Pesetkö jauhenlihan ennen kypsennystä?
Eli pesettekö jauhenlihan ennen kuin kypsennätte?
Kommentit (3424)
Mieheni oli vartia, ei ole enään. Kumpa olisi. Pesen jauhenlihan
Vierailija kirjoitti:
Mieheni oli vartia, ei ole enään. Kumpa olisi. Pesen jauhenlihan
Suomenkielellä pitäisi sanoa että, mieheni on ollut Vartija muttei, ole enäänkään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tätä ketjua pitää ylläpidon täällä jatkuvasti nostella? Onko aiheet lopussa? Naurattaako tää jotakuta jatkuvasti?
Joo, eiköhän nämä jauhenlihat voisi jo haudata, pesuvesineen kaikkineen.
Sitten saataisiin graavijauhenlihaa! Siis ihan kuten graavikala alun perin on ollut maahan haudattua ja sillä tavoin säilöttyä kalaa. Siellähän se olisi maassa lionnut pesuvesineen niin ettei varmaan enää erikseen tarvitsisi pestä.
Lidlin lihat voi pesemällä saada syömäkuntoon, oli jauhi matkassa tai ei.
Anteeks.. Mitä?
Luinko mä just että joku _pesee_ jauhelihan?
Vierailija kirjoitti:
Anteeks.. Mitä?
Luinko mä just että joku _pesee_ jauhelihan?
Et. Lue tarkemmin. Vinkki: harvinainen eläin
Kun peset käytä lidlin pinkin väristä nestemäistä vaatteiden pesuun tarkoitettua ainetta sillä saa aromit parhaiten esiin paistettaessa.
Vierailija kirjoitti:
Kun peset käytä lidlin pinkin väristä nestemäistä vaatteiden pesuun tarkoitettua ainetta sillä saa aromit parhaiten esiin paistettaessa.
Aromipesä?
Kysyköö nasimalta vai syökö ne raakana
Mikäs elukka tämä jauhe nyt onkaan? 😂😂😂
Riippuu siitä olenko käyttänyt sitä tekovaginassa.
Kun olen paistanut jauhelihan pannulla, pesen jauhelihan sen jälkeen.
Eli laitan pannulle kylmää vettä ja sekoita, tällöin rasva kuoriutuu keltaisiksi läiskiksi veden pinnalle ja kuoron rasvan pois. Sen jälkeen huutelen jauhelihan ennen käyttöä.
Terveellisempää näin valmistettuna.
Ei tule eläinrasvoja tukkimaan omia tai perheen verisuonia. Maussa ei ole eroa vsiika rasvan poistaa näin.
Eikö täällä muut poista tuota eläinrasvaa paistamisen jälkeen jauhelihasta? Kylmävesi käsittelyllä? 10% jauhelihasta lähtee paljon eläinrasvaa pois ko. Käsittelyllä, 400 gr paketista....
Kokeilkas ihmeessä, jos kolesterooli vaivaa tai haluatte vähentää eläinrasvojen saantia. Tomaatilla, basilikalla yms. Maustetussa jauheliha kastikkeessa ei eroa huomaa, vaikka rasvan poistaisi em. Menetelmällä.
Me ollaan näin aina tehty, äidiltä opittu. Varmaankin... En nyt muista mistä on opittu...
Vierailija kirjoitti:
Mikäs elukka tämä jauhe nyt onkaan? 😂😂😂
Se on jauhi eikä jauhe. Jauhetta on esim. leivinjauhe.
Sana "jauhi" taipuu siis samoin kuin sana "vuohi".
Vierailija kirjoitti:
Eli laitan pannulle kylmää vettä ja sekoita, tällöin rasva kuoriutuu keltaisiksi läiskiksi veden pinnalle ja kuoron rasvan pois. Sen jälkeen huutelen jauhelihan ennen käyttöä.
Minäkin poistan kuoron rasvat, sillä eihän ne minun ole vaan kuoron. Saavat niilla voidella kultakurkkujaan. Minä tyydyn huutelemaan.
Kuoron tarkoittaa kuorin.
Siis kuorin rasvat, jotka nousevat kylmän veden pinnalle, pois.
Toki jauhenliha pitää aluksi huuhdella. Käsittelyn aikana raavitaan karvakäsillä p¤rsettä ja hiplataan munia, saadaan tavaraan aito itämainen aromi!