Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen kokoa 52-54 :(

Vierailija

Olen super-masentunut tajuttuani, että olen todella läski. Näin itsestäni otettuja kuvia hiljattain ja näytän todella lihavalta. Olen tiennyt olevani pullukka, mutta luullut että olen kuitenkin vain pikkuisen lihava. Kun kävin vaatekaupassa etsimässä uusia vaatteita, minulle mahtuivat vaan koot 52-54 ja osa niistäkin tiukkoja.

Mitä tässä voisi tehdä? Olen ns. laihduttanut niin kauan kuin muistan, mutta näköjään vaan lihon.

Sivut

Kommentit (20)

Vierailija

Ollaan samoja vaatekokoja sitten. Ja mä olen jo tiputtanut jo 26 kiloa... elämäntapamuutoksella pikku hiljaa parissa vuodessa.

Nyt tässä joulun alla olen alkanut itseäni vierottamaan sokerista. Suolat ja rasvat on vaihdettu jo. Sokeri on ollut pahin, ja siinä sarkaa riittää.

Liikunnan lisäys oman jaksamisen mukaan tietenkin vielä. Pikku hiljaa sitä alkaa kummasti jaksamaan enemmänkin.

Nykyään teen duunipäivän jälkeen viiden kilsan lenkkejä kävellen. Lisäksi kaikki hyötyliikunta huomioon. Duunissa kävelen parit kerrokset rappusia pitkin, nykyään jopa puuskuttamatta!

Kunto alkaa olla suht hyvä, että pärjään hoikkien kavereiden mukana lenkillä. Niin, että kaikille on hyötyä.

Vielä on mullakin matkaa, mutta näinpä nyt asiat kirkkaammin.

Voimia sulle ja kaikkea hyvää. Kunhan asenteen saat kohdilleen, niin elämäntapamuutos voi alkaa. Äläkä masennu mässypäivistä!

Vierailija

Miten olet laihduttanut? Ilmeisesti olet sortunut. Jätä herkut pois äläkä syö illalla klo 18 jälkeen mitään, vaikka olisi kuinka nälkä. Liiku päivittäin. Jos et tunnin kävelylenkkiä jaksa niin kunhan edes 15 minuuttia päivittäin niin sekin on eteenpäin. Tsemppiä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miten olet laihduttanut? Ilmeisesti olet sortunut. Jätä herkut pois äläkä syö illalla klo 18 jälkeen mitään, vaikka olisi kuinka nälkä.

Mistä mun kroppa tietää paljonko kello on? Onko ruuassa enemmän kaloreita kuuden jälkeen?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Itse tunnen itseni lihavaksi nyt koossa 40. Että onhan tuo aika iso koko.
Niin mäkin olen aina tuntenut, koosta huolimatta ja sehän on ollut se virhe nro 1. t: 4

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten olet laihduttanut? Ilmeisesti olet sortunut. Jätä herkut pois äläkä syö illalla klo 18 jälkeen mitään, vaikka olisi kuinka nälkä.

Mistä mun kroppa tietää paljonko kello on? Onko ruuassa enemmän kaloreita kuuden jälkeen?

No kun yleensä monet sortuu syömään iltaisin. Napostellaan tv:n ääressä herkkuja tai mutustellaan voileipää. Omalla kokemuksella olen laihtunut tuolla tavoin etten iltaisin syö, vaan päivällinen on klo 17 ja iltalla sitten vain kahvit.

Vierailija

Klo 18.00 jälkeen saa syödä. Riippuu siitä mitä syö ja kuinka paljon. Laihduttaessa ei ole pakko olla nälässä. Olen laihtunut vaikka syön illallisen 20.00-21.00 aikaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

No kun yleensä monet sortuu syömään iltaisin. Napostellaan tv:n ääressä herkkuja tai mutustellaan voileipää. Omalla kokemuksella olen laihtunut tuolla tavoin etten iltaisin syö, vaan päivällinen on klo 17 ja iltalla sitten vain kahvit.

Lihavan vika yleensä onkin syödä liian HARVOIN.

Vierailija

Hei, minäkin olin muutama vuosi sitten kokoa 54-56 ja nyt olen kokoa 40. Minulla toimi kalorien laskeminen yhdistettynä runsaaseen mutta melko kevyeen liikuntaan (= lähinnä kävelyä ja pyöräilyä).

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Oma kokemukseni on lähipiiristä ja itsestäni se, että syöminen on iltapainotteista. Päivisin ei välttämättä kaloreita tule paljoa, kun syödään aamupala, töissä lounas, kotona päivällinen, mutta illalla istutaan tv:n ääreen, kaivetaan herkut kaapista ja aletaan syömään. Tuo syöminen ei ole nälkää vaan ihan vain mässäämistä ja ruoasta nauttimista. Siitä pääsee eroon tekemällä periaatteen ettei iltaisin syö. 

Olisi mukava tietää ap:n ruokatottumukset eli miten syö normaalisti ja miten syö kun yrittää laihduttaa.

XXXL ja kutistumaan päin

Hei ap, minäkin olen samaa kokoa kuin sinä :) Tosin reilu vuosi sitten olin kokoa 62/64, joten itse asiassa tämä koko tuntuu jo ihan hyvältä. Pienemmäksi tosin aion vielä tulla, mutta prosessi on aika pitkä.

Sanoisin, että unohda kaikki tuollaiset nälkäkuurivinkit ja "kello 18 jälkeen ei saa syödä" -höpsötykset. Sen sijaan kannattaa panostaa siihen, että syöt säännöllisesti oikeaa, terveellistä ruokaa, jossa on tarpeeksi hiilihydraatteja, proteiinia ja rasvaa. Se auttaa ihan oikeasti napostelu- ja herkkuhimoon. Lisäät vielä mukaan reipasta liikuntaa ainakin 3-4 kertaa viikossa, ja yrität muutenkin olla aktiivinen arjessa, vaikka kävelemällä töihin tai kauppaan tai hakemaan lapsia päiväkodista. Etsi sellainen terveellinen elämäntapa, joka ei vaadi kamalasti erikoisjärjestelyjä tai "itsekuria" tai kärsimystä, vaan jota voit noudattaa vaivatta loppuelämän. Jos sokeri on sinulle ongelma, kannattaa ainakin aluksi pitää sen suhteen melko totaalia kieltolinjaa ainakin ensimmäiset kuukaudet, ja sitten varovasti lisäillä sokerihekkuja erikoistilanteisiin, jos sitä haluat. Minä ainakin suosittelen mahdollisimman normaalia elämää, ei kuureja.

Ammattitaitoinen ravitsemusterapeutti voi auttaa pääsemään alkuun, suosittelen! Oli minulle todella hyödyllistä, etsimme yhdessä juuri minulle ja minun elämääni sopivan ruokavalion. Rahaa siihen palaa, mutta omaan terveyteen panostaminen kannattaa.

XXXL (ja kutistumaan päin)

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Oma kokemukseni on lähipiiristä ja itsestäni se, että syöminen on iltapainotteista. Päivisin ei välttämättä kaloreita tule paljoa, kun syödään aamupala, töissä lounas, kotona päivällinen, mutta illalla istutaan tv:n ääreen, kaivetaan herkut kaapista ja aletaan syömään. Tuo syöminen ei ole nälkää vaan ihan vain mässäämistä ja ruoasta nauttimista. Siitä pääsee eroon tekemällä periaatteen ettei iltaisin syö. 

Olisi mukava tietää ap:n ruokatottumukset eli miten syö normaalisti ja miten syö kun yrittää laihduttaa.

Oma kokemukseni iltamässäämisestä on, että se johtuu siitä, että päivällä ei syödä tarpeeksi ja oikeanlaista ruokaa. Kyllä illalla voi ihan hyvin syödä, ja varsinkin jos on todella paljon ylipainoa, niin nimenomaan kannattaa panostaa hyvään ruokailurytmiin. Liian pitkä aika syömättä johtaa helposti ahmimiseen ja siihen että vedetään herkkuja kaksin käsin kun on liian nälkä. Jos maailman ylipaino-ongelma saataisiin kuriin sillä, että ihmiset vain "päättävät että eivät syö", niin.... noh, ainakin laihisbisneksellä menisi paljon huonommin. Mutta kun ei se vaan toimi niin. 

Eri ihmisillä toki vartalo toimii vähän eri lailla, mutta esim. omalla kohdallani aloin saada pysyvämpiä ja parempia laihdutustuloksia vasta kun opettelin syömään tarpeeksi usein. Nyt lähtenyt jo 60 kg, ja homma on yllättävän helppoa, kunhan muistan pitää ruokailurytmin. Ei tule juurikaan mielitekoja, ei tule syötyä vain tylsyyteen, kun vatsa on jo täynnä oikeaa ruokaa.

Vierailija

Missä te olette kaikki samankokoiset kuin minä ;) Tällä teitä "näkee" mutta aina kaupungilla liikkuessani mietin olevani ainoa läski maailmassa, kaikki muut paaaljon hoikempia. T: koko 52-54

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat