Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pesetkö jauhenlihan ennen kypsennystä?

Vierailija
11.11.2015 |

Eli pesettekö jauhenlihan ennen kuin kypsennätte?

Kommentit (3424)

Vierailija
3381/3424 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarviiko jauhenlihaa ees pestä jos sen laittaa magaroonilaatikkoon? Ja piti vielä kysyä että pitikö muna vatkata ennen magaroonilaatikon uuniin laittoa vai sen jälkeen?

-------------------------no mun mielestä ennen ja jälkeen siitä saa kiinteemmän ja ei ole magarooni miin veltto

Vierailija
3382/3424 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykysuositus on että jauheliha pestään kypsennyksen jälkeen.

---------------------------- voi ei... ihan oikeestikko ootko varma??? Ja minä raukka oon pessyt sen ennenkuin laitan lihan kylmälle paistinpannulle.

Väärä ketju teillä, tämä on jauhenlihaketju !

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3383/3424 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on jo pulaa naudanlihasta, kasvattaja tuottaa tappiolla. Onneksi kaikki eivät ole keksineet käyttää jauhenlihaa, muutenhan tulisi pulaa siitäkin.

Ratkaisu: lisää rahaa naudan viljelijöille (!) tai hirvenkaatolupia lisää

Vierailija
3384/3424 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on jo pulaa naudanlihasta, kasvattaja tuottaa tappiolla. Onneksi kaikki eivät ole keksineet käyttää jauhenlihaa, muutenhan tulisi pulaa siitäkin.

Ratkaisu: lisää rahaa naudan viljelijöille (!) tai hirvenkaatolupia lisää

Tai siis jauhenkaatolupia lisää.

Vierailija
3385/3424 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhenliha pesukoneeseen 90 5tuntia verkkopussissa, sen jälkeen siitä tehdään pyöreähkö köntti joka laitetaan keskelle avotulta muutamaksi tunniksi sitten vain paistelemaan ja avot

Vierailija
3386/3424 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en mutta ruskistamisen jälkeen huuhdon ylimääräset rasvat kuumalla vedellä hanan alla. Jää muuten tosi paljon rasvaa altaaseen. Hyvä keino jos haluaa rasvatonta kutakuinkin syödä.

🤭Hyi, kuulostaapa ällöttävältä!

Etkö sä mausta sitä jauhelihaa paistaessasi ollenkaan? Mausteethan huuhtoutuu pois.

Onhan noita tosi vähärasvaisia jauhelihoja saatavissa, mikset käytä niitä?😅😅😅

Vierailija
3387/3424 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jauhenliha pesukoneeseen 90 5tuntia verkkopussissa, sen jälkeen siitä tehdään pyöreähkö köntti joka laitetaan keskelle avotulta muutamaksi tunniksi sitten vain paistelemaan ja avot

Minä olen yrittänyt soveltaa tätä, mutta teen varmaan jotain väärin, kun tuon 5 h pesuohjelman jälkeen en löydä enää jauhenlihaa koneesta, ainoastaan hirveä haju ja lietettä verkkopussiin imeytyneenä. Tarkentaisitko, käytätkö pyykkietikkaa vai jotain ihan peruspesuainetta? Entä kuinka kova linkous?

Vierailija
3388/3424 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpa oliskin mitä pestä. Jauhenlihahyllyt ammotti marketissa tyhjinä🙄

Vierailija
3389/3424 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä, eikö tällä klassikoketjulla ole enää kruunua?

Vai muistanko väärin, että olisi ollut...?

Jäin kanssa miettimään. Kyllähän kruunu nyt tälle kuuluu, jos millekään täällä.

Vierailija
3390/3424 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen yrittänyt soveltaa tätä, mutta teen varmaan jotain väärin, kun tuon 5 h pesuohjelman jälkeen en löydä enää jauhenlihaa koneesta, ainoastaan hirveä haju ja lietettä verkkopussiin imeytyneenä. Tarkentaisitko, käytätkö pyykkietikkaa vai jotain ihan peruspesuainetta? Entä kuinka kova linkous?

Ehkä vähän tyhmäkin kysymys mutta kysynpä kuitenkin kun joskus tulee epäonnistumisia ihan terminologiaväärinkäsityksen takia.

Eli käytätkö jauhettua jauhenlihaa vai kokonaista jauhenlihakönttiä? Ensin mainittu ei oikein tahdo pysyä verkkopussissa etenkään kovan linkouksen aikana. Jauhetulle pitää olla tiiviimpi pussi.

Vierailija
3391/3424 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä vähän tyhmäkin kysymys mutta kysynpä kuitenkin kun joskus tulee epäonnistumisia ihan terminologiaväärinkäsityksen takia.

Eli käytätkö jauhettua jauhenlihaa vai kokonaista jauhenlihakönttiä? Ensin mainittu ei oikein tahdo pysyä verkkopussissa etenkään kovan linkouksen aikana. Jauhetulle pitää olla tiiv

Aika moni tosiaan kuvitellee että jauhenlihasta puhuttaessa on kyse jauhetusta lihasta.  Voi ollakin mutta ollaksemme tarkkoja puhukaamme vastaisuudessa jauhenlihasta tai jauhenjauhelihasta.

Vierailija
3392/3424 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan vain perus moottoriöljyä mitä sattuu löytymään tulee vähän sellainen peepeeq kastikkeen aromi siinä sivussa. Ihan 1200kierrosta ja tarvittaessa sitten linkoat vielä sen kuudennenkin kerran.

Vierailija
3393/3424 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumpa oliskin mitä pestä. Jauhenlihahyllyt ammotti marketissa tyhjinä🙄

Höpsö, olet käynyt jauhelihahyllyillä, ne on tyhjät. Jauhenjauhelihaa kyllä piisaa...

Vierailija
3394/3424 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en mutta ruskistamisen jälkeen huuhdon ylimääräset rasvat kuumalla vedellä hanan alla. Jää muuten tosi paljon rasvaa altaaseen. Hyvä keino jos haluaa rasvatonta kutakuinkin syödä.

🤭Hyi, kuulostaapa ällöttävältä!

Etkö sä mausta sitä jauhelihaa paistaessasi ollenkaan? Mausteethan huuhtoutuu pois.

Onhan noita tosi vähärasvaisia jauhelihoja saatavissa, mikset käytä niitä?😅😅😅

Voi vattu teitä, keskustelette jauhelihasta jauhenlihaketjussa!!!

Vierailija
3395/3424 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
3396/3424 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pesen, käytän ultraääni-pesuria. 

Juttelias Utelias
3397/3424 |
08.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei emännät, martat ja muut !

Nyt kehiin juhannuksen herkuimmat jauhenlihareseptit

Juttelias Utelias kaipaa jotain 'pirtsakkaa' :)

Vierailija
3398/3424 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteinen mureke jossa raaka-aineena esipesty jauhenliha, se maistuu kaikille

Vierailija
3399/3424 |
09.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perinteinen mureke jossa raaka-aineena esipesty jauhenliha, se maistuu kaikille

Lindströmin pihvi jauhenlihasta on myös kokeilemisen arvoinen.

Pihvihän on muuten saanut nimensä samasta alkulähteestä kuin metsästäjänleike: Susi söi Lindström -nimisen metsästäjän.

Vierailija
3400/3424 |
10.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä kesäspesiaali, smash-burger esipestystä jauhenlihasta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kahdeksan