasiaan ja tiskikoneesen, samalla kun tiskit puhdistuu niin jauheliha kypsyy rasiassa.
Kätevää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten kun Jauhenlihan on pesty Sipulija kuulosteltu sekä kulotettu ja Kanammunat kuorittu pestynä, ketä vielä korppu jauhoja lisää? Minä olen sen lainen. Heh ehkä sairaan loinen, vitsivitsi!
Kyllä ennen vanhaan sivistykseksi riitti, että kierrettiin tahkoa sikalan takana. Ei ollut noin suurellisia tarpeita.
Vierailija kirjoitti:
Pesen. Kannattaa myös lingota lyhyellä ohjelmalla, muuten tulee turhan paljon vettä pannulle.
Tämä! 👍
Kyllä pesen! Mutta oletkos vähän höpsö, se kirjoitetaan jauheliha.
Minulla on holvikaarikeittiö-sisäänkäynti sellaista valkoista röpelötiiltä. Keittiössä on mukava puuhastella jauhenlihan kanssa.
Onko ketään kokeillut tätä jauhenliha reseptiä?
https://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/257166/Jauhenliha%20minestrone/
Just on jauhenlihasoppa liedellä. En kyllä pessyt mutta reilussa voissa valurautapannulla ruskistin.
Katja Pakkanen kirjoitti:
Onko ketään kokeillut tätä jauhenliha reseptiä?
https://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/257166/Jauhenliha%20minestrone/
Muuten tein just tarkalleen linkin ohjeella mutta nuo jätin pois. Tilalle perunaa. Tulee taatusti syötävän hyvää.
5 cm purjoa
2 dl palkopapua tai 2 dl herneitä
n.100 g pilkottua spagettia tai raketti spakettia
2 valkosipulinkynttä
3-4 rkl tomaattisosetta
1 tl kuivattua basilikaa
Vierailija kirjoitti:
Just on jauhenlihasoppa liedellä. En kyllä pessyt mutta reilussa voissa valurautapannulla ruskistin.
Mulla porisee JAUHElihasoppa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla porisee JAUHElihasoppa.
Luitko tuon edellisen linkin ohjeen? Siinä on jauheNliha
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pesen! Mutta oletkos vähän höpsö, se kirjoitetaan jauheliha.
Nyt narraat, etkö muka tiedä, että nuo kaksi ovat ihan eri tuotteet?
Itse ärsyttää että jauhenlihassa on jo lähtökohtasesti niin paljon vettä että "kuivuu kasaan". mitä tapahtuuu kun pesee jauhenlihan? Vesittyy entisestään.