Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muutto Englantiin

Vierailija

Onkos täällä muita Englantiin haikailevia paikalla? Määräaikainen työ loppuu näillä näkymin ensi vuonna enää usko että kovin helpolla töitä löytyy kotipaikkakunnalta. Muutto työn perässä olisi pakko tehdä, joten miksikään ei samantien maan rajojen ulkopuolelle. Englantiin haluaisin koska olen siellä nuorena asunut ja muutama ystävä löytyy sieltä myös. Ikä on jo lähempänä 40v eikä lapsia, ajattelin että nyt olisi viime hetket lähteä.

Kommentit (5)

Vierailija

Itse olen asunut siellä nuorempana. Miksipä et tosiaan lähtisi, kun kerran mikään ei sinua tänne Suomeen sido? Pääsee sieltä takaisinkin, jos ei sittenkään viihdy, tai ei viihdy loppuikää vaikka vähän aikaa viihtyykin.  Älä ainakaan anna iän rajoittaa, ajatellen että ei enää nelikymppisenä muuteta ulkomaille. Jos töitä sieltä löytyy, niin ihan hyvin voi muuttaa! 

Itse en enää kyllä britteihin kaipaa. Mun alalla siellä ihan liian kova ja stressaava työelämä, eikä sääkään lopulta niin kauheasti Suomea parempi. Etelämpään tekisi mieli nyt meikäläisellä.

Vierailija

Saksa tai espanja olisi se ykkösvaihtoehto mutta koska kumpikaan kieli ei kovin hyvin luonnistuu niin työn saanti varmasti aika hankalaa.
Brittiläinen pankkitili löytyy ja alkuun voisi majaillalla tuttavan nurkissa, jäisi se hervoton sähkö-kaasu yms sopimusten teko ainakin alkuvaiheessa pois.

Vierailija

Mihin maahan aiotkaan, aloita valmistautuminen nyt. Käännätä tutkintotodistuksesi englanniksi, jos ne eivät jo ole. Samoin työtodistukset. Aloita myös työpaikan etsintä. Asuntoa on erittäin vaikea saada ilman työpaikkaa. Jos tiedät jo nyt, että haluat lähteä, niin mikä estää toimimasta haaveiden eteen?

Vierailija

Asuntoa en alkuun tarvitse ja työ/koulutodistuksia siellä ei ole kukaan koskaan kysellyt tai katsonut, olen ne jo kääntänyt aikoinani. En tiedä onko käytäntö muuttunut, mutta kun muutin takaisin Suomeen eivät suostuneet kirjoittamaan työtodistuksia perinteiseen suomalaiseen tapaan. Aika pitkälti homma meni suosittelijoiden kautta. CV oli se mitä katsottiin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Asuntoa en alkuun tarvitse ja työ/koulutodistuksia siellä ei ole kukaan koskaan kysellyt tai katsonut, olen ne jo kääntänyt aikoinani. En tiedä onko käytäntö muuttunut, mutta kun muutin takaisin Suomeen eivät suostuneet kirjoittamaan työtodistuksia perinteiseen suomalaiseen tapaan. Aika pitkälti homma meni suosittelijoiden kautta. CV oli se mitä katsottiin.

Sama kokemus oli muuten mulla (oon it-alalla): kukaan ei kysellyt eikä katsonut opinto- tai työtodistuksia missään. 

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat