Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opettajani teki lastensuojeluilmoituksen

oikeutta-
10.11.2015 |

Eli siis minun opettaja teki lastensuojeluilmoituksen väittäen etten muka pärjää lapseni kanssa. Tämä väite on täysin perätön. En ole missään vaiheessa ikinä sanonut tai edes vihjannut hänelle ettenkö pärjäisi. Tämä syyte loukkasi minua ERITTÄIN suuresti ja tunnen oloni nöyryytetyksi. Enkä halua jättää asiaa tähän. Voinko viedä asiaa eteenpäin jotenkin? En todellakaan hyväksy sitä että minusta tehdään perättömiä ilmoituksia varsinkin kun lapseni on todella onnellinen ja hyvinvoiva ja kuka tahansa läheiseni pystyy todistamaan sen.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo sosiaaliset tilanteet on se minun heikkous. Olen siis hyvin aktiivinen tunneilla ja tehtävät palautan ajoissa. Mutta välillä tulee niitä huonoja kausia sitten ja silloin teen kotona tehtäviä. Koululla tästä ollaan tietoisia. Mutta se ei vaikuta millään lailla minun lapseni elämään ja siksi tuntuu pahalta tuommoset ilmotukset. Minulla on laaja tukiverkosto enkä tarvitse tuntemattomien apua mistä tämä opettajakin on tietoinen. Hän on koko ajan ollut jotenkin vihamielinen minua kohtaan ja tänään puhui että olen lopettamassa koko koulun vaikken ikinä ole kellekkään puhunut mitään sellaista. Olen todellä hämilläni melkeinpä kaikesta mitä tulee tähän opettajaan.

En tiedä mitä opiskelet, mutta miten arvioit pärjääväsi tulevassa ammatissasi? Eikö siihen sisälly sosiaalisia tilanteita? Vältteletkö myös lapsesi kanssa sosiaalisia kontakteja "huonoina kausina"?

Vierailija
22/28 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku henkilö on hyvin ahdistunut esim niin ettei pysty tulemaan sen vuoksi kouluun niin eiköhän siinä tule mieleen että miten pärjää kaksin pienen lapsen kanssa ja olisiko lapsen kehitykselle parempi olla arkisin esim päiväkodissa.

Ihan outoja kommentteja ja syyllistämistä. On aivan eri asia olla oman lapsen kanssa kuin vieraiden ihmisten. En ole tiennytkään, että sosiaaliset pelot ovat syy lasulle. Jos arki hoituu eikä esim. neuvolassa olla huolestutti, niin miten jollain ulkopuolisella lasta näkemättömällä voi olla syytä huolestua. Opettaja ei vain pidä aloittajasta ja teki siksi lasun.

Luuleeko joku oikeasti, että jos ahdistuu sosiaalisista tilanteista tms, niin myös oman lapsen kanssa kahdestaan ahdistuu? Omituista ajattelua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä ap:n sairaudesta mitään, mutta ihan näin yleisesti ihmettelen kahta asiaa:

1) Miksi ap on vakuutellut opettajalle pärjäävänsä lapsen kanssa? Onko siis huolesta keskustetu jo aiemmin ja mitä opettaja kertoi huoleksi?

2) Ap:n huonot kaudet vaikuttavat myös lapseen. Onko lapsi tuolloin neljän seinän sisällä katsomassa, kun ap tekee tehtäviä? Mitä jos lapsi sairastuu ja on tarvetta viedä hänet lääkärille? Mitä kaikkea muuta nuo huonot kaudet estävät, jos ne estävät ihan perusopiskelun? Ja jos ne eivät estä mitään, niin miksi ne estävät kuitenkin opiskelun?

Opettaja voi olla epäreilu mutta itsekin kyllä kokisin huolta tuollaisessa tilanteessa. Jo nyt ihmetyttää, miten ap pärjää huonojen kausien aikana, jos ei voi käydä kaupassa, lääkärissä, puistossa jne. Toisaalta en ehkä opettajan kokisi, että juuri minun pitäisi tehdä lastensuojeluilmoitus, kun en ole lääkäri enkä ole ikinä lasta edes nähnyt. Ennemminkin olisin saattanut olla yhteydessä neuvolaan ja vihjaista, että huonoja kausia on taas meneillään ja että ne estävät perussosiaaliset kanssakäymiset.

Vierailija
24/28 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen kivitys täällä alkoi, kukaan teistä ei tunne minua tai tiedä mitään. Lapseni on kyllä hoidossa ja hänellä on isä ja isovanhemmat eikä todellakaan ole neljän seinän sisällä. Joka päivä ulkoillaan toista tuntia. Ja minulla hoituu kaikki kotihommat. Ainut ongelma on se kylille lähteminen ja mennä paikkoihin missä paljon ihmisiä niin täällä mut leimataan jo ihan sairaaksi psykopaatiksi joka kiduttaa lasta. Hävetkää! Ottakaapa selvää tuosta ahdistuneisuudesta. Se jos en itse voi käydä hetkeen jossakin ei ole riittävä syy lastensuojeluilmoitukseen. Eikä se ole lapselta pois kun on niitä läheisiä jotka mielellään käyvät hänen kanssaan joka paikassa minne en itse juuri silloin kykene mennä ellei ole kyse esim.hätätapauksesta. ja toistan vielä että hän on hoidossa eikä kotona koko päivää!!!

Vierailija
25/28 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen kivitys täällä alkoi, kukaan teistä ei tunne minua tai tiedä mitään. Lapseni on kyllä hoidossa ja hänellä on isä ja isovanhemmat eikä todellakaan ole neljän seinän sisällä. Joka päivä ulkoillaan toista tuntia. Ja minulla hoituu kaikki kotihommat. Ainut ongelma on se kylille lähteminen ja mennä paikkoihin missä paljon ihmisiä niin täällä mut leimataan jo ihan sairaaksi psykopaatiksi joka kiduttaa lasta. Hävetkää! Ottakaapa selvää tuosta ahdistuneisuudesta. Se jos en itse voi käydä hetkeen jossakin ei ole riittävä syy lastensuojeluilmoitukseen. Eikä se ole lapselta pois kun on niitä läheisiä jotka mielellään käyvät hänen kanssaan joka paikassa minne en itse juuri silloin kykene mennä ellei ole kyse esim.hätätapauksesta. ja toistan vielä että hän on hoidossa eikä kotona koko päivää!!!

Tänne nyt ei todellakaan kannata tulla kertomaan asioitaan eikä kyselemään neuvoja. Tai nettiin ylipäätään. Täällä ihmiset huutelevat nimettömänä kaikkea törkyö. Aivan sama mikä on sinun ongelmasi niin AINA saat lokaa niskaan! Itse tiedät parhaiten miten asiat ovat.

Vierailija
26/28 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertoisitko vielä, mihin ammattiin olet opiskelemassa?

Vierailija
27/28 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joku henkilö on hyvin ahdistunut esim niin ettei pysty tulemaan sen vuoksi kouluun niin eiköhän siinä tule mieleen että miten pärjää kaksin pienen lapsen kanssa ja olisiko lapsen kehitykselle parempi olla arkisin esim päiväkodissa.

Ihan outoja kommentteja ja syyllistämistä. On aivan eri asia olla oman lapsen kanssa kuin vieraiden ihmisten. En ole tiennytkään, että sosiaaliset pelot ovat syy lasulle. Jos arki hoituu eikä esim. neuvolassa olla huolestutti, niin miten jollain ulkopuolisella lasta näkemättömällä voi olla syytä huolestua. Opettaja ei vain pidä aloittajasta ja teki siksi lasun.

Luuleeko joku oikeasti, että jos ahdistuu sosiaalisista tilanteista tms, niin myös oman lapsen kanssa kahdestaan ahdistuu? Omituista ajattelua.

Ahdistunut ihminen ei näe muuta kuin itsensä. Aivan tukehtuu ahdistukseensa kun ei pääse siitä eroon. Siinä ei juuri voimavaroja riitä muuhun vaikka siihen opiskeluun tms niin miten sitten vaativan lapsen kanssa.

Oletko koskaan tavannut oikeasti ahdistunutta ihmistä? Minä olen monta.

Ja tuo on kyllä ihmeellisistä ihmeellisin kommentti että opettaja ei vain pidä aloittajasta ja siksi teki lasun! Jotain rajaa.

Vierailija
28/28 |
10.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleva lähäri??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän