ruuan jälkeen limaa kertyy kurkkuun ja pitää röhiä pitkään.. missä vika?

ap

otsikossa kysymys.. usein tulee tämmöne röhinä olo..
tänään olen syönyt seuraavia raaka-aineita ja niiden jälkeen alko röhinä ja hirveä tukkoisuuden tunne kurkussa.. ikävää..

avocado, tomaatti, riisikakku, kookosöljy, kahvi, sitruuna, merisuola

itse veikkaisin tuota riisikakkua.. söin 2 kpl niitä.. kai niissä jotakin myrkkyä on juuri uutisoitiin mutta tätä leivän tilalla.. noudatan "paleo" ruokavaliota.. en ole ehdoton mutta pyrin olemana ilman viljoja, sokeria, margariinejä, maitotuotteita..

onko muilla samanlaisia ongelmia? mistä johtuu, selvisikö?

Sivut

Kommentit (48)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
millä lailla kilpirauhanen sen tekisi? en vedä väärään kurkkuun ruokaa kun hyvin hyvin harvoin.. 

ap

En tiedä, mulla tekee. Siksi kysyin.

Vierailija

Kyllähän tuo lievältä allergisuudelta kuulostaa. Itse pitäisin riisikakkuja todennäköisempänä aiheuttajana tomaattia tai avokadoa. Mutta asiahan selviää helposti: kokeile syödä noita ruoka-aineita jotka aiheutti oireet erikseen, ja katsoa mistä tulee uudestaan oireet. 

Vierailija

Minulla etenkin maitotuotteet tekevät tuota limaa. Tiedän mistä puhut, kurkkua pitää selvitellä koko ajan ja "röhiä". Minulla alkoi oireet hometalossa asuttuani, mutta astmaa tms. ei kuitenkaan ole.

Vierailija

en syö maitotuotteita kuin hyvin satunnaisesti (en edes viikottain) joten tuskin niistä. vaikka olenkin huomannut että maitotuotteet keräävät limaa ja siksi siisn välttelen niitä.. kiitos vinkeistä pitää myöhemmin yrittää erikseen kaikkia tuotteita ja katsoa miten käy.. tämä kun vaivaa minua hyvin usein.. 

ap

Vierailija

Mul on sama ongelma ja oon vasta 22-vuotias :/ kumpa ei oo refluksi.

Maitotuotteet oon jättänyt pois. Samoin mehut ja limsan, joita en muutenkaan oo ikinä paljon käyttänyt, mut limsa oli kyl pahin.

Mäkään en tupakoi enkä juo alkoholiakaan usein.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat