Pesetkö jauhenlihan ennen kypsennystä?
Eli pesettekö jauhenlihan ennen kuin kypsennätte?
Kommentit (3424)
Huuhtelen tiskialtaassa, vähän luomutiskiainetta sekaan.
Tiedättekö saako jo nyhtöjauhenlihaa? Mietin et jauhe sopisi siihenkin tosi hyvin. Kotona tota on vaikee tehä, kun ennen nyhtöä se jauhenliha pitää pestä huolellisesti. Ja ohan se nyhtäminen myös tosi raskasta.
NyhtöJauhe kirjoitti:
Tiedättekö saako jo nyhtöjauhenlihaa? Mietin et jauhe sopisi siihenkin tosi hyvin. Kotona tota on vaikee tehä, kun ennen nyhtöä se jauhenliha pitää pestä huolellisesti. Ja ohan se nyhtäminen myös tosi raskasta.
Kyseinen eläin on jauhi eikä jauhe. Jauhista saatu liha siis jauhetaan ensin hienoksi ja sitten pestään. Pesemisen jälkeen jauhenliha kuulostellaab pannulla rasvassa sipulin kanssa.
Annan jauhelihan sulaa lämmitä huoneenlämmössä jonka jälkeen muotoilen siitä piirakan mallisen ja työnnyn siihen kunnes majoneesit lentävät jonka jälkeen jatkan ruuan laittamista
Kuulotetaan niitä jotka eivät kuule. Kuullotetaan sipulia.
Kullitetaan taulun kehys. Vai kullitetaanko jotain muuta?
IME mun kuullotusta[
quote=Vierailija]
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti. Ja jauhenlihan pyykkikoneessa ollessa kuullostan sipulit valmiiksi.
Ei sipulia mitään kuullosteta, vaan kuulotetaan!
Ärsyttää,kun ei osata Suomen kieltä.
Sipulia kuuLLotetaan, pilkun jälkeen lyödään välilyönti, suomen kieli kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella. Ärsyttääkö, kun et itsekään aina kirjoita täydellistä suomea?
Kaikki ei vaan tajuu ;)
No se oli aika huono. Trollin pitää olla ilmeisempi.
Toi ei ollut trolli, luepa koko ketju ihan ajatuksella.
Liotan jauhenlihaa avannossa pari vuorokautta ja sitten keitän saunan padassa.
Sen jälkeen perhe saunoo ja syödään jauhenpaisti puhtaana.
Itse ryöppään kolmeen kertaan.
Voi hyvä ihminen. Ikinä ei ikinä saa kaataa rasvaa viemäriin. Se on aina imeytettävä vaikka talouspaperiin. Olin juuri eräässä yhtiökokouksessa. Talon putkistot oli kuntotarkastettu. Tarkastaja oli pöyristynyt putkissa olevan rasvan määrästä. Kysyi eikö asukkaille ole jaettu tiedotetta että rasvaa ei saa ikinä laskea lavuaarista viemäriin. On kuulemma jaettu joka vuosi, mutta ihmiset ovat niin ajattelemattomia ja välinpitämättömiä. Ei siis auta vaikka laimennat rasvan kuumalla vedellä. Viileässä putkistossa rasva kuitenkin takertuu seinämiin. Tulee isot laskut taloyhtiölle putkistojen huuhtelusta. Sinäkin olet yksi maksajista, joko osakkaana tai jatkossa korotettuna vuokrana.
Laitan lihit vanhoihin sukkahousuihin, solmu perään ja pesu 40 asteessa, linkous 1200 rpm. Pesuaineeksi urheiluvaatteille tarkoitettu pesuneste, koska kovastihan se liha lenkkiä vetää.
Mikä on jauhi ja maistuuko jauhenliha erilaiselta kuin vaikkapa naudasta tai siasta tehty jauheliha?
Vierailija kirjoitti:
Laitan lihit vanhoihin sukkahousuihin, solmu perään ja pesu 40 asteessa, linkous 1200 rpm. Pesuaineeksi urheiluvaatteille tarkoitettu pesuneste, koska kovastihan se liha lenkkiä vetää.
Kiitos ideasta - olenkin ihan pulassa näiden jauhenlihojen kanssa, kun ostettiin kolme ostoskärryllistä Prisman juhlalihoja 69 senttiä paketti.
Kaksi kärryllistä on nyt pesty fairyllä tiskialtaassa hellästi puristellen, mutta nyt en jaksa. Työnnän loput sukkahousuihin ja koneeseen.
Hyvä kun laitoit tuon linkousnopeuden - muutoin olisin pyörittänyt 800 kierrosta, kun sitä käytän pitovaatteissakin yleensä. - Oliskin tullut liian vetistä ainakin lihapulliin - eivät sitten pomppaa kunnolla ja lapset valittaa.
Stefan kirjoitti:
En pese :D . Onkstää läppä
Et pese??!!!
- Turha sit tulla tänne itkemään "riistanmausta".
Eiköhön tämä aihe ole jo käsitelty, huokaus.
Miten on mahdollista että olen vielä hengissä, vaikka aina olen käyttänyt hanan kuumaa vettä? Ei ole edes mitään ripuleita ollut. Bakteerit lienee terveellisiä. Ja mitä aloitukseen tulee niin en todellakaan pese. Juuri siksi.