jos teillä vapaapäivä - saatteko jäädä nukkumaan aamuisin tai joudutteko silti nousemaan?

Vierailija

Ennen olin aina ylhäällä, lapsia kun on 4 (+2), mutta nyt enää vain 1 alaikäinen, 11v. Nyt on niin ihana kun saan nukkua 9-10 aikaan kun vapaapv tai menen iltavuoroon koska mieskin lähtee kahdeksan aikaan ja herättää tytön. Kuulen joskus että ovat keittiössä mutta aaah - sitä tunnetta kun et tarvitse nousta enää.

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

Saisin nukkua, mutta en jaksa pitempään kuin kahdeksaan. Toisaalta juuri tuo klo 8 olisi mulle ihanteellinen, en meinaa päästä sitä aikaisemminkaan ylös arkisin kun pitää lähteä töihin.

Vierailija

En. Lapsille pitää keittää puuro oli vapaata tai ei. Tosin meen uudestaan nukkumaan kun ovat lähteneet kouluun ja pienin tarhaan. Sama juttu niinä päivinä kun on iltavuoro ja pääsen töistä kello 4 aamulla, kello 7 on puuro keitetty ja lapset aamupalalla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tietenkin saan.

Mahdollisuus nukkua pitkään vapaapäivinä on minulle arvokkaampaa kuin esim. vanhemmuus.

Mistä negatiiviset äänet? Tulinko nyt ilmaisseeksi väärän mielipiteen, vai kateusko kalvaa?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin saan.

Mahdollisuus nukkua pitkään vapaapäivinä on minulle arvokkaampaa kuin esim. vanhemmuus.

Mistä negatiiviset äänet? Tulinko nyt ilmaisseeksi väärän mielipiteen, vai kateusko kalvaa?

Varmaan koska kukaan jolla on oikeasti lapsia ei ajattele noin.

Vierailija

Tietenkin saan! Kahden aikuisen perheen yksi monista eduista. Kahvi valmiina ja takka palaa. Kiva nousta uuteen aamuun jälleen kerran.

Vierailija

joudun nousemaan. TÄmä ei johdu lapsista (=yksi täysi-ikäinen joka ei asu enää kotona), vaan siitä, että töitä on vapaapäivinäkin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin saan.

No sepä on hyvä kuulla. Minulla vain ei ole lapsia, koska ESIMERKIKSI tämä asia merkitsee minulle enemmän.

Vierailija

Jos en saa jäädä nukkumaan, kyse ei ole vapaapäivästä. Vapaapäivä on määritelmällisesti päivä, jolloin ajankäyttöni on vapaata. Tämä on ihan itsestäänselvää.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin saan.

Ajattele miten?! On varmasti tavaton määrä vanhempia, jotka pitävät esim. omaa aikaa vanhenmuutta arvokkaanpana. Mutta se ei vaan ole mahdollista. Se katkeroittaa ja johtaa myös kateuteen. Mutta eihän sitä kukaan ääneen sano, eihän?!

Vierailija

Herään 6.30 myös vapaapäivänä. Minusta on kiva lähettää lapset kouluun ja laittaa heille aamupala, vaikka ovat jo lukiossa ja yläkoulussa. Itsestäni on kiva lukea sanomalehdet rauhassa ja juoda toinenkin kupillinen kahvia. Koirien kanssa olen lenkillä sitten jo klo 8.

Vierailija

Kyllä saan, oli vapaapäivä tai ei. Aamuvirkku mieheni on aina hoitanut perheen aamutouhut. Minä taas olen illanvirkku ja yökukkuja, tarvitsen vähemmän unta kuin mieheni, joiten minä taas olen hoitanut meillä sen puolen. Aamuisin olen hidas ja kärttyisä, joten on ihanaa kun ei tarvitse olla toimekas. Näin oli ennen lapsia (soveltuvin osin), lasten eri ikävaiheissa ja varmaan vielä sen jälkeen kun lapset ovat lentäneet pesästä. :)

Muistan vieläkin ne aamut kun keskimmäinen oli taapero. Nousimme aamiaiselle, mutta käperryimme sylikkäin sohvannurkkaan heräilemään ja virkoamaan ja mies ja esikoinen puuhailivat keittiössä. Saimme herätä ihan rauhassa, kuunnella radiota, olla hitaita ja "epäsosiaalisia". Äitini ja isosiskoni ovat samanlaisia aamuhitaita ja illanvirkkuja kuin keskimmäinen ja minä. Sisäinen kello, unen tarve ja valoriippuvuus ovat ehkä perinnöllisiä piirteitä? 

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat