Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kehtaisitko myydä eteenpäin?

tuutu

Eli sain ilmaiseksi vaatetta eräältä henkilöltä, Hän itse tarjosi näitä tavaroita ja tarjouduin maksamaan niistä mutta hän ei huolinut rahaa.

Myöhemmin tämä henkilö velvoittikin minut tekemään ison palveluksen itselleen, eli mitään ilmaisia tavaroita nämä eivät olleetkaan.. Tämä palvelus ei ollut mikään kaupassa käyminen tai muu pieni asia vaan sen verran suuri ja pitkäkestoinen, että vaati minulta kohtuuttomasti omaa aikaa/vaivaa ja talouteni jäi miinukselle tuon palveluksen takia.

Nämä vaatteet eivät olleet mitään uusia, huomasin jälkeen päin että suurimmassa osassa hänen antamissaan vaatteissa oli joku vika; nyppyisiä, reikiä, osa vaatteen koristeista tippunut eivätkä sellaisena ilman korjausta olisi käyttöön päässeet. Suurin osa meni siis kierrätykseen, vain yksi vaate jäi itselle käyttöön, ja osa on nyt turhan panttina..

Kysymykseni onkin; tuntisitko että olet maksanut niistä tavaroista ja voit sitten myydä ne eteenpäin?

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Voi myydä. Muutenkin, jos joku antaa jotain eikä sovita lainasta, niin sen jälkeen ne ovat sinun omaisuuttasi ja voit tehdä niille mitä tahdot.

tuutu

Kysymyksessä on eräs mieheni sukulainen, ja olen eräältä toiselta hänen sukulaiseltaan saanut kuulla moitteita siitä että otin nuo tavarat vastaan ilmaiseksi. En ymmärrä sillä tämä tavaran antaja ihminen itse halusi eroon näistä tavaroista mutta ilmeisesti tein väärin kun otin ne ilmaiseksi vastaan. Heidän suvussaan ei taida olla käsitettä ilmainen..

Jos minä itse annan jotain tavaraa eteenpäin en oleta että kukaan olisi minulle kiitollisuuden velassa..

Vierailija

Aika omituinen tapa pyytää apua: ensin antaa käytettyjä vaatteita ja sitten on palveluksia vailla. Härskiä toimintaa.

Myyntiin vaan, jos luulet, että joku niitä ostaa.

Vierailija

Luuletko että vialliset vaatteet menee kaupaksi? Pistä vahinko kiertoon jollekin sukulaiselle ja tee selväksi keneltä vaatelahjoitus on alunperin saatu.

Vierailija

Kiitoksia vastauksista! itse tämän asian kanssa paininut. En ymmärrä miten voidaan velvoittaa johonkin vastapalvelukseen jos itse ilmaiseksi haluaa antaa.. Olisin ollut valmis tekemään jonkun pienen palveluksen, mutta se vaadittiin oli liikaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Luuletko että vialliset vaatteet menee kaupaksi? Pistä vahinko kiertoon jollekin sukulaiselle ja tee selväksi keneltä vaatelahjoitus on alunperin saatu.

Olen laittanut vialliset vaatteet jo kierrätykseen, omaan käyttöön ne eivät päässeet.

-ap

Vierailija

Ihan ilman palvelusten tekemistäkin voit myydä sen minkä olet saanut, sehän on silloin sinun.

Minä olen erikseen vielä sanonut kavereilleni, että laittavat myyntiin antamani lastenvaatteet ja lelut, kun eivät enää omille lapsilleen tarvitse.

Vierailija

Mä en olisi parin rievun takia alkanut tekemään isoja palveluksia edes syllistämisen jälkeen, enkä laittamaan tiliäni miinukselle. Olisin antanut femman rahaa ja sanonut että velkamme on nyt tasan. Millainen se iso palvelus oli?

Kirppikselle vaan. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mä en olisi parin rievun takia alkanut tekemään isoja palveluksia edes syllistämisen jälkeen, enkä laittamaan tiliäni miinukselle. Olisin antanut femman rahaa ja sanonut että velkamme on nyt tasan. Millainen se iso palvelus oli?

Kirppikselle vaan. 

Hoidin tämän naisen kissoja, rotu sellainen että turkki likaantuu todella helposti, paljon joutuu pesemään, myös takapuolia. Lisäksi yksi näistä kissoista ei ole sisäsiisti.. eli aina sai pelätä onko tehnyt tarpeensa joka paikkaan.. Näiden kissojen hoito on tehty todella hankalaksi ja monimutkaiseksi (ovat pikemminkin pikkulapsia kuin koiria)
Lisäksi asun noin 10kilometrin päässä ja minulla on itselläni koira, tämän naisen kissat eivät tule toimeen koirien kanssa eli käytännössä katsoen ajoin pitkin kaupunkia hoitamassa oman koiran ja hoitokissat sekä jossakin välissä töihin..
Eikä tässä vielä kaikki..

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Kirppikselle vaan. 

Hoidin tämän naisen kissoja, rotu sellainen että turkki likaantuu todella helposti, paljon joutuu pesemään, myös takapuolia. Lisäksi yksi näistä kissoista ei ole sisäsiisti.. eli aina sai pelätä onko tehnyt tarpeensa joka paikkaan.. Näiden kissojen hoito on tehty todella hankalaksi ja monimutkaiseksi (ovat pikemminkin pikkulapsia kuin koiria)
Lisäksi asun noin 10kilometrin päässä ja minulla on itselläni koira, tämän naisen kissat eivät tule toimeen koirien kanssa eli käytännössä katsoen ajoin pitkin kaupunkia hoitamassa oman koiran ja hoitokissat sekä jossakin välissä töihin..
Eikä tässä vielä kaikki..

Ei helvetti. Mä en olisi ikinä suostunut noin isoon hommaan, ja pikemminkin se menee niin päin että tollasesta annetaan bensarahat ja vaivanpalkkaa D:

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat