Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä olette? Serkuksilla sama nimi? ov

Vierailija
27.06.2008 |

Vähän ärsyttää, kun siskoni meni antamaan omille tytöilleen just ne nimet, mistä minä olen tykännyt ja puhunut koko pienen ikäni, että jos joskus saan tytön, hänestä tulee joko "Marja tai Ella" (nimet eivät ole nuo). Siskoni meni sitten antamaan kaksosilleen kyseiset nimet. Nuo nimet ovat sellaisia, että sen saa n. 200-300 tyttöä vuodessa eli kyse ei ole mistään superharvinaisista nimistä.

Meidän esikoinen on poika ja hänellä ja siskoni kuopuksella on melkein sama nimi (yhden kirjaimen ero, tyyliin Aapo-Aaro). Ihan piruuttaan luultavasti meni antamaan tuon nimen. Nyt me saatiin sitten tyttö ja yhä edelleenkin tuo toinen tyttöjen nimi on se suosikki, numero ykkönen kaikista vaihtoehdoista. Ja nimi jopa sopisi tytölle kuin nenä päähän.

Eli onko teidän mielestänne ihan tyhmää antaa lapselle sama nimi kuin serkullakin on. Vaikka serkkua ei koskaan näe (=siskoni asuu ulkomailla + emme ole oikeastaan missään tekemisissä enää) ja serkku on 6 vuotta vanhempi.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin voit antaa saman nimen.

Vierailija
2/6 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimiä kerta riittää, mutta jos ette kerran ole missään tekemisissä serkun kanssa niin eiköhän se ole aika samantekevää mikä hänen nimensä on. Sukulaiset voi vähän ihmetellä aluksi mutta pääsevät kyllä siitä yli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten kadut sitä. Varsinkin jos asuvat ihan muualla eikä arkielossa tule törmäiltyä. Silloin harkitsisin kahdesti jos serkukset menisivät samaan kouluun ja olisivat paljon keskenään tekemisissä.

Vierailija
4/6 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluamasi nimen. Mun isosiskoni ja meidän serkku ovat kaimoja, eikä asia ole kumpaakaan näyttänyt haittaavan, vaikka asutaan kaikki samalla paikkakunnalla jne.

Niin että ihan hyvin voit sen nimen antaa varsinkin, jos serkukset eivät tule edes olemaan kovin paljon tekemisissä.

Vierailija
5/6 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ittelläkin on tyttönimi valittuna vuosia.. Enää puuttuu se tyttö, poikia tullu! :)

Noo, jos joku pyöräyttää serkuksi tytön ja siinä menee tytön nimi niin ei mahda mitään.

Kasteessa voi nimeä perustella. Kertoa vaikka mistä nimi sai alkunsa. Siinähän se on hyvä sanoa että jo vuosia on nimi ollut odottamassa lasta.

Vierailija
6/6 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hassua etta vauvalle olisi nimi valmiina vuosikausia, mun mielesta se nimi napsahtaa sitten jotenkin sen vauvan mukaan kohdalleen kun on syntynyt ensin. en antaisi samaa nimea kuin serkulla, kai te nyt kuitenkin sun siskon perhetta naette edes silloin talloin.