Kokeillaas näin: mitä muille itsestäänselvää asiaa et itse oikein ymmärrä?

Vierailija

Minä en ihan tajua, mikä siinä perheenlisäyksestä kiinnostumisessa niin häiritsee. Iloinen ja ihana asia.

En kysele, kun se on monelle kumman kova paikka ja yleinen mielipide on, että on itsestäänselvän törkeää olla kiinnostunut siitä, saako joku vauvan. Ei se silti estä sitä, että minua aidosti kiinnostaa enkä ymmärrä hermostumista asiasta.
Itsellänikin lapsettomuustutkimuksista kokemusta eikä vauvaa ole kuulunut, mutta ihan avoimesti olen niistä kertonut kun joku on kysellyt tepsuttelevista pikkujaloista. Eivät ole kyselleet toiste. Onhan se kova paikka, mutta tuskaa riittää ilman että pitäisi lisäksi vielä salailla ja hävetä ja raivota.

Kommentit (11)

Vierailija

Minä en tajua, miten jollekulle, aika monillekin, maailma on täynnä itsestään selviä sääntöjä joka asiaan. Näkkäri voidellaan vain sileältä puolelta. Jogurttia syödään vain kaksi desiä kerrallaan ja pikkulusikalla. Kun pistetään kahdet verhot ikkunaan, pistetään kuviollinen verho peittämään ikkunaa ja yksivärinen peittämään seinää. Leivän päälle ei saa laittaa sekä juustoa, että makkaraa, tai sekä voita, että hilloa. Perunat laitetaan vasta kiehuvaan veteen ja aterimet pitää olla lokerikoissa aina samassa järjestyksessä, koska joskus muinoin niitten järjestyksestä on tehty joku vekkuli muistisääntö.  Näistä säännöistä ei koskaan luisteta ja ne otetaan vakavasti. Olen tällaisten ihmisten seurassa aina ihan pihalla, musta tuntuu että hei pitäisikö nämä asiat oikeasti tietää ja toisekseen, että mitä merkitystä näillä loputtomilla pienillä säännöillä oikein on.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En tajua pesäpallon sääntöjä vaikka useampi ihminen on niitä yrittänyt nyt aikuisiälläkin selittää.

Minulla on tämä paitsion suhteen kaikissa lajeissa. Johtuu ihan kyllä kiinnostuksen puutteesta, liian monimutkainen selitys niin vähän kiinnostavaan asiaan, ei pysy päässä.

Vierailija

Joillekin on itsestäänselvyys mennä autolla kaupan oven eteen vaikka haetaan se maitopurkki ja koti on 100 metrin päässä. En tajua.

Vierailija

En ymmärrä miksi puolet lehdestä on urheilua. Minusta on ihmeellinen ajatus, että ihmiset oikeasti maksavat vuodessa isoja summia (eli puolet lehtitilauksen arvosta) siitä että saavat lukea kuka heitti mitäkin esinettä ja kuinka pitkälle, tai kuka sohi palloa joko jaloilla tai jollain mailalla milloin mihinkin maaliin missä päin maailmaa. Suomi on ilmeisesti täynnä aivan mahdottomia reipastuksia, joille urheilu on sydämen kirjoittaa.

Vierailija

Että urheilu-uutiset ovat tärkeitä ja välttämättömiä. Miksi pitää tietää kuka on heittänyt jotain keppiä ja kuinka pitkälle?

Vierailija

Kolmen muuttujan yhtälö menee yli hilseen vaikka muuten matikassa ihan kohtuullisen hyvä olenkin (lukiossa taisi keskiarvo olla 9)...

Vierailija

Se, ettei muka voi leipoa yöllä.
Tai kaikki on jotenkin ihan tyrmistyneitä, jos kertoo leiponeensa yöllä. Koko elämänsä tehnyt vuorotyötä, hyvä nukkuja niin rytmin poikkeamat ei haittaa ja jos ei vatkainta käytä niin ei tule edes meteliä. Miksi ei voisi leipoa yöllä?

Vierailija

Kiitos! En ole edes ajatellut näitä, asiat vaan on aina mennyt noin. Menenkin heti sotkemaan aterimet väärille paikoille ja syön jogurttia isolla lusikalla. Jännitystä elämään. :D

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat