Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olkaa rehellisiä: hammasharjanne ja -mukinne siivo?

Vierailija
17.02.2024 |

Nyt raatorehellisyyttä tähän aamuun!! Sanokaa niin kuin asia on.

Meillä on miehen kanssa kylppärissä omat kaapit hygieniatuotteille. Yllättäen harvoin tulee katsottua miehen kaappiin (jossa on aika vähän mitään, hammassysteemit ja dödö).

Meinasin aamulla pyörtyä, kun pyyhin kylppärin pintoja ja samalla kurkkasin miehen puolelle: sähköhammasharjan varren alapinta ja hammasharjan muki ihan järkyttävässä p*skassa kun suoraan sanoo! 

Sanokaa nyt suoraan, miltä teidän hammasharjat ja muut siihen liittyvät tarvikkeet näyttää? Tiedän kyllä tasan tarkkaan, että ne likaantuu hyvin nopeasti ja kerää kaiken sonnan, mutta eikö niitä vois pitää edes vähän puhtaana... argh! 😄

Ja taustaa, ei olla masentuneita/alkokäyttäjiä kumpikaan, työssä käyviä ihmisiä jotka peseytyy päivittäin, ei lähdetä likaisena ihmisten ilmoille. Kummatkin osaa siivota ja tarttua imuriin.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun sähköhammasharjalla mukia ole. Hanastakin saa vettä suuhun. 

Vierailija
2/22 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin viikko sitten hammasharjan. Vaihdan sen n. 3kk välein. Ei ole mukia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kauhee, pitkään oon jo katellu et pitäis putsata.

Vierailija
4/22 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On puhtaat! 

Vierailija
5/22 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä just vaihdoin sähköhammasharjaan uuden harjan. Ja joka kerta huuhtelen ja kuivaan sen varren käytön jälkeen. Pysyy siistinä.

Hammasmukina mulla on tavallinen juomalasi jonka vaihdan ja tiskaan useamman kerran viikossa. Suosittelen.

Vierailija
6/22 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä just vaihdoin sähköhammasharjaan uuden harjan. Ja joka kerta huuhtelen ja kuivaan sen varren käytön jälkeen. Pysyy siistinä.

Hammasmukina mulla on tavallinen juomalasi jonka vaihdan ja tiskaan useamman kerran viikossa. Suosittelen.

Teen myös noin hammasharjalle, Hammasmukia en käytä.

Vierailija
7/22 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinaista mukia ei oo. Tai on muttei siitä oteta vettä suuhun vaan säilytetään vaan harjaa. Sen pesen kun näyttää siltä että pesua kaipaa. Hammasharja puhdas.

Teen kotisiivouksia ja asiakkaina melko varakkaita ihmisiä. Oikeastaan kaikilla todella likaiset sähköhammasharjan varret ja laturi. Mä pyyhin ne aina koska muuten ei pysy puhtaina.

Vierailija
8/22 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakaan ei ole mukia, kun sähköharja käytössä. En ymmärrä mitä heittoa sillä edes tekee... t. AP

Vierailija
9/22 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yökkk... En pese hampaitani vessassa  ekä söilytä siellä harjaa ym... Joka vc  vedolla pöllähtää ilmaan paska ja kusi  aerosoleja.. 🤮

Vierailija
10/22 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukin putsaan noin kerran kuukaudessa kunnolla tiskaten, koska siihen kertyy tavallisesti hammastahnan jäämiä purskutteluvaiheen vuoksi. Sähköhammasharja on peilikaapin päällä latauspalikan päällä, lataus täyteen noin 5-6 päivän välein. Harjan vaihdan 3 kk välein uuteen, koska tuosta eteenpäin se alkaa rispaantua liikaa ja teho laskee. Mutta en kyllä mitään kaappia tarvitse kyseiselle aparaatille. Peilikaapin päällisen pyyhin pölyistä kerran viikossa ja laitteeseen kertyvät möhnät hankaan pois, kun alkavat näkyä. 

Vierailija
11/22 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yökkk... En pese hampaitani vessassa  ekä söilytä siellä harjaa ym... Joka vc  vedolla pöllähtää ilmaan paska ja kusi  aerosoleja.. 🤮

Sen kannen voi laskea alas ennen vessan vetoa.

Vierailija
12/22 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka laittaa kannen, niin siitä huolimatta  ne vieraan paska aerosolit leijuu  harjaasi jonka laitat suuhusi... Yyöööökkkk.. 

Vierailija
13/22 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessan tasolla on peltiämpäreitä. Muksulla on omansa koska harjansa on täynnä pitkiä hiuksia ja kaikki tavarat on jatkuvasti märkiä, joten en halua omia kamoja samaan. 1 on hammasharjoille ja tahnalle. Siinä on tahna, mun harja ja sähköharjan runko.Lapsi sen sähköharjan halusi 11 vuotta sitten ja mies on ainoa kun sitä toisinaan käyttää. Mies pitää manuaaliharjaansa hammasmukissa, hän on ainoa joka käyttää mukia.

Pesen peltiämpäreitäni muutaman kerran vuodessa. Mies vie hamnasmukinsa tiskikoneeseen kun siellä on tilaa ja edellisestä pesusta aikaa. Teini tekee peltiastiallaan mitä haluaa, mä en uskalla edes kurkata sen pohjalle mitä möhnää sinne on kertynyt, pesty sitä ei kehoituksesta huolimatta ainakaan ole.

Hammasharjat on vaihdettu ennen joulua, eli alkaa olla aika...

Vierailija
14/22 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka laittaa kannen, niin siitä huolimatta  ne vieraan paska aerosolit leijuu  harjaasi jonka laitat suuhusi... Yyöööökkkk.. 

Höpö höpö. Terveen ihmisen kuulukin saada hieman bakteereja silloin tällöin, pysyt terveempänä. Ns. ylihygieenisyys on enemmän pahasta. Hieman aiheen vierestä - lähemmäs viisikymppisenä olen ollut ala-asteikäisestä lähtien hyvin vähän kipeänä. Esimerkiksi nykyisessä työssäni olen ollut 18 vuotta ja sairaslomapäivät pystyy laskemaan tuolta ajalta kahden käden sormin. Kotini ei ole koskaan ollut mikään siisteyden tyyssija, mutta ehkä juuri se on syy, etten juuri koskaan sairastu. Toki muitakin syitä voi olla, kuten luonnollisesti/syntyjään hyvä vastustuskyky, mutta silti pidän hammasharjaani wc:ssä ja vedän vessan vasta kannen laskemisen jälkeen eikä se ole minulle "yök".

Vierailija
15/22 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvältä näyttää. Teline puhdistetan viikottain siivouksen yhteydessä ja harja vaihtuu muutenkin 4-6 viikon välein uuteen.

Vierailija
16/22 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No on vähä OT nyt. Mutta jos tästä pitää keskustella, niin saa olla kyllä melkoinen pa*kakaaos maailmassa, että joku muu kuin minä tai mies menee meidän yläkerran kylppäriin. Siinä vaiheessa taitaa olla yks hailee, miltä miehen hammasharjan varsi näyttää.

Miten ihmiset nuolee toisten pe*sereikiä ja vielä pitävät siitä? Kai siinäkin aika paljon bakteereja siirtyy, vai pestäänkö röörit ensin kloritilla? Kertokaa toki. AP

Vierailija
17/22 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuta ei huuhdella harjauksen jälkeen!

Vierailija
18/22 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotka menee ihan hengityksesi mukana keuhkoihisi. 

Vierailija
19/22 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä muki

Vierailija
20/22 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Harjauksen jälkeen suun voi huuhdella pienellä vesimäärällä (esim. ruokalusikallisella vettä), joka sitten syljetään pois suusta. Runsas huuhtelu pienentää syljen fluoridipitoisuutta, mikä saattaa heikentää fluorihammastahnan vaikutusta B, ks. Vältä viisaasti -suositus"

Älkää huuhdelko sitä suutanne.

https://www.kaypahoito.fi/hoi50127

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yhdeksän