Pesetkö jauhenlihan ennen kypsennystä?
Eli pesettekö jauhenlihan ennen kuin kypsennätte?
Kommentit (3424)
Mieheni, varakas toimitusjohtaja, ansaitsee niin hyvin, että voimme ostaa jauhenlihan esipestynä.
Mureke olisi perheen toiveissa, maukasta
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin meiän kylään perä-Hikiälle perustaa jauhenlihan pesulan, tokkopa menestyy???
No, onhan siinä ne metsästysmaat likellä, joten miksipä ei.
Tuoreeltaan nyljetty ja suolistettu jauhi voidaan kaiketi pestä myös paloiteltuna.
Vaativia asiakkaita varten olisi hyvä olla jauheen lihamylly. Lisämaksu jauhamispalvelusta.
Eikö jauhenlihan peseminen koskaan lopu? Luulis jo riittävän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti. Ja jauhenlihan pyykkikoneessa ollessa kuullostan sipulit valmiiksi.
Ei sipulia mitään kuullosteta, vaan kuulotetaan!
Ärsyttää,kun ei osata Suomen kieltä.
Ei sitä kuuloteta, vaan kuulostellaan!
Ärsyttää, kun ei osata Suomen kieltä.No ei. Sipulihan kulotetaan. Ärsyttää tosiaankin.
No nyt tuli uusi liha mulle, mitä sipu-lihasta voi valmistaa, kaskeamisen jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
Ei toki, jaetaan täällä perimätietoa uusille sukupolville. Enään ei todellakaan sukureseptit kulje äidiltä tyttärelle, mihin marttoja tarvittaisiin tai tätä ketjua, jos näin viellä tapahtuisi...🤔
en tiedä mutta suomea et ainakaan osaa,jauhenlihaa ei ole olemassa.
Vierailija kirjoitti:
en tiedä mutta suomea et ainakaan osaa,jauhenlihaa ei ole olemassa.
Onhan.
Ja mitä sinun suomen taitoihin tulee, niin pata kattilaa soimaa.
On uusi uhka jos vesi on tuollaista kuravettä kuin Seinessä, ei jauhenliha puhdistu.
Vierailija kirjoitti:
On uusi uhka jos vesi on tuollaista kuravettä kuin Seinessä, ei jauhenliha puhdistu.
Sempä takija onkin tärkeää tämmöiset ketjut. Uusia pesuntapoja tarvitaan yhän enemmän, kun luonnonvedet saastuu...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sempä takija onkin tärkeää tämmöiset ketjut. Uusia pesuntapoja tarvitaan yhän enemmän, kun luonnonvedet saastuu...
Varsinkin tämmöisellä helteisellä kelillä on tärkeää pystyä pesemään jauhenliha puhtaalla vedellä. Hätätilassa voi käyttää viimmeisen käyttöpäivän pullovettä.
Kiitos näistä kommenteista, nauroin vedet silmissä. Näin mainiota komediaa ei edes telkkarissa näe.
Voiko jauhenlihaa antaa kissalle? Pitääkö käsitellä jotenkin erityisellä tavalla? Kyseessä Karvinen-tyyppinen laiska suursyömäri.
Me ei itse syödä jauhenlihaa, kun ei uskalleta pestä sitä. Täällä on niin monenlaisia mielipiteitä, että koko suku on ihan ihmeissään miten se pitäisi tehdä.
Kiitos tästä ketjusta kaikille osallistujille.
Hyvät naurut heti aamusta, ei voi paremmin viiminen kesälomatorstai alkaa
Mieheni lentokapteeni, tuo aina jauhenlihat ulkomaanlennoilta kun kotiutuu.
Kerran sitten olin huolimaton lihaa pestessä kun minulla syönnin jälkeen todettiin tippuri naisten klinikalla.
Mieheni lentokapteeni totesi heti että minä olin itse aiheuttanut tartunnan, sanoi että sain sen jauhenlihasta mitä en ollut oikeaoppisesti pessyt.
Pitääki nytten kysyä että kuinka tavallista on että saa tippurin huonosti pestystä jauhenlihasta? Onko muut av mammat saanut?
Mieheni lentokapteeni ei petä, on itse näin sanonut ja uskon häneen.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni lentokapteeni, tuo aina jauhenlihat ulkomaanlennoilta kun kotiutuu.
Kerran sitten olin huolimaton lihaa pestessä kun minulla syönnin jälkeen todettiin tippuri naisten klinikalla.
Mieheni lentokapteeni totesi heti että minä olin itse aiheuttanut tartunnan, sanoi että sain sen jauhenlihasta mitä en ollut oikeaoppisesti pessyt.
Pitääki nytten kysyä että kuinka tavallista on että saa tippurin huonosti pestystä jauhenlihasta? Onko muut av mammat saanut?
Mieheni lentokapteeni ei petä, on itse näin sanonut ja uskon häneen.
Toi kerta kun sain tippurin niin olin vaan sutassu hätäsesti juuriharjalla ja mäntysuovalla. Sitten tein sitä jauhenlihamureketta mitä täälläkin mainostetaan.
Muutes ruukaan jynssätä vähintään sen puoltuntia.
Pelkäsin jo että laatikkoleukalentokapteenini haluaisi laittaa eron vireelle kun näin aiheutin huolmattomuudellani tautia.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni, varakas toimitusjohtaja, ansaitsee niin hyvin, että voimme ostaa jauhenlihan esipestynä.
Mureke olisi perheen toiveissa, maukasta
Annetaanko niille jauhille (mikä on oikea kirjoitusasu?) jo nimiäkin!?! Maukka!?!
Vierailija kirjoitti:
Ei kai sitä liikaa voi koskaan pestä...
Jos joskus saan jauhenlihaa, pesen sen pesunkoneella, juurinharjalla, mäntynsuovalla astianpesunkoneella. Sitten paistan sen paistamisenpannulla tai teen mureketta, jonka taas kypsennän leipomisenuunissa, enkä tietenkään mikronuunissa.