Miten päästä työkyvyttömyyseläkkeelle (ei ole porovo)?
Mun ongelma on siinä, että sinne ei kuulemma päästetä jos alkoholin käyttö on reippaanpuoleista, vaan pitäisi kuulemma olla juomatta pitkän aika, jotta työkunto selviää. Juomatta oleminen pitkää ein kuitenkaan ole vaihtoehto, sillä tykkään dokaamisesta enkä halua luopua siitä.
Pääseeko työkyvyttömyys vaikka valittamalla mt-ongelmalla? Ja täytyykö sinne päästäkseen taistella sossun ja kelan kanssa pitkäänkin, vai onko se vain viikkojen tai muutamien kuukausien taisto?
Työkyvyttömyyseläkkeella saisi enemmän rahaa joka kuukausi enemmän rahaa kuin nyt, miklä olisi tarpeen. Nyt joutui koko ajan valitsemaan alkoholin ja pajan välillä, koska molempiin harvemmin riittää rahat ja yleensä tulee valitettu alkoholi, koska se on voimakkaampi päihde ja vaikutus on pitkäkestoisempi. Siihen kuitenkin alkaa toleranssi kasvamaan jo liian korkeaksi ja jotain pitäisi saada lisäksi, että sillä pääsee kunnon oloihin.
Edelleenkään ei ole provo, vaan työkyvyttömyys pitäisi päästä, jotta ei tarvitsisi enää räpeltää sossun ja työkkärin ja rahaa tulisi enemmän tilille? Onko palstalla sitten ketään, joka on omatoimisesti pystynyt tappelemaan itsensä työkyvyttömyyseläkkeelle?
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkyvyttömyyseläkkeelle pääsee jos henkilö on ollut yhtäjaksoisesti vuoden sairaslomalla ja sen jälkeen lääkärit todenneet työkyvyttömäksi, eikä edes kuntoutus auta. Ja tietysti pitää olla vakava sairaus ja muu työtä rajoittava tekijä. Mielenterveys ongelmien tai selkäkipujen takia tuskin kukaan pääsee eläkkeelle, kun nykyisin on tehokkaat lääkkeet.
Miksi oletat työkyvyttömyyseläkkeen olevan suurempi, kuin muut tuet, ellet ole ollut hyväpalkkaisessa työssä vuosikymmeniä.
Jos pystyt käyttämään alkoholia reippaasti, niin tuskin pääset työkyvyttömyyseläkkeelle, sillä työkyvyn selvittämiseksi tarvitaan useamman vuoden raittiutta.
Mistä ihmeestä tulee luulo että mt ongelmiin on tehokkaat lääkkeet :D joo voit istua nurkassa kuola suupielistä valuen tai sitten sekoat pahemmin. Yleensä vedetään lääkkeitä jotka on tarkoitettu jonkun muun vaivan hoitoon. Minäkin nyt syön masennukseen periaatteessa laihdutuslääkettä ja mielen tasaamiseen epilepsialääkettä.
"
Masennus kuitenkin harvoin johtaa pysyvään työkyvyttömyyteen, sillä lääkkeet ja kuntoutus auttavat, jolloin henkilö on sairauslomalla ja hänen on mahdollista palata myöhemmin työelämään.
Masennus onkin kevyttä settiä vielä. Minä en edes huomaa olevani vaikeasti masentunut mutta testien mukaan olen. En tiedä miltä sitten normaali olo tuntuu mutta varmaan ovat kuin aineissa.
Niin ja siis oon 30 vuotta sairastanut masennusta, mutta vain 11 masennuslääkettä syönyt. Kaikkiaan 23 mielialalääkettä on tullut syötyä "uran" aikana.
Jos alkoholi ei toimi, niin keittele itse kotiviiniä. 4 plo kun vetää, niin toimii. t. rapajuoppo
Skitsofrenialla pääsee 100% varmuudella. Kannattaa syödä ennen tarkastuksia sopivanlaisia sieniä, jolla saa pään sekaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olin 2 vuotta töissä ja eläke on 850 työeläke ja kansaneläke 240. Ikäkerroin nostaa sitä 22% minulla 2 vuoden sisällä. Asumistuki päälle tietysti.
Siis reilusti parempi paketti kuin tt-tuki+asumistuki.
No sehän riippuu niistä tienatuista työeläkkeistä.
Takuueläke on n. 750€.
Vierailija kirjoitti:
Takuueläke on n. 750€.
Onhan toi + asumistuki paljon parempi kuin tt-tuki+asumistuki.
Masennus onkin kevyttä settiä vielä. Minä en edes huomaa olevani vaikeasti masentunut mutta testien mukaan olen. En tiedä miltä sitten normaali olo tuntuu mutta varmaan ovat kuin aineissa.